Sinds een week of drie rijd ik nu naar volle tevredenheid met mijn hybride V60. In die tijd heb ik eigenlijk maar een eigenaardigheidje gevonden waar ik elke keer om moet glimlachen.....
De vrouwenstem heeft het telkens over 'neem op dee rotonde dee derde afslag' het woord De krijgt ze niet uitgesproken, komt ze misschien uit Zweden?
Ben ik de eerste die dit opmerkt, of is dit al meerdere malen gepost(op het navigatie gedeelte b.v.?)
Haha, ze zegt ook te vaak 'op'...
Ik vind het het meest irritant dat ze de radio extreem zacht zet, waardoor ik de radio niet meer hoor en zo lang onzinnig doorleuterd :p
Andere navigaties zetten de muziek niet zo extreem zacht bij een instructie, maar ik kan er geen balansregelaar voor vinden... Helaas
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG 2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine 2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Zou denk ik best goed kunnen werken, maar ik ben een beetje klaar met losse draadjes. Aan de ene kant jammer dat ik die touch versie niet heb, want dan had ik hem denk ik wel geroot zoals noten93? Gedaan heeft....
Het mooist is dus misschien de stem veranderen...
440 GL 1989 850 Est. 2.5 10V 1993 V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007 V60 PIH 2013[/size] 850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
JoopXC schreef:Sinds een week of drie rijd ik nu naar volle tevredenheid met mijn hybride V60. In die tijd heb ik eigenlijk maar een eigenaardigheidje gevonden waar ik elke keer om moet glimlachen.....
De vrouwenstem heeft het telkens over 'neem op dee rotonde dee derde afslag' het woord De krijgt ze niet uitgesproken, komt ze misschien uit Zweden?
Ben ik de eerste die dit opmerkt, of is dit al meerdere malen gepost(op het navigatie gedeelte b.v.?)
Ik erger me ook aan "dee derde afslag". De Nederlandse stem heeft een keurige uitspraak, maar het lidwoord "de" is blijkbaar te ingewikkeld. Dat moet toch beter kunnen?
Ik heb MUTE ingesteld achter de FAV knop. Gebruik hem/haar alleen als ik echt niet weet waar ik moet rijden en verder volg ik gewoon de pijlen.
GEen idee eigenlijk of het een man is of een vrouw.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul schreef:
Ik heb MUTE ingesteld achter de FAV knop. Gebruik hem/haar alleen als ik echt niet weet waar ik moet rijden en verder volg ik gewoon de pijlen.
lijkt mij ook handig. Maar hoe doe je dat? In mijn systeem lijkt dat niet tot de mogelijkheden te behoren (MY2014 PIH met Sensus connect)
Paul schreef:
Op deze optie zit ik ook te wachten. Ik kan wel de mute functie van de stem vinden, maar het geluid van de radio wordt dan als nog onderbroken. Er volgt dan een stilte totdat de stem heeft "gesproken."
Volgens mij kan je bij de Volvonavigatiesystemen weinig veranderen aan de stem, als je dat wilt moet je zo'n TomTom ding kopen daar kan je allerlei stemmen selecteren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Vorige week vrijdag m'n Volvo V70 D2 Polar Plus gaan ophalen. Hier net hetzelfde probleem met de navigatie. In het begin is de uitspraak van "De" als "Dée" nog wel leuk maar na een tijd begint het wel te irriteren.
ook de uitspraak van sommige steden is irritant.
Enkele die ik al gehoord heb zijn:
Brugge als Braagge
Brussel als Braassel
Berchem als Brchem
Spijtig dat er niets aan te doen is.
Voor de rest een perfecte familie wagen!
Laatst gewijzigd door tovm74 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De Vlaamse vrouwenstem is niet om aan te horen, de Nederlandse vrouwenstem heeft een spraakgebrek, dus maar voor NL mannenstem gekozen. Navigeren doe ik met de TomTom, waar Lucie ons trouw en goed door het verkeer en de files loodst. Files die Sensus zo goed als nooit ziet... Soms zet ik de Sensus navigatie ook aan, mute en scherm terug op muziek, maar dan zie ik bovenaan en in de klokkenwinkel wel de pijlen. Voor de TT heb ik een actieve Brodithouder, dus ook geen gedoe met draden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault