Halloooooo mensen,
Ik heb dringend effe hulp nodig en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mijn vriendin heeft een Volvo V40 2.0 uit 1997. Ze heeft laatst wat problemen gehad met het opstarten van haar auto en het omschakelen van benzine naar gas. De laatste aantal keren kwam ze stil te staan, maar de ene keer kon de ANWB haar op weg helpen, maar de andere keer deed de auto niets meer en moest het weggesleept worden.
Na het wegslepen kwam de auto bij een garage te staan die gespecialiseerd is in gas-installatie’s, maar na anderhalve week dat de auto daar had gestaan hebben ze maar 4 uur aan gewerkt en 450 euro in rekening gebracht. Bij het wegrijden, toen ze haar auto ging ophalen sloeg het weer af en wilde het weer niet starten, maar de garagehouder zei dat ze gewoon meer moest betalen als hij er verder naar zou kijken. Ze hadden het zelfs uit laten lezen, maar geen storing kunnen waarnemen. Het enige wat de garage had gedaan was een nieuwe accu, contactsleutel en wat chemische spullen gebruikt, meer stond er niet op de rekening
Stoer dat ik was heb ik tegen haar gezegd dat ik er wel naar zou willen kijken ook al ben ik niet echt technisch onderlegd, maar met een Volvo boekje kun je wel een beetje ver meekomen.
Ik heb het volgende gedaan:
1)Bougies vervangen, tot mijn verbazing waren deze compleet zwart en er zaten twee verschillende soorten in.
2)Olie goed bijgevuld, hij kwam terug van de garage met geen druppel olie meer in (zegt al genoeg over de garage)
3)Luchtfilter vervangen, was een beetje vuil.
4)Bezinefilter vervangen, dit was hard nodig en een lange tijd niet gedaan volgens mijn vriendin.
Tot mijn verbazing start de auto weer en loopt het ook lekker stationair, maar zodra ik ermee ga rijden en het gas intrap dan houdt de motor flink in en begint de auto te stotteren, en na 10 seconden begint de auto flink te trekken en dan houdt hij weer in en begin het ook weer te stotteren.
Tevens maakt de brandstofpomp een constant zoemend geluid. Alsof hij ook constant bezine naar de motor loopt te pompen.
Heeft iemand misschien dezelfde probleem gehad en hoe heb jij het kunnen oplossen. Of is er iemand die mij op de juiste weg kan helpen.
Het is een lang verhaal,sorry voor dat, maar enorm bedankt als je me verder kunt helpen
Graag jullie hulp met het volgende
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39
Ik weet het niet zeker en het kan heel stom klinken, maar kan het ook zijn dat de BPD sensor vuil is.
Want ik heb net dat sensor los gemaakt achter de koppelingspomp en het is behoorlijk vies, vuil en zelfs een beetje roestig, maar dit blijkt misschien te komen omdat zij ooit de koppelingspomp had vervangen omdat die stuk was en dat er misschien een behoorlijk hoeveelheid olie is opgevallen maar nooit schoongemaakt.
Kan het misschien de problemen geven die zij nu heeft ??
Want ik heb net dat sensor los gemaakt achter de koppelingspomp en het is behoorlijk vies, vuil en zelfs een beetje roestig, maar dit blijkt misschien te komen omdat zij ooit de koppelingspomp had vervangen omdat die stuk was en dat er misschien een behoorlijk hoeveelheid olie is opgevallen maar nooit schoongemaakt.
Kan het misschien de problemen geven die zij nu heeft ??
- Broes
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 15.12.2005 - 21:09
- Locatie: Tynaarlo
Gebeurt dit bij een volle tank of alleen bij een nagenoeg lege tank (1/4). Als dit bij een lege tank gebeurt kan het zijn dat een terugslagklep onder in de brandstofpomp vastgeklemd zit. De brandstofpomp krijgt dan niet genoeg benzine en zal er vapourlock optreden. De brandstofpompunit zit in de benzinetank en kan vanuit onder de achterbank verwijderd worden. Laat eerst de brandstofdruk meten, moet 3,5 tot 4 bar zijn.
Peter
Peter
V70 T Ocean Race