Pagina 1 van 2

V60 D6 of toch maar D4

Geplaatst: 27.12.2013 - 10:36
door Mike_V50
Ik rij nu tot volle tevredenheid in een V60 D3 Ocean Race, de bedoeling was eigenlijk om deze in de loop van 2014 in te ruilen voor een V60 D4 Summum met nog wat opties. Nu is mij echter een V60 D6 (nieuw met 0 km) aangeboden. Het betreft een black sapphire met driver support lane, hybride technology line en nog wat opties. Alleen de velgen staan mij niet aan, maar daar kan natuurlijk wat aan worden gedaan evenals het tinten van de achterste zijruiten.

Wat zouden jullie doen
° Gezien de restwaarde (die naar verwachting laag is over een jaar op vijf, toch een D4 kiezen, met een wat zekerder restwaarde+
° Kenteken op 2013 of 2014 )en dat 7% bijtelling, maar wel een auto van 2014, dus op papier een jaar jonger'
° Ik heb normaal gesproken altijd niveauregeling op mijn auto´s maar dat is niet mogelijk op een D6, heeft iemand toevallig ervaring het trekken van een grote aanhanger en de doorhangen.
° welke velgen zouden jullie kiezen, ik kan eventueel ook nog de Ixion of de Pontos van de OR ´meenemen´
° Zouden jullie de achterste ramen donkerder laten maken of zouden jullie het zo laten.

Geplaatst: 27.12.2013 - 10:46
door 4wielen
Hoe zit het financiële plaatje in elkaar? Ik zou alleen een D6 kiezen als hij ook goedkoper uit zou vallen (TCO). De D4 is een fijne motor in een V60, je hebt een grotere actieradius en een grotere kofferbak. De D6 is iets sneller...

Geplaatst: 27.12.2013 - 11:02
door XC30
Als je ondernemer bent dan direct doen en nog dit jaar op kenteken. ik heb een paar weken geleden nog de D6 vs de D4 uitgerekend en de D6 is - ook in 2014 en handtekening in 2013 waardoor in ieder geval de MIA opgehaald kan worden- nog steeds voordeliger. Die velgen komen later wel zou ik zeggen. Alleen die 0% is al reden om dit jaar op kenteken te laten zetten. Niet te lang wachten (als je het nu kunt betalen)!

Geplaatst: 27.12.2013 - 11:30
door Fredhead
Hoe zit het met het trekgewicht van de D6? De meeste hybrides mogen weinig tot niets trekken

Geplaatst: 27.12.2013 - 11:43
door Jaromir
1800kg met gemak ;)

Geplaatst: 27.12.2013 - 11:44
door Jaromir
En 4 wheel drive kansons handig zijn

Geplaatst: 27.12.2013 - 12:07
door NielsPHEV
Wanneer je bijtelt zal de PIH altijd fors voordeliger uitpakken ook met 7% en zelfs al schrijf je de wagen nagenoeg volledig af. Met een aanhanger gaat echt prima heb er zelfs wel eens een paardentrailer aangehangen. Ik heb de sunblinds ipv tinten en dat bevalt goed, de OR velgen zijn prachtig check wel even of de breedte klopt voor de PIH en je zult ander banden moeten monteren ivm de loadindex.

Geplaatst: 29.12.2013 - 22:44
door Thom
De D6 is fiscaal zo ontzettend aantrekkelijk dat het eigenlijk weinig zinvol is om naar een andere motorisering te kijken (althans...wanneer je veel zakelijk rijdt).

En toch...zo een nieuwe D4 met die achttrapsautomaat, een normaal wagengewicht, niveauregeling, grotere kofferruimte...zo gek is dat ook weer niet...

Geplaatst: 30.12.2013 - 07:33
door Paul
Zei ik zaterdag precies zo!

Geplaatst: 30.12.2013 - 13:03
door lint
De V60 PIH is alleen interessant bij zakelijk gebruik als particulier heb je geen enkel voordeel alleen maar een zware auto met een onzekere restwaarde.

