Er kwam een mooie V70 D3 gear. 2011 op ons pad en we zijn opzoek naar zoveel mogelijk info over dit model, we konden veel info van dit model op het forum vinden maar echte verbruikscijfers waren dun gezaaid.
De dealer vertelde dat de auto 1 op 17 liep bij normaal weggedrag, tevens
vertelde hij dat het verschil van verbruik tussen een D3 en D5 minimaal is.
Ik hoop dat iemand van dit forum een antwoord voor ons heeft.
M.v.g. Erik
Werkelijk verbruik V70 D3 geartronic 2011
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dealer heeft gelijk maar hij zal iets minder "zuipen" dan een D5. Bij de mijne (D5) is het met een gemiddelde van 1:15 mooi zat.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29539
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het door de dealer gemelde verbruik van 1 op 17 is echt alleen te halen bij een heel rustig gebruik van de auto.
Als je normaal doet is 1 op 14-15 al heel keurig.
Als je normaal doet is 1 op 14-15 al heel keurig.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 12:44
Even op www.spritmonitor.de gekeken en daar hebben 10 gebruikers hun verbruik bijgehouden, 1 op 17 is zoals gezegd nagenoeg onhaalbaar.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Die D3 is echt wel een zuinige motor hoor. Ik haalde met mijn S60 D3 GT zonder problemen 1:18 en ik reed er lekker mee door. Nou is de V70 natuurlijk een slag groter en zwaarder, maar 1:17 lijkt mij toch niet onhaalbaar, aangezien ik met mijn V70 D5 ook al 1:16 haal...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Grappig dat sprintmonitor. Als ik mijn V70 zou invoeren, zou ik er met kop en schouders bovenuit steken qua verbruik. Wat doen die mensen met hun auto's??? Allemaal Duitsers die vaak 150+ rijden?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26.07.2007 - 12:44
Op de bc of gemeten aan de pomp?4wielen schreef:Die D3 is echt wel een zuinige motor hoor. Ik haalde met mijn S60 D3 GT zonder problemen 1:18 en ik reed er lekker mee door. Nou is de V70 natuurlijk een slag groter en zwaarder, maar 1:17 lijkt mij toch niet onhaalbaar, aangezien ik met mijn V70 D5 ook al 1:16 haal...
De bc is meestal wat gunstiger in het verbruik.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
Zien ze af en toe voorbij komen als ze het gas los laten.BRTV70R schreef:Hier 7,7 l per 100 op bc
Ik weet nie hoe jullie op 5,.... Komen ?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mannen, verbruik zegt niets. Een kreet als 1 op 17 is zinloos als je niet de gemiddelde snelheid meegeeft in je reactie. Want wie minder hard rijdt zal een zuiniger verbruik hebben.
Mijn zakelijke Nissan doet bijna 1 op 14 maar dan is de gemiddelde sneheid nauwelijks 80 km/h terwijl bij gemiddeld 85 km/h het verbruik toch meer 1 op 12 wordt ...
Mijn zakelijke Nissan doet bijna 1 op 14 maar dan is de gemiddelde sneheid nauwelijks 80 km/h terwijl bij gemiddeld 85 km/h het verbruik toch meer 1 op 12 wordt ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Mark, de gemiddelde snelheid zegt ook niets als het geen momentopname is. Als je 1000 kilometer op een tank rijdt en een gemiddelde snelheid van 70 km/h hebt, dan kun je 1000 kilometer 70 gereden hebben, maar evengoed 500 kilometer 120 en 500 km 20. Verbruik is dan echt niet hetzelfde!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik zie dat anders Bas, dat staat in mijn 2e alinea.
Ben je het met mij eens dat bij 120 km/h gedurende 500 km je gemiddelde verbuik hoger is dan dat je 20 rijdt gedurende 500 km? Beide gemiddelden leveren een gemiddeld verbuik op en ook een gemiddelde snelheid. Dat is wat ik aflees van de boordcomputer in die zakelijke Nissan.
Maar feitelijk is het een misvormd totaalplaatje: een echt gemiddelde is niet te berekenen als je inderdaad 120 en verderop 20 km/h rijdt. Vandaar die gemiddelden. Maar ik zie aan de boordcomputer dat het verbruik lager is als de gemiddelde snelheid ook lager is.
Overigens gaat het nog verder mank want proberen om 80 te rijden op secundaire wegen zorgt voor een hoger verbuik dan 80 op de snelweg. Simpel door minder remmen en optrekken welke nu eenmaal inherent zijn aan secundaire wegen.
