Pagina 1 van 6

Houden de dealers ons voor de gek?(niet specifiek Volvo)

Geplaatst: 13.06.2006 - 11:32
door josas
Sprak gisteren met een collega en vertelde dat ik de jaarlijkse beurt weer eens had laten uitvoeren.

Uiteraard een aardige rekening....remblokken, wisserbladen - extra.
Nu begon hij over het feit dat garagisten vaak dingen niet vervangen, die wel op de rekening staan en die je niet meteen met het blote oog kan controleren(filters e.d.)
Olie die men gebruikt, zou goedkope zijn, echter wel met dezelfde viscositeit.

Je moet vertrouwen hebben in de mens; maar ja, zouden ze ons ZO kunnen bedotten?
Wie werkt er bij een off. dealer en durft hier openlijk, indien nodig, over te zijn?

Of zijn dit broodje aap verhalen?

Jos

Geplaatst: 13.06.2006 - 11:34
door menjo
Ik denk dat (de meeste) dealers niet het risico zullen nemen zo hun naam te grabbel te gooien. Maar het zal vast voorkomen. Een oplossing is om bij de afrekening gewoon om de oude onderdelen te vragen, die zijn immers van jou. Alles wat ze niet kunnen geven betaal je het vervangende onderdeel niet van :)

Geplaatst: 13.06.2006 - 11:42
door NOS
zal de dealer daarmee akoord gaan???!

Geplaatst: 13.06.2006 - 11:44
door menjo
Vast niet maar hij zal wel moeten, het zijn en blijven jouw spullen.
Ik zou het zelf overigens niet doen, ik heb wel gewoon vertrouwen in een dealer.

Geplaatst: 13.06.2006 - 11:49
door josas
Tja, ik heb ook vertrouwen in m'n dealer...
Dat ze wel eens iets kunnen vergeten; okee.
Maar bewust manipuleren? Je gooit je naam ten grabbel wanneer men erachter komt, niet?

Maar zulke verhalen als die van mijn collega, laten mij altijd effe verschieten.

Geplaatst: 13.06.2006 - 12:15
door FrankM
Jaren geleden werden wij in Frankrijk (met een ander merk auto overigens) verrast door een plastic zak met oude onderdelen op de voorstoel. Was daar de normaalste zaak van de wereld: wat je eruit haalde (om te vervangen) stopte je in een zak voor de klant. Voordeel was dat je er niet om hoefde te vragen dus geen a priori vertrouwenscrisis startte.

Gr/F

Geplaatst: 13.06.2006 - 12:39
door bart simpson
@ FrankM, lijkt me heel niet onredelijk om die delen in de auto te leggen, je wordt alleen niet blij als er een hele uitlaat op een kartonnetje in je auto ligt

Geplaatst: 13.06.2006 - 12:39
door menjo
of een teiltje olie :P

Geplaatst: 13.06.2006 - 13:26
door marcelg
met volvo dealer geen onderhoud ervaring, wel met seat in eindhoven
kreeg een lijst met wat vervangen was, later bleek de helft niet gedaan te zijn, en 200km verder sloeg me dynamo vast,die ze na gekeken zouden hebben.
het ergste vond ik nog dat de distibutieriem zeer slecht was, dit was niet opgemerkt

Geplaatst: 13.06.2006 - 13:29
door NOS
vag dealers zijn over het algemeen slecht

Geplaatst: 13.06.2006 - 15:02
door ps-amazon
voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!

Geplaatst: 13.06.2006 - 15:04
door menjo
ps-amazon schreef:voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!
Dat heb ik ook een keer gehad ja

Geplaatst: 13.06.2006 - 15:33
door ps-amazon
ook olie/lucht/brandstof filters zijn geliefde items die door de dealer worden "vergeten" , behalve op de rekening.....
remedie: markeer de te vervangen onderdelen (krasje, viltstift etc), vraag de oude onderdelen (en dan hopen dat ze uit jouw auto komen) of spreek een beurt zo af dat je er bij blijft

Geplaatst: 13.06.2006 - 15:46
door Okke
ps-amazon schreef:voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!
Jajaja...dies idd altijd leuk voor discussiepuntje :lol:

Geplaatst: 13.06.2006 - 15:55
door bart simpson
Een beurt is voor een dealer een vast menuutje, de monteur krijgt alles wat vervangen c.q. aangevult zou moeten worden als compleet pakketje aangereikt, kan me voorstellen dat als de ruitensproeiervloeistof vol zit men dat dan ook in mindering brengt op de factuur, als men zaken achterwege laat is dat laakbaar.

Geplaatst: 13.06.2006 - 20:08
door Battlecruiser
Bij mijn dealer zetten ze in dat geval een fles ruitesproeiervloeistof in de kofferbak.

Geplaatst: 13.06.2006 - 20:13
door bart simpson
Battlecruiser S80 schreef:Bij mijn dealer zetten ze in dat geval een fles ruitesproeiervloeistof in de kofferbak.
Zo kan het idd ook, het zat in het menu dus heb je er recht op

Geplaatst: 13.06.2006 - 20:43
door Gast
bart simpson schreef:Een beurt is voor een dealer een vast menuutje, de monteur krijgt alles wat vervangen c.q. aangevult zou moeten worden als compleet pakketje aangereikt, kan me voorstellen dat als de ruitensproeiervloeistof vol zit men dat dan ook in mindering brengt op de factuur, als men zaken achterwege laat is dat laakbaar.
Wat als de monteur nu zelf dat onderdeeltje voor zijn eigen auto of eigen klantje nodig heeft? :P
Ik weet dat dit gebeurde :cry:

Geplaatst: 13.06.2006 - 21:06
door bart simpson
tja, zorg dat je monteurs geen Volvo rijden is mijn devies.

Geplaatst: 14.06.2006 - 15:52
door Denniskl
Hoe kan je daar nou voor zorgen??? :roll: