VOC nummerherkenning

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
mailman
1st Gear member

Ik heb sinds kort een V60 PIH en woon in een buurt waar nogal eens wat crimineels gebeurd, waaronder het stelen en inbreken van auto's. Nu weet ik dat VOC je kan bellen in het geval van onterecht transport van je auto of als het alarm is afgegaan en dat is best prettig in deze buurt. Ik wil mijn telefoon 's nachts echter niet met de beltoon aan laten staan, want ik krijg ook meldingen van burgernet binnen of soms telefoontjes uit het buitenland voor mijn werk, die zich vergissen in het tijdsverschil.

Het leek me daarom een oplossing om een profiel op mijn telefoon aan te maken, waarmee het nummer van VOC wel wordt omgezet in een beltoon 's nachts. Dan moeten ze natuurlijk wel met nummerherkenning aan bellen. Weet iemand of dit zo is en met welk nummer VOC uitbelt?
RichieB
6th Gear member

VOC belt uit zonder nummerherkenning. Het bemachtigen van iemands VOC PIN code is dan ook simpel: bel een VOC gebruiker op, en doe je voor als VOC medewerker. Aan het eind van het gesprek vraag je om de PIN code voor het "afmelden" van de melding.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
mailman
1st Gear member

Da's balen! Hoe doen jullie dat 's nachts? Gewoon telefoon aanhouden?

Inderdaad leuk trucje met die pincode. Zo veilig als een Volvo is, zo onveilig is VOC :)
IkeV70
5th Gear member

Ik werd inderdaad ook gebeld door VOC zonder nummerherkenning vanwege afgaan van alarm. Die dame vroeg me om mijn pincode. Ik zei haar dat ik die natuurlijk niet ging geven omdat ik geen idee had wie ik aan de telefoon had. Daar had ze inderdaad even geen antwoord op. "Ja, maar hoe moet ik bewijzen wie ik ben? Ik weet waar uw auto staat".
Ja, dacht ik, misschien sta je wel naast mijn auto met een mobiele telefoon...

Maar kennelijk kon ze dus zonder mijn pincode niet de alarmmelding afmelden in haar systeem, dus ik heb de gok maar genomen en mijn pincode gegeven...
Hier zit duidelijk nog een hiaatje in de beveiliging van het systeem.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Paul
Geartronic member

En ik vind het heel knap als de Volvo App al niet weet waar de auto staat dat zij het wel weten en dat het een alarm klasse 5 is...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
bassiej
2nd Gear member

Een kennis van mij heeft ergens voor een euro per maand een VOIP nummer afgenomen die niemand kent. Deze gebruikt hij voor Volvo On Call welke doorverbind naar zijn mobiel.

Zo ziet hij op zijn mobiel de "voip" nr als afzender. En aangezien niemand weet welk nr dat is kan hij ook vrij zeker zijn dat het Volvo betreft.

En ook kan je dan een profiel aanmaken.
Volvo S60 2.4T 200PK MY2002
Volvo S60 D5 163PK MY2003
mailman
1st Gear member

bassiej schreef:Een kennis van mij heeft ergens voor een euro per maand een VOIP nummer afgenomen die niemand kent. Deze gebruikt hij voor Volvo On Call welke doorverbind naar zijn mobiel.

Zo ziet hij op zijn mobiel de "voip" nr als afzender. En aangezien niemand weet welk nr dat is kan hij ook vrij zeker zijn dat het Volvo betreft.

En ook kan je dan een profiel aanmaken.
Dank, dat is inderdaad een goede oplossing
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”