In ander topic ook aangegeven: lampje ging branden en vervolgens laten uitlezen bij volvo: code efi 422 (iets met barosensor). Gereset en na 4 dagen rijden startte ik na 10 minuten de winkel in te zijn geweest de motor en brandde het lampje weer. Motor loopt fantastisch dus je merkt er niets van. Ook bij volvo waren ze nogal nonchalant en zeiden ze dat het niet zo belangrijk is.
Wie weet hier meer over en kan me helpen?
Foutcode EFI 422 (2.5T 1998)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Storingscode EFI-422 wordt opgeslagen als de motorregeleenheid een signaal ontvangt van de buitenluchtdruksensor dat overeenkomt met een hoogte van meer dan 6.500 m boven zeeniveau (laag signaal) of meer dan 780 m onder zeeniveau (hoog signaal).
Meet eigenlijk dus gewoon de buitendruk.
Is nodig om het juiste benzinehoeveelheid in te spuiten, icm je waarde van de luchtmassameter. (hoeveelheid luchtmoleculen)
Toch redelijk belangrijk, maar je motor zal er best goed mee lopen, alleen ga later niet klagen over je verbruik......dat zal hoger uit komen.
Je zal het meer merken als je eventueel in de bergen gaat rijden, dan zou je misschien verminderde prestaties kunnen krijgen.
Controleer of alle kabeltjes goed vast zitten bij die sensor, anders toch maar eens vervanghen, is zelf te doen, niet te moeilijk.
Meet eigenlijk dus gewoon de buitendruk.
Is nodig om het juiste benzinehoeveelheid in te spuiten, icm je waarde van de luchtmassameter. (hoeveelheid luchtmoleculen)
Toch redelijk belangrijk, maar je motor zal er best goed mee lopen, alleen ga later niet klagen over je verbruik......dat zal hoger uit komen.
Je zal het meer merken als je eventueel in de bergen gaat rijden, dan zou je misschien verminderde prestaties kunnen krijgen.
Controleer of alle kabeltjes goed vast zitten bij die sensor, anders toch maar eens vervanghen, is zelf te doen, niet te moeilijk.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Tweede hands.......tsja, ze zijn prijzig, maar tweede hands met dit soort dingen.....je zou eens kunnen proberen bij een demontage bedrijf, en direct aansluiten in je auto los. Werkt alles, fout blijft weg, dan geen probleem.
Hier kun je misschien wel wat bedrijven vinden die wat hebben:
http://www.onderdelengids.nl/index.php? ... Itemid=186
Hier kun je misschien wel wat bedrijven vinden die wat hebben:
http://www.onderdelengids.nl/index.php? ... Itemid=186
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19