Beste forumgangers,
Sinds begin december ben ik hier ook regelmatig te vinden als lezer van dit forum.
Nog steeds zonder Volvo V70.
Vanmiddag weer eentje bekeken, zonder resultaat
De opgegeven opties en , veel belangrijker, de staat van de auto weken nogal af.
Gewoon bedroevend te noemen zelfs.
Ik zal deze niet vermelden wie, wat en waar, maar mijn eigenlijke vraag is of er al eens een topic/rubriek geweest is waar je auto's kan vermelden die niet de moeite waard zijn?
Of juist wel!
Of een forumlid wat toch om de hoek woont die even globaal wil kijken?
Super mooi opgeven en dan een o.a. gebarsten achterlicht, losse bumperhoek, losse mistlamp voor, rokersauto, blanke lak loslatend op de motorkap, bumperhoek beschadigd hebbend....
Dat hopen we niet nog een keer mee te maken
Een auto van 2002-2006 zoekende , kan je niet van verwachten dat hij in nieuwstaat is.
Vorige week eentje met 350.000 op de teller bekeken en die toonde 10x beter dan de vanmiddag bekeken V70 met 80.000 minder op de teller, natuurlijk mankeerde daar ook wat aan, maar dat was in verhouding met kilometerstand/prijs/staat.
Ik wil best 200 km rijden voor een auto, maar niet voor een afgetrapt hondenhok op wielen.
groeten,
Marcel
Wel of niet gaan kijken?
- Silver_R
- 6th Gear member
Waarom niet?kriekje schreef:Ik zal deze niet vermelden wie, wat en waar
Goed idee, echter blijft het wel persoonlijk hoe je een auto vindt, maar vind opzich geen gek idee.kriekje schreef:maar mijn eigenlijke vraag is of er al eens een topic/rubriek geweest is waar je auto's kan vermelden die niet de moeite waard zijn?
Of juist wel!
Lijkt me ook een goed idee, zeker als je niet in de buurt woont en eerst eens wilt weten hoe een auto er in real life uitziet.kriekje schreef:Of een forumlid wat toch om de hoek woont die even globaal wil kijken
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Wat voor een uitvoering moet het zijn?
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- Silver_R
- 6th Gear member
Denk dat bedoeld wordt wat je zoekt in het algemeen.kriekje schreef:die selecteer je van tevoren via je zoekopdracht toch?R.Bijl schreef:Wat voor een uitvoering moet het zijn?
ik zoek wel een auto met bepaalde opties, maar welke uitvoering daarbij hoort??
-
- 1st Gear member
Silver_R schreef:Waarom niet?kriekje schreef:Ik zal deze niet vermelden wie, wat en waar
Iemand aan de schandpaal nagelen?
In feite vraag ik of een auto de moeite is of niet, dus dat doe ik eigenlijk al, maar om dit als onbekende op dit forum meteen al te doen
Goed idee, echter blijft het wel persoonlijk hoe je een auto vindt, maar vind opzich geen gek idee.kriekje schreef:maar mijn eigenlijke vraag is of er al eens een topic/rubriek geweest is waar je auto's kan vermelden die niet de moeite waard zijn?
Of juist wel!
Maar een verwaarloosde auto haal je er wel uit.
Die dingen die ik noemde horen niet bij het wel of niet mooi vinden van een auto
Ik wil geen grijze en geen zwarte en alles wat daar tussenin
Lijkt me ook een goed idee, zeker als je niet in de buurt woont en eerst eens wilt weten hoe een auto er in real life uitziet.kriekje schreef:Of een forumlid wat toch om de hoek woont die even globaal wil kijken
- Oxfordstreet
- 2nd Gear member
Ik snap niet hoe het kan maar deze heeft al een tijdje mijn aandacht.
http://link.marktplaats.nl/758760672
opel corsa opel astra
Volvo S40 MY1999
Volvo V50 MY2005
Volvo V50 1.6D S/S MY2010
Volvo S40 2.4i MY2006
Volvo S40 MY1999
Volvo V50 MY2005
Volvo V50 1.6D S/S MY2010
Volvo S40 2.4i MY2006
-
- 1st Gear member
V70Silver_R schreef:Denk dat bedoeld wordt wat je zoekt in het algemeen.kriekje schreef:die selecteer je van tevoren via je zoekopdracht toch?R.Bijl schreef:Wat voor een uitvoering moet het zijn?
ik zoek wel een auto met bepaalde opties, maar welke uitvoering daarbij hoort??
diesel
maximaal 1550 kg
regensensor
cruise- en climate control
geen zwart of grijs en alles wat er tussenin zit
maximaal 6000 euro
transmissie maakt niet uit
niet teveel eigenaren
stof en/of leer maakt niet uit
geen navigatie ( heb een dubbeldin uit mijn huidige auto )
- Oceanracer
- Geartronic member
Tja, altijd lastig. Men wil graag verkopen en wil daardoor de zaak wel eens wat mooier voorstellen dan hij in werkelijk is. Zelf vraag ik, voordat ik in de auto stap, aan de verkoper of er zaken aan de auto mankeren of defect zijn die hij als potentiële koper zelf ook vooraf zou willen weten.
