Wilde net een 960 op gaan halen, maar de eigenaar had problemen met het autoalarm, wilde er niet vanaf gaan, ondanks dat je de portieren opende.
Nu vroeg ik me af, hoe saboteer je deze.
Het lijkt erop dat de afstandsbediening van de auto dood is. Portieren willen er niet mee open. Maar batterijen hadden ze alleen bij de media markt. Maar ik moest verder, had nog een afspraak. Dus de eigenaar belt me straks als het gelukt is.
HEt is een origineel VOlvo autoalarm, 2 ledjes op de A console aan de bestuurderskant, deze bleven constant branden.
De sirene zit bij de accu linksvoor (bijrijders kant)
Heb op dit moment geen gegevens van t alarm, maar het is standaard Volvo en de auto is van 11-1995.
Als het nu niet de remote is, hoe kan ik t dan makkelijk omzeilen zodat ik iig met de auto naar huis kan rijden. Want de startonderbreker gooit roet in t eten.
auto alarm volvo 960 + startonderbreking hoe te omzeilen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Oude 940 (1991) van een familielid had ook een Volvo-alarm en die was uit te zetten met een verborgen drukknopje ergens in de voetenruimte bij de luchtverversing.
Achteraf gezien beetje vreemd maar zo was het.
Succes! Als je hem eenmaal hebt plaats je dan ajb een heel verhaal met fotos?!
Achteraf gezien beetje vreemd maar zo was het.
Succes! Als je hem eenmaal hebt plaats je dan ajb een heel verhaal met fotos?!

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21388
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Baseman vragen, eventueel bij de 700-vereniging. Die is verrekte handig met Volvo-elektronica.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
is niet meer nodig, heb de auto gelaten voor wat t was. had meer problemen. Waar ik me vooral zorgen om maakte was de lekkage bij de A stijl voorruit. En raar genoeg heb ik vorige week ook een 960 bekeken en die had hetzelfde probleem
Maar ook goed nieuws, vandaag naar een 960 wezen kijken en die beviel me wel. Ga ik morgen ophalen. Verhaal en foto's volgt uiteraard nog.
Maar ook goed nieuws, vandaag naar een 960 wezen kijken en die beviel me wel. Ga ik morgen ophalen. Verhaal en foto's volgt uiteraard nog.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Volgens mij is het voldoende om de zekering eruit te trekken in het dashboard aan de zijkant wanneer de bestuurders portier open staat.
Verder heb ik de draden doorgeknipt van de speaker in de toeter die tegen het schutbord aan zit bij de accu.
Nu gaan de knipperlichten nog wel knipperen, maar de toeter niet meer. Heb de zekering weer terug geplaatst, anders werken de afstandsbedieningen ook niet meer.
Verder heb ik de draden doorgeknipt van de speaker in de toeter die tegen het schutbord aan zit bij de accu.
Nu gaan de knipperlichten nog wel knipperen, maar de toeter niet meer. Heb de zekering weer terug geplaatst, anders werken de afstandsbedieningen ook niet meer.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Die komt er zeker aan, maar moet eerst een paar foto's maken.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Morgen heb ik tijd, dan ga ik ze zeker maken.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Je hebt 3 alarmsystemen, heb ik niet zelf bedacht. Hulp van mensen op het v700 forum. Maar ik dacht laat ik het hier gewoon plaatsen, dan hebben andere er ook een keer iets aan.
Het 1e alarm system heette Euro, die zit op brandstofpomp en startmotor. De brandstofpomp blokkade gaf door de tijd heen denk ik dus problemen, toen kreeg je Guard 1 en 2, die zitten alleen op de startmotor.
Guard 1 is te herkennen aan het 3 hoekige kastje aan de A stijl bestuurderskant.
En Guard 2 zit een ledje aan rechterkant in de speakerkap op het dashboard.
Deze informatie had ik nodig omdat mijn auto laatst niet wilde starten, maar bleek het 'grasmaaier syndroom' te zijn. De ECU verzuipt de motor als je de auto een klein stukje verplaatst en dan een nachtje laat staan. Dus niet meer doen Daniel, al heeft mn V70 en de 740 met mechanische injectie daar nog nooit last van gehad.
Het 1e alarm system heette Euro, die zit op brandstofpomp en startmotor. De brandstofpomp blokkade gaf door de tijd heen denk ik dus problemen, toen kreeg je Guard 1 en 2, die zitten alleen op de startmotor.
Guard 1 is te herkennen aan het 3 hoekige kastje aan de A stijl bestuurderskant.
En Guard 2 zit een ledje aan rechterkant in de speakerkap op het dashboard.
Deze informatie had ik nodig omdat mijn auto laatst niet wilde starten, maar bleek het 'grasmaaier syndroom' te zijn. De ECU verzuipt de motor als je de auto een klein stukje verplaatst en dan een nachtje laat staan. Dus niet meer doen Daniel, al heeft mn V70 en de 740 met mechanische injectie daar nog nooit last van gehad.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Dit is wel een beetje vrije interpretatie van de uitleg op het V700 forum.mightyspawn schreef: Je hebt 3 alarmsystemen, heb ik niet zelf bedacht. Hulp van mensen op het v700 forum. Maar ik dacht laat ik het hier gewoon plaatsen, dan hebben andere er ook een keer iets aan.
Het 1e alarm system heette Euro, die zit op brandstofpomp en startmotor. De brandstofpomp blokkade gaf door de tijd heen denk ik dus problemen, toen kreeg je Guard 1 en 2, die zitten alleen op de startmotor.
Guard 1 is te herkennen aan het 3 hoekige kastje aan de A stijl bestuurderskant.
En Guard 2 zit een ledje aan rechterkant in de speakerkap op het dashboard.
De Guard I is het oudste alarm.
Daarna kwam Guard II maar dat werd door veel nederlandse verzekeringsmaatschappijen niet veilig genoeg meer gevonden.
Vandaar dat in veel nederlandse volvo's (940/960/S90/V90/850) in de periode 95-98 een italiaans alarm werd gemonteerd onder de naam Euro-alarm.
En dit Euro-alarm geeft tegenwoordig wel eens problemen met de blokkeringen.
Piet
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Verhaal wat ik las is dat de 960 Guard 1 of 2 heeft. Maar thx voor de uitleg
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)