sinds een dikke week eigenaar van een V70 MY2003 inclusief HU-803 met RTI. Met behulp van het forum ben ik al een aantal dagen aan het stoeien met twee AVN zaken.
1. Alleen de center speaker geeft geluid;
2. De RTI komt niet omhoog.
1. Alleen de center speaker geeft geluid.
- De HU zelf lijkt prima te functioneren. CD's worden geladen, afgespeeld en netjes terug gegeven. Ook de radio werkt naar behoren.
- De knoppen bass/fader/center gecontroleerd, dit gaf geen resultaat.
- De AUM stand geactiveerd en "SET TO DEFAULT" geselecteerd. Ook dit gaf geen resultaat.
In de gebruikershandleiding, via het forum, las ik dat alleen de centerspeaker gevoed wordt door de unit zelf en dat de overige speakers aangestuurd worden door een externe versterker.
- Zekeringen 15,16,17 & 19 (hele audio, versterker RTI gebeuren) van passagiersruimte gecheckt Alle zekeringen kloppen, zijn nog heel en in goede conditie.
- Achterkant zekeringhuis gecontroleerd, er komen netjes twee 4,5 (?) mm kabels uit.
- Versterker gecontroleerd, alle aansluitingen zijn netjes in orde.
Is er nog 1 ding dat ik wil controleren voor ik de HU er uit ga halen.
- Voeding aan versterker meten (nog geen multimeter tot mijn beschikking gehad)
Iemand nog ideeën wat er aan de hand kan zijn? Ook tips met het loshalen van de HU zijn welkom!
Zo met 1 speaker is het geluid niet al te fraai. (Hoewel ik dan wel beter van die heerlijke vijfcilinder kan genieten

2. De RTI komt niet omhoog.
- zowel met de afstandsbediening als de 'Enter' knop op het stuur komt de RTI niet omhoog.
- Zekeringen kloppen en zijn nog heel.
Hier verder nog niet heel veel aandacht aan besteed, maar het zou fijn zijn als het werkte.
Nog twee andere 'losse' vragen;
1. is de RTI ook als display, zeg maar kleine monitor, te gebruiken?
2. Als er nog iemand een Imiv 'over' heeft om een iPhone op aan te sluiten hou ik me van harte aanbevolen.
Alvast dank voor jullie reacties!
Groet,
Willem