Ik heb eens een potentiële koper voor mijn eigen V70 gehad, die begon zo te zeuren over mijn auto, dat ik de onderhandeling beëindigd heb. Zeker gezien de leeftijd en km-stand is mijn auto in goede conditie, zowel onderhuids als qua lak en interieur. Dan moet je bij mij geen spijkers op laag water zoeken.
Ik ben echter wel van mening dat de door jou opgenoemde zaken vooraf, desnoods per mail en niet in de advertentie, kenbaar gemaakt hadden moeten worden. Alle waar is naar z'n geld, dus een te mooie prijs is meestal een te lelijke auto. Wordt er wat meer gevraagd, mag je ook meer verwachten lijkt me.
Heb je al eens gekeken wat er hier op het forum zoal te koop staat? Dan koop je veelal een auto van een liefhebber, waardoor de kans op bovenstaande teleurstellingen kleiner is. Robin Bijl heeft bijvoorbeeld zijn schitterende V70 Ocean Race te koop staan, maar da's een Geartronic en ik weet niet of dat jouw voorkeur heeft. Of die in een heel andere prijsklasse van V70GT, al ken ik dat forumlid niet. Maar dat zegt natuurlijk niks over de auto. Dat zelfde geldt ook voor die van peetdemos.
Succes!
Edit: tussentijds is er al e.e.a. getypt zie ik en ik lees nu dat je voorkeur hebt voor een diesel. Bovengenoemde zijn allemaal benzinemotoren, dus die vallen af.
Ik heb eens een potentiële koper voor mijn eigen V70 gehad, die begon zo te zeuren over mijn auto, dat ik de onderhandeling beëindigd heb. Zeker gezien de leeftijd en km-stand is mijn auto in goede conditie, zowel onderhuids als qua lak en interieur. Dan moet je bij mij geen spijkers op laag water zoeken.
Ik ben echter wel van mening dat de door jou opgenoemde zaken vooraf, desnoods per mail en niet in de advertentie, kenbaar gemaakt hadden moeten worden. Alle waar is naar z'n geld, dus een te mooie prijs is meestal een te lelijke auto. Wordt er wat meer gevraagd, mag je ook meer verwachten lijkt me.
Heb je al eens gekeken wat er hier op het forum zoal te koop staat? Dan koop je veelal een auto van een liefhebber, waardoor de kans op bovenstaande teleurstellingen kleiner is. Robin Bijl heeft bijvoorbeeld zijn schitterende V70 Ocean Race te koop staan, maar da's een Geartronic en ik weet niet of dat jouw voorkeur heeft. Of die in een heel andere prijsklasse van V70GT, al ken ik dat forumlid niet. Maar dat zegt natuurlijk niks over de auto. Dat zelfde geldt ook voor die van peetdemos.
Succes!
Edit: tussentijds is er al e.e.a. getypt zie ik en ik lees nu dat je voorkeur hebt voor een diesel. Bovengenoemde zijn allemaal benzinemotoren, dus die vallen af.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
De 2e die we bekeken is tot nu toe de mooiste voor zijn geldOceanracer schreef:Tja, altijd lastig. Men wil graag verkopen en wil daardoor de zaak wel eens wat mooier voorstellen dan hij in werkelijk is. Zelf vraag ik, voordat ik in de auto stap, aan de verkoper of er zaken aan de auto mankeren of defect zijn die hij als potentiële koper zelf ook vooraf zou willen weten.
Ik heb eens een potentiële koper voor mijn eigen V70 gehad, die begon zo te zeuren over mijn auto, dat ik de onderhandeling beëindigd heb. Zeker gezien de leeftijd en km-stand is mij auto in goede conditie, zowel onderhuids als qua lak en interieur. Dan moet je bij mij geen spijkers op laag water zoeken.
Heb je al eens gekeken wat er hier op het forum zoals te koop staat? Dan koop je veelal een auto van een liefhebber, waardoor de kans op bovenstaande teleurstellingen kleiner is. Robin Bijl heeft bijvoorbeeld zijn schitterende V70 Ocean Race te koop staan, maar da's een Geartronic en ik weet niet of dat jouw voorkeur heeft. Of die in een heel andere prijsklasse van V70GT, al ken ik dat forumlid niet. Maar dat zegt natuurlijk niks over de auto. Dat zelfde geldt ook voor die van peetdemos.