Ben je het met mij eens dat bij 120 km/h gedurende 500 km je gemiddelde verbuik hoger is dan dat je 20 rijdt gedurende 500 km? Beide gemiddelden leveren een gemiddeld verbuik op en ook een gemiddelde snelheid. Dat is wat ik aflees van de boordcomputer in die zakelijke Nissan.
Maar feitelijk is het een misvormd totaalplaatje: een echt gemiddelde is niet te berekenen als je inderdaad 120 en verderop 20 km/h rijdt. Vandaar die gemiddelden. Maar ik zie aan de boordcomputer dat het verbruik lager is als de gemiddelde snelheid ook lager is.
Overigens gaat het nog verder mank want proberen om 80 te rijden op secundaire wegen zorgt voor een hoger verbuik dan 80 op de snelweg. Simpel door minder remmen en optrekken welke nu eenmaal inherent zijn aan secundaire wegen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Neen Mark, dat ben ik niet met je eens. Als ik 20 rijd, verbruikt mijn D5 veel meer dan wanneer ik 60 rijd. Vanaf zo'n 40-50 tot 100-110 is de D5 echt zuinig. Daaronder en daarboven niet.Msuidgeest schreef:Ben je het met mij eens dat bij 120 km/h gedurende 500 km je gemiddelde verbuik hoger is dan dat je 20 rijdt gedurende 500 km? Beide gemiddelden leveren een gemiddeld verbuik op en ook een gemiddelde snelheid. Dat is wat ik aflees van de boordcomputer in die zakelijke Nissan.
Mijn gemiddelde snelheid ligt altijd tussen de 60-80 km/h en het gemiddelde verbruik altijd tussen 1:15,x en 1:17,x. Tussen de twee zit GEEN relatie: mijn gemiddelde verbruik is laag als de auto veel in de stad is geweest. De gemiddelde snelheid kan dan toch gecompenseerd worden door 130 te rijden. Het gemiddelde verbruik gaat dan echter nog verder omhoog... Hoe dan ook, ik kan altijd verklaren waarom het verbruik hoger is, maar niet aan de hand van de gemiddelde snelheid. Dat zou wellicht wel kunnen als je kortere afstanden tussen het tanken rijdt (een paar honderd kilometer bijvoorbeeld).
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Toch geven gemiddeldes wel een indicatie.
Op basis van bovenstaande heb je al een aardige bandbreedte te pakken.
Op basis van bovenstaande heb je al een aardige bandbreedte te pakken.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hoe dan ook: ik maak er een beetje een sport van om stotterend bij de pomp aan te komen, 90 liter erin te kieperen en dan de dagteller bij 1200+ kilometers te resetten.
Samenvattend, kijkend naar die boordcomputer en respect voor de opvattingen van Bas: er gaan meer kilometers uit een tank als de gemiddelde snelheid lager is.
Samenvattend, kijkend naar die boordcomputer en respect voor de opvattingen van Bas: er gaan meer kilometers uit een tank als de gemiddelde snelheid lager is.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Ik zou ervan willen maken: er gaan meer kilometers uit een tank als het je lukt om over een langere tijd tussen de 40 en 110 te te rijden in de juiste versnelling 
Oh Mark, ik heb nog een tip voor je: steeds na 45 liter tanken en de tank leeg rijden scheelt je ook in verbruik

Oh Mark, ik heb nog een tip voor je: steeds na 45 liter tanken en de tank leeg rijden scheelt je ook in verbruik

V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Je bedoelt natuurlijk die 45 liter brandstof aangewicht die je niet hoef tmee te nemen? Dan moet ik vaker stoppen en weer starten met die extra tankstops ...
Overigens is het niet het gewicht maar de stroomlijn die voor het brandstofverbuik zorgt.
Overigens is het niet het gewicht maar de stroomlijn die voor het brandstofverbuik zorgt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 16.01.2008 - 21:55
Met een d3 geartronic haal ik gemiddeld 1:14.6 en dat is ong 50 km per dag afgewisseld snelweg en stad.
Rob
V60 B4 vapour grey 2024
V70 D4 Geartronic Nordic+ twilight bronze 2013.
V40 D4 Geartronic Summum titanium grey 2012.n
V70 D3 Geartronic R-design biarritz blue 2011.
V60 T5 Summum Ember black 2011.
C30 T5 Summum Electric silver 2010.
C30 2.0 Momentum Titanium grey 2008.
V60 B4 vapour grey 2024
V70 D4 Geartronic Nordic+ twilight bronze 2013.
V40 D4 Geartronic Summum titanium grey 2012.n
V70 D3 Geartronic R-design biarritz blue 2011.
V60 T5 Summum Ember black 2011.
C30 T5 Summum Electric silver 2010.
C30 2.0 Momentum Titanium grey 2008.