Geplaatst: 30.12.2013 - 16:45
door NielsPHEV
Als je dan toch voor de D4 zou gaan dan zou ik er zeker een V70 omheen nemen en geen V60

Geplaatst: 30.12.2013 - 16:58
door lint
Als je de ruimte van een V70 niet echt nodig hebt is een V60 wel de beter rijdende auto.

Geplaatst: 30.12.2013 - 17:10
door NielsPHEV
Als ik heel eerlijk ben vond ik mijn MY12 V70 toch net een tikkie fijner rijden dan m'n huidige V60 zeker op de lange afstand vind ik de V70 net wat rustiger en prettiger rijden. De iets langere wielbasis werpt daar zijn vruchten af. Mooi vergelijk was het tripje waarbij ik m'n V60 gign ophalen, we reden in een V70 heen en hebben terug veel gewisseld. Het verschil is niet heel erg groot en het zal ook een kwestie van smaak zijn.

Geplaatst: 30.12.2013 - 17:19
door lint
Het is zeker ook een verschil in smaak, een V70 is iets comfortabeler, sommige zeggen weker/zachter geveerd dan de wat sportievere strakker geveerde V60.
Maar inderdaad ieder heeft zo de eigen voorkeur.

Geplaatst: 31.12.2013 - 10:16
door Mike_V50
Afgelopen weekend de knoop doorgehakt, ik heb de auto gekocht, de aanvragen voor de subsidieregelingen zijn de deur uit, vanmiddag op 13.00 mag ik hem ophalen. Alleen de velgen, dat is nog niet geregeld. Ik heb de auto nu even tijdelijk op de Ixion zomerbanden van de huidige V60 laten zetten, zodat de garage de 17 inch velgen ongebruikt kan verkopen. Dan kan ik komende weken even rustig nadenken over hoe ik het ga doen met de velgen.

uiteindelijk ik het de volgende auto geworden

V60 D6 Black sapphire
Beachwood Brown leder met zwarte hemelbekleding
Driver support line
Security Line
Family Line
Hybrid techlogy line

Nog wat kleine extra zoals electrisch neerklapbare hoofdsteunen achter, premium sound, RSE en een trekhaak (moet nog even kijken welke)

Geplaatst: 31.12.2013 - 10:25
door Jolly Breeze Racing
Veel plezier en gefeliciteerd!

Geplaatst: 31.12.2013 - 10:27
door Paul
Maar wel op de zaak dus!

Die wielen hebben niet de juiste loadindex he..

Geplaatst: 31.12.2013 - 12:32
door XC30
Van harte hoor. Hectische dagen zo kan ik me voorstellen. Maar je hebt wel reuze mazzel om zo nog aan een 0% auto te komen. Veel plezier ermee.

Geplaatst: 31.12.2013 - 14:37
door Mike_V50
XC30 schreef:Van harte hoor. Hectische dagen zo kan ik me voorstellen. Maar je hebt wel reuze mazzel om zo nog aan een 0% auto te komen. Veel plezier ermee.
Zeker, ik had de mazzel dat iemand anders op het laatste moment een Tesla heeft gekocht, maar al een Volvo had besteld en diegene (en de garage)met de Volvo in de maag zat. Ik was er al eerder mee bezig, maar toen kon ik er geen meer krijgen. En ik had het voordeel dat ik de V60 OR op een andere manier kon inzetten, want een auto van 2,5 jaar met 70k op de teller inruilen, is anders ook niet leuk. De auto die ik nu heb, is bijna full options (waar je normaal gesproken ook nog wel een keer over nadenkt), waar je niet het volle pond voor hebt betaald.

Geplaatst: 31.12.2013 - 14:41
door Mike_V50
Paul schreef:Maar wel op de zaak dus!

Zeker, privé zou ik hem niet gekocht hebben (dan een D4), want de fiscale voordelen hebben de doorslag gegeven,

Die wielen hebben niet de juiste loadindex he..
Toch wel, de banden die zijn gemonteerd toen ik nieuwe moest hebben, zijn van een hogere loadindex, ik weet ook niet waarom, maar het komt nu van pas (daarom heb ik de winterbanden ook niet gemonteerd)

Ik zit te denken aan de titania velg, maar die schijnt moeilijk te leveren te zijn, weet iemand hier meer van?