Succes!
Dus ga je vergelijken.
Is die van vanmiddag (3e) te duur of de 2e te goedkoop
de opties die er niet opzaten ,maar wel vermeld werden op deze momentum
-wis/was op de koplampen
-stoelverwarming
-regensensor
-achterspoiler
een aantal zaken was op de foto's al te zien, dat ze er niet opzaten, dus daar zal ik niets van zeggen
de grote hond die er in had gezeten, had lekker liggen knagen op de bagagerolhoes, de ruiten zitten bekrassen en zo kan ik nog wel even doorgaan...
zeker kijk ik hier tussen de advertenties, want dat liefhebber idee staat me zeker aan!
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat er accessoires in de advertentie vermeld staan en niet op de auto aanwezig zijn is natuurlijk bezopen! Maar is het niet naïef om dan wel te gaan kijken, terwijl je zelf op de foto's kon zien dat diverse opties al niet aanwezig waren? Dat zou voor mij namelijk al een reden zijn om niet eens bij zo'n auto te gaan kijken, al stond hij hier om de hoek.
Ik ben zelf nogal kritisch en als ik naar iets op zoek ben op bijvoorbeeld Marktplaats speur ik de advertentie altijd goed door en bekijk de foto's ook grondig. Alleen als de tekst en foto's overeenkomen én mij aanstaan, neem ik contact op. Als een reactie lang op zich laat wachten of mij niet bevalt, bedank ik voor de reactie en ga verder kijken.
Ik ben zelf nogal kritisch en als ik naar iets op zoek ben op bijvoorbeeld Marktplaats speur ik de advertentie altijd goed door en bekijk de foto's ook grondig. Alleen als de tekst en foto's overeenkomen én mij aanstaan, neem ik contact op. Als een reactie lang op zich laat wachten of mij niet bevalt, bedank ik voor de reactie en ga verder kijken.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik ken het bedrijf verder niet, maar is dit iets voor je? Is het model met de nieuwe neus/koplampen en oogt dus net wat frisser en met licht interieur ook mooi contrast met de donkere lak. Dealer-onderhouden, is ook wat waard én bij je in de buurt.
-
- 1st Gear member
Dát is dus de 2e die we gezien hebbenOceanracer schreef:Ik ken het bedrijf verder niet, maar is dit iets voor je? Is het model met de nieuwe neus/koplampen en oogt dus net wat frisser en met licht interieur ook mooi contrast met de donkere lak. Dealer-onderhouden, is ook wat waard én bij je in de buurt.
En die is dus netjes!
-
- 5th Gear member
Ziet er mooi uit, gewoon effe bellen met van Roosmalen in 's-Hertogenbosch. Vraag naar Ruud Coppes, dat is de receptionist voor de werkplaats, die vertelt wel hoe de auto is.
Wel even een check op de 2e distributiewissel doen!
Goedkoop is leuk maar veeeeeeel te goedkoop is just too good too be true!
Marc
Wel even een check op de 2e distributiewissel doen!
Dit kan dus niet. Je gaat hier een oplichter aan de lijn krijgen die een aanbetaling wil, een gestolen auto probeert te verpatsen (hoewel kenteken zichtbaar?), in Nigeria blijkt te wonen, etc. etc.Ik snap niet hoe het kan maar deze heeft al een tijdje mijn aandacht.
Goedkoop is leuk maar veeeeeeel te goedkoop is just too good too be true!
Marc
- lint
- Geartronic member
Deze ziet er keurig uit voor een nette prijs!kriekje schreef:Dát is dus de 2e die we gezien hebbenOceanracer schreef:Ik ken het bedrijf verder niet, maar is dit iets voor je? Is het model met de nieuwe neus/koplampen en oogt dus net wat frisser en met licht interieur ook mooi contrast met de donkere lak. Dealer-onderhouden, is ook wat waard én bij je in de buurt.
En die is dus netjes!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Oceanracer
- Geartronic member
Als het gevoel goed is, doen! Er staat een hoop te koop, het is soms zoeken naar nét die auto die goed voelt. Let wel even op het schakelgedrag van de automaat en laat (bijvoorbeeld bij de dealer) de verstuivers even controleren. Is een zwak punt bij de D5 en kost je zo'n € 350,00 per stuk voor de reparatie.kriekje schreef:Dát is dus de 2e die we gezien hebbenOceanracer schreef:Ik ken het bedrijf verder niet, maar is dit iets voor je? Is het model met de nieuwe neus/koplampen en oogt dus net wat frisser en met licht interieur ook mooi contrast met de donkere lak. Dealer-onderhouden, is ook wat waard én bij je in de buurt.
En die is dus netjes!
-
- 2nd Gear member
http://www.marktplaats.nl/verkopers/19021796.htmlMN-NL schreef:Dit kan dus niet. Je gaat hier een oplichter aan de lijn krijgen die een aanbetaling wil, een gestolen auto probeert te verpatsen (hoewel kenteken zichtbaar?), in Nigeria blijkt te wonen, etc. etc.
http://www.autohandelseoseka.nl
https://www.facebook.com/cock.huijgen
Lijkt mij geen Nigeriaan die gestolen auto's probeert te verpatsen Marc.
Seoseka lijkt misschien Nigeriaans maar is gewoon zijn voornaam Cock fonetisch geschreven.
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
-
- 1st Gear member
Ik kon niets terugvinden over een 2e distri.riem
Van Roosmalen heb ik nog niet gebeld, was ik wel van plan.
Toch had deze ook wel wat krassen rondom, maar niets ernstigs.
Spotrepairtje op 1 bumperhoek en het meeste is foetsie
Wel zat er een dreun in de auto, merkbaar bij afremmen vanaf 20 tot 0 en ook merkbaar bij achteruitrijden.
Meer heb ik nog niet gemerkt aan de auto.
Echt goed gekeken heb ik nog niet naar de techniek en andere slijtagedelen, maar op mijn werk hebben we mooie bruggen om dat te bekijken.
Ik ben nu ruim 15 jaar automonteur, dus e.e.a. vogel ik zelf wel uit.
Verstuivercheck bij warme motor of kan de Volvo dealer me daar meer over vertellen hoe dat te doen of waar op te letten?
Een ander probleem momenteel is dat ik eerst nog een oldtimer moet verkopen.
Dat is niet makkelijk in deze tijd
En mijn huidige dagelijkse auto.
Daar bood deze meneer Lap uit Nijmegen 1000 euro voor.
Een rode 147 JTD met 370.000 km, dus 1000 is niet verkeerd.
Heeft dit jaar al meer gekost aan onderdelen, maar dat terzijde...
Van Roosmalen heb ik nog niet gebeld, was ik wel van plan.
Toch had deze ook wel wat krassen rondom, maar niets ernstigs.
Spotrepairtje op 1 bumperhoek en het meeste is foetsie
Wel zat er een dreun in de auto, merkbaar bij afremmen vanaf 20 tot 0 en ook merkbaar bij achteruitrijden.
Meer heb ik nog niet gemerkt aan de auto.
Echt goed gekeken heb ik nog niet naar de techniek en andere slijtagedelen, maar op mijn werk hebben we mooie bruggen om dat te bekijken.
Ik ben nu ruim 15 jaar automonteur, dus e.e.a. vogel ik zelf wel uit.
Verstuivercheck bij warme motor of kan de Volvo dealer me daar meer over vertellen hoe dat te doen of waar op te letten?
Een ander probleem momenteel is dat ik eerst nog een oldtimer moet verkopen.
Dat is niet makkelijk in deze tijd
En mijn huidige dagelijkse auto.
Daar bood deze meneer Lap uit Nijmegen 1000 euro voor.
Een rode 147 JTD met 370.000 km, dus 1000 is niet verkeerd.
Heeft dit jaar al meer gekost aan onderdelen, maar dat terzijde...
-
- 5th Gear member
@100mB:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk goedkoop. Als daar een goed verhaal bij zit, prima. Ieder moet zelf bepalen wat hij een goede betrouwbare deal vindt. Zou ik in de markt zijn, was ik bij deze auto gezond achterdochtig. Maar wellicht ging ik kijken.
Een handelaar die ver onder de reguliere prijzen zit, het blijft bijzonder!
(de 2 V70's zijn import trouwens, de zwarte moet nog op naam zo te zien)
Het lijkt mij onwaarschijnlijk goedkoop. Als daar een goed verhaal bij zit, prima. Ieder moet zelf bepalen wat hij een goede betrouwbare deal vindt. Zou ik in de markt zijn, was ik bij deze auto gezond achterdochtig. Maar wellicht ging ik kijken.
Een handelaar die ver onder de reguliere prijzen zit, het blijft bijzonder!
(de 2 V70's zijn import trouwens, de zwarte moet nog op naam zo te zien)
-
- 1st Gear member
http://link.marktplaats.nl/762443169
de niet zo nette Volvo...
op de foto's wel, maar in het echt echt niet
Marcel
de niet zo nette Volvo...
op de foto's wel, maar in het echt echt niet
Marcel