Pagina 1 van 3

Gemiddeld verbruik XC90 benzine.

Geplaatst: 29.12.2013 - 23:34
door jpwg001
Ik zit eens te kijken naar een XC90. Wat is het gemiddelde verbruik van de drie verschillende motoren? 50% snelweg en 50% binnenwegen.

Ben benieuwd naar de 2.5T, de T6 en de V8. Wie kan het me vertellen?

Geplaatst: 30.12.2013 - 10:14
door JFR79
Bij de T6, reken maar op 1 op 7 a 8.
Ik rijdt veel stad en zit nu gemiddeld op 5,7.
Ongeveer 300 km op een tank.
Ik rijd hem nooit leeg dus dat is tot aan het rode..

Geplaatst: 30.12.2013 - 10:46
door Wapperino
Ik heb dan wel geen benzine. Mijn Diesel rijdt gemiddeld 9.0/100 Km. Qua motoren op benzine denk ik dat de 2.5T de meest voordelige is qua verbruik. Dan de V8 en de T6.

Geplaatst: 30.12.2013 - 11:01
door jpwg001
JFR79 schreef:Bij de T6, reken maar op 1 op 7 a 8.
Ik rijdt veel stad en zit nu gemiddeld op 5,7.
Ongeveer 300 km op een tank.
Ik rijd hem nooit leeg dus dat is tot aan het rode..
Hoeveel liter gaat er in de tank?

Geplaatst: 30.12.2013 - 11:02
door jpwg001
Wapperino schreef:Ik heb dan wel geen benzine. Mijn Diesel rijdt gemiddeld 9.0/100 Km. Qua motoren op benzine denk ik dat de 2.5T de meest voordelige is qua verbruik. Dan de V8 en de T6.
Dat had ik ook al wwel gedacht, moet ik zeggen. Ben wel benieuwd naar de V8. Is wel lekker dik...

Geplaatst: 30.12.2013 - 11:23
door JFR79
Tis een 70 liter tank.
Tank meestal zo rond de 50 a 55 liter.

De v8 schijnt zuiniger te zijn dan de T6.
Maar of dat echt zo is, weet ik niet..

Geplaatst: 30.12.2013 - 12:21
door t5power
V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.

Geplaatst: 30.12.2013 - 13:00
door jpwg001
t5power schreef:V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.
Dit is ten opzichte van de T6, neem ik aan. Hoe verhoudt hij zich ten opzichte van de 2,5T? Die heeft ook een GT5 bak of een H6 bak.

Geplaatst: 30.12.2013 - 15:18
door Siemen72
Ik rij een 2.5T, heb hem nu een maand of 4 en rij ook 50/50 snelweg en stad.
Gemiddeld verbruik na 5000 km is nu 1 : 7,7.

Geplaatst: 30.12.2013 - 15:23
door t5power
jpwg001 schreef:
t5power schreef:V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.
Dit is ten opzichte van de T6, neem ik aan. Hoe verhoudt hij zich ten opzichte van de 2,5T? Die heeft ook een GT5 bak of een H6 bak.
De oudere 2.5T hebben vast nog 5 bak, de nieuwere misschien 6 bak? Zou je even moeten nakijken.
Ook wel handig om te weten, volgens mij hebben XC90 pas vanaf 2006 haldex3 en alleen de XC90 V8 had al vanaf 2005 (dus bij introductie) haldex3.

Geplaatst: 30.12.2013 - 15:25
door Siemen72
Mijne heeft GT5 bak

Geplaatst: 30.12.2013 - 15:29
door jpwg001
t5power schreef:
jpwg001 schreef:
t5power schreef:V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.
Dit is ten opzichte van de T6, neem ik aan. Hoe verhoudt hij zich ten opzichte van de 2,5T? Die heeft ook een GT5 bak of een H6 bak.
De oudere 2.5T hebben vast nog 5 bak, de nieuwere misschien 6 bak? Zou je even moeten nakijken.
Ook wel handig om te weten, volgens mij hebben XC90 pas vanaf 2006 haldex3 en alleen de XC90 V8 had al vanaf 2005 (dus bij introductie) haldex3.
En over die Haldexkoppelingen? Is die eerdere versie niet goed? Ze zijn sowieso toch beter dan de visco's? Ik ben geen racer...

Geplaatst: 30.12.2013 - 16:17
door Silver_R
Haldex is zeker beter dan Visco.
Vanaf MY03 is op bv de V70 de Haldex geintroduceerd. Denk dat bij de XC deze ervan af het begin in zit.
Haldex is ondertussen toe aan versie 5.

Geplaatst: 30.12.2013 - 16:43
door The Volvoboy
De T6 is de minst zuinige van de 3. Je weet zeker dat een D5 niet goedkoper is? Hoeveel km rij je per jaar?

Geplaatst: 30.12.2013 - 16:47
door Wapperino
Als ik benzine zou gaan rijden zou ik persoonlijk voor een V8 of een 2.5 T kiezen. Een T6 zou ik niet kiezen ivm met de vele versnellingsbakproblemen en het feit dat het een 4 traps automaat is.

Aangezien het verbruik toch hoog zal zijn dan maar een dikke V8 toch :D !

Geplaatst: 30.12.2013 - 18:48
door jpwg001
The Volvoboy schreef:De T6 is de minst zuinige van de 3. Je weet zeker dat een D5 niet goedkoper is? Hoeveel km rij je per jaar?
20K, maar ook best veel korte ritten. Ik ben ook aan het denken om een scooter te kopen voor woon- werkverkeer. Dat gaat me veel km's schelen. Maar dan zoue en V8 wel weer een optie zijn... Hihi.

Geplaatst: 30.12.2013 - 18:48
door jpwg001
Wapperino schreef:Als ik benzine zou gaan rijden zou ik persoonlijk voor een V8 of een 2.5 T kiezen. Een T6 zou ik niet kiezen ivm met de vele versnellingsbakproblemen en het feit dat het een 4 traps automaat is.

Aangezien het verbruik toch hoog zal zijn dan maar een dikke V8 toch :D !
Ja... Zit wat in...

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:05
door t5power
jpwg001 schreef:
t5power schreef:
jpwg001 schreef:
En over die Haldexkoppelingen? Is die eerdere versie niet goed? Ze zijn sowieso toch beter dan de visco's? Ik ben geen racer...
Ik denk vaak dat de nieuwere versies beter zijn :-)
En het geeft een extra reden om de V8 te kiezen!

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:12
door Silver_R
Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:22
door t5power
Silver_R schreef:Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
Dat is wel een hele fijne uitvoering!