Brandstof Relais Volvo V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Weet iemand misschien waar de Brandstof Relais bevestigd is in een Volvo V40 uit 1997 2.0 benzine.

Alvast bedankt.!!
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Kan echt niemand mij hiermee helpen ??
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Niet zo ongeduldig. Fidal
Misschien zijn de monteurs even afwezig.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Staat dat niet in je handleiding?
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

V480-V40 schreef:Niet zo ongeduldig. Fidal
Misschien zijn de monteurs even afwezig.

:lol:

Ja ik weet, maar wordt een beetje gek. Zelfs de heren van de volvo garage kunnen mij niet zeggen waar het Relais zich bevindt.
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

menjo schreef:Staat dat niet in je handleiding?
Hi Menjo,

Ik heb het boekje gisteren helemaal gelezen, maar helaas staat het daar niet in.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

het (combinatie)relais zit in de zekeringkast onder de motorkap. (zie afbeeldingen)
op het relais (nr7) staat onderdeelnummer 30870938.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Hi Ludo,

Harstikke bedankt, ik ga het morgen meteen vervangen, want de nieuwe Relais heb ik al.

Ik denk toch dat ik een groter probleem heb dan ik dacht. In de Volvo zit een LPI tank, maar op benzine reed hij ook niet lekker. Ik heb de bougies vervangen, luchtfilter, benzinefilter en koelvloeistof ververst. Het waren kleine dingen, maar hij rijdt weer super. Morgen nog de Relais verwisselen en dan is dat gedaan.

Maar het probleem is, en ik kwam er vandaag pas achter (auto is van mijn vriendin :D), dat wanneer ik op benzine rij en de motor is warm gedraaid en schakel naar gas, dan doet zich er een groot probleem voor.
Dan valt de motor na een tijdje uit en ik krijg de auto niet meer gestart, zelfs niet wanneer ik het terugschakel naar benzine, en krijg ik een storing, want het lampje van de motorelectra gaat branden.

Auto heeft trouwens bijna 320 duizend km op de teller.

Weet iemand misschien wat dit kan betekenen ??
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

valt de motor ook uit na de start als er automatisch op lpg word overgeschakeld?.
hoor je meteen na de start (op benzine) de pomp draaien?, normaal geluid of ratelend geluid?.
controleer de zekeringen van de LPi installatie eens.
is de LPi installatie ook van '97?, controleer of vervang dan ook het filtertje een keer.
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Ludo schreef:valt de motor ook uit na de start als er automatisch op lpg word overgeschakeld?.
hoor je meteen na de start (op benzine) de pomp draaien?, normaal geluid of ratelend geluid?.
controleer de zekeringen van de LPi installatie eens.
is de LPi installatie ook van '97?, controleer of vervang dan ook het filtertje een keer.

Het schakelt zich niet automatisch naar gas, daarvoor moet ik een knopje drukken zodat het overschakelt. Maar als ik start op benzine dan hoor ik de pomp klikken (deze hoor ik van de gastank en van de brandstofpomp) maar de brandstofpomp maakt een constant zoemend geluid wat niet weggaat. Tevens heb ik ook de zekeringen van de gasinstallatie bekeken en deze zijn nog steeds goed. De gastank zelf is volgens mij van het jaar 2000, dus het is er later ingezet.

Kan ik dat filtertje gewoon zelf controleren, en is het ook normaal dat een gastank via dezelfde brandstofpomp gaat als die van de benzine ??
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

aha, schakelt niet automatisch.
ben je echt zeker dat de zekeringen oke zijn?.
het lijkt alsof er een afsluiter in werking gesteld word, 1 zekering is hiervoor verantwoordelijk.
een 2000 installatie heef geen filtertje meer, dat is dus uitgesloten.
de pomp zit in de lpg tank, is dus niet dezelfde als de benzinepomp.
maar je schrijft een zoemend geluid, dat is okee, pas zorgen maken als ie gaat ratelen.
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Tenminste, naar mijn weten heb ik ze allemaal gecontroleerd, maar het kan zijn dat ik een aantal zekeringen over het hoofd heb gezien. Gisteren had ik ze gecontroleerd en het waren er een stuk of 5.

Maar als de afsluiter in werking wordt gesteld, dan zou ik het toch gewoon op benzine moeten kunnen starten, want dit doet hij niet en het lampje van een storing in het motorelectra gaat branden en wil niet meer uit. Pas na een paar uur kan ik het starten op benzine en dan brandt dat lampje niet meer.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

hij zou idd op benzine moeten kunnen starten.
wellicht heeft de storing in de motorelectronica ermee te maken.
mischien best eens laten uitlezen welke storing er precies optreed.
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Klopt, en dat uitlezen heb ik laten doen door een Volvo dealer, maar helaas hebben ze geen storingen kunnen waarnemen, maar volgens mij kunnen ze een LPI tank niet uitlezen.

Ik probeer nog steeds om een LPI specialist te vinden waarna ik de auto kan brengen. Heb persoonlijk liever dat er iemand naar kijkt die monteur en tevens ook de eigenaar, en waar het maken belangrijker is dan alleen het geld proberen af te troggelen (met andere woorden een klein bedrijfje).

Mijn vriendin heeft de auto pas geleden anderhalve week bij een LPI specialist laten staan. Ze heeft 450 euro moeten betalen en het probleem is er nog steeds.

Hopelijk komt het snel goed, want het bezorgt mij alleen maar koppijn. :twisted:
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Ik weet nu wel bijna zeker hoe het probleem is ontstaan en waar het vandaan komt.

Als ik start op benzine dan draait de motor gewoon op 4 injectoren, maar zodra ik overschakel naar gas dan slaan er twee dicht en komt de melding Storing in motorelectra en valt de auto uit. Hierdoor kan ik de auto ook niet meer starten op benzine, pas na een paar uur kan het weer wel, maar dan rijd de auto ook echt niet meer lekker.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad ??
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

ik zou toch maar eens een lpg specialist opzoeken.
het benzine systeem staat los van het lpg systeem.
d.w.z. dat de benzine injectors uitgeschakeld (onderbroken) worden als je naar lpg overgaat.
zoals ik het begrijp uit je verhaal zijn er dus 2 benzine injectors die blijven inspuiten op lpg bedrijf, dat betekent dat het onderbreek relais stuk is.
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Ludo schreef:ik zou toch maar eens een lpg specialist opzoeken.
het benzine systeem staat los van het lpg systeem.
d.w.z. dat de benzine injectors uitgeschakeld (onderbroken) worden als je naar lpg overgaat.
zoals ik het begrijp uit je verhaal zijn er dus 2 benzine injectors die blijven inspuiten op lpg bedrijf, dat betekent dat het onderbreek relais stuk is.

Hi Ludo,

Ik heb de auto vandaag naar een specialist gebracht die het verder gaat uitzoeken en repareren. Het is best moeilijk om een goede LPG specialist te vinden, vooral in Arnhem, maar gelukkig heb ik iemand gevonden.

Nog bedankt voor je info en tips, want ze hebben mij echt op weg geholpen.
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

De problemen zijn toch groter. Ze hebben er 4 uur aan gewerkt en weten nog steeds niet wat er precies aan de hand mee is. Ze zeggen dat er meerdere storingen zijn waardoor het ingewikkeld is om het op te lossen (wat begrijpelijk is), maar dan nog zou het wel mogelijk moeten zijn om te kunnen zeggen wat de storingen zijn en wat ze veroorzaken, maar zelfs dit kunnen zij niet.

Ze zeggen dat het wel gerepareerd kan worden, maar dat het zeker zwaar in de papieren gaat lopen (misschien wel duizenden euro inclusief arbeidsloon)

Ik word gek van die auto !!

Het liefst verkoop ik het, maar dan dient het wel eerst gerepareerd te worden.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

nou nou, na 4 uren geen fatsoenlijke diagnose kunnen stellen... ??
gaat dit om een Vialle LPi installatie?.
ben je ook bij een Vialle specialist geweest?.
duizenden euro ???, daar heb je een vonkelnieuwe installatie voor!!.
was dit wel een lpg specialist. :?:
Fidal
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2006 - 08:39

Klopt, dit gaat om een Vialle LPI installatie. Het enige wat ik wist was dat hij een LPG specialist is. Ik had hem de auto laten zien en hij zei meteen al dat het een injectie probleem was. Als je de auto start op benzine en dan overschakelt naar gas (wanneer het warm gedraaid is) dan begint het eerst te werken op 4 cilinders (wat normaal is), maar dan slaat om de 2 tellen een cilinder af tot de auto uit valt. Maar dan kun je het ook niet meer starten op benzine of op gas, dan moet je eerst een uur wachten voor het weer start op benzine.

Maar dit probleem heb ik ook op benzine, stationair loopt het echt als een trein, maar begin ik te rijden dan begint het te bokken en houdt de motor flink in.

dit is de website van die garage waar ik ben geweest.
www.petersvannijenhof.nl

Had het eerst 4 dagen daar staan voordat ze er naar konden kijken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”