Hallo,
Gisteren toerde ik mooi rustig over de snelweg met mijn 1,9 D (ph 1) bij een buitentemperatuur van 35 graden en een hoge luchtvochtigheid. Tot mijn schrik liep de temperatuurmeter omhoog zodra de motor belast werd bij bijvoorbeeld van 100km naar 120 Km doortrekken. De wijzer bleef stijgen, ook op het punt waar de ventilator aanslaat (welke het overgens doet) Nadat snelheid minderde en de airco uitschakelde zakte de temperatuur onmiddelelijk. De vervolg reis ging weer prima totdat de motor even wat extra vermogen moest geven en wanneer de airco aan stond ( stationair en beneden de 100km was er niks aan de hand)
Mijn idee van het probleem is de positie van de radiator, deze is volgens mij achter de radiator van de airco geplaatst. mijn idee is dat bij een werkende airco en hoge temperaturen de radiator onvoldoende lucht krijgt om te koelen. Zodra e airco namelijk uitgeschakeld was was er geen probleem met de motor temperatuur, zelfs niet wanneer ik hard optrok naar de 140.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor mijn probleem
Groeten
Reint
Warme motor 19D
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
Komt me bekend voor. 3 jaar geleden op weg naar Frankrijk het zelfde probleem gehad. Metertje liep erg hoog op, ben toen diverse malen aan de kant gegaan. Geen garage in de buurt dus steeds een beetje rustig aan gedaan. Toen ik terug was op diverse plekken info gezocht. Komt dus vaker voor bij de 105 PK PH1 modellen maar een echte oplossing is er niet voor.
- EricV40
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 08:45
heb het zelfde probleem dacht al dat het aan mij lag 
had het helemaal toen we vorig jaar naar frankrijk waren
en de bergen in moesten met 33c
kachel op HEET en ramen helemaal open en dan gaat het wel.
eric

had het helemaal toen we vorig jaar naar frankrijk waren
en de bergen in moesten met 33c
kachel op HEET en ramen helemaal open en dan gaat het wel.
eric
V40 1.9D Europa uitvoering kleur 241 (Rood)
276dkm (and counting) 95PK versie 2000
276dkm (and counting) 95PK versie 2000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 13.10.2005 - 17:42
- Locatie: Amsterdam
Ik stond afgelopen zaterdag in de file op de A2 (het was circa 28 graden) en heb circa 30 minuten stilgestaan of kruipend gereden... Ook ik had de airco aan (graadje of 21) en de temperatuurmeter ging wel heel rap richting het rode gebied. Airco uit hielp echter niets, meter bleef "hoog bovenin" maar steeg niet door... Daarom airco maar weer aangezet (het werd wel erg vies warm binnen) maar meter ging niet echt het rode gebied in. Is dit vergelijkbaar met de situatie die jullie schetsen? Ik was echt bang dat ie ging koken.... Hoe reeel is dat gevaar? Graag jullie advies!
1,9 D (95 PK) uit maart 99 met 250.000 op de teller...
1,9 D (95 PK) uit maart 99 met 250.000 op de teller...
VOLVO V60 T3 RICA Stage 1 PASSION RED
Hiervoor:
Ford Focus II 2.0TDCI 5-Deurs
Volvo V40 1.9D Europa
Ford Focus I SW 1.8TDCI
Volkswagen Bora 1.9 TDI
Hiervoor:
Ford Focus II 2.0TDCI 5-Deurs
Volvo V40 1.9D Europa
Ford Focus I SW 1.8TDCI
Volkswagen Bora 1.9 TDI
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Komt me heel bekend voor.
Eerste keer gehad toen ik met de caravan aan het sleuren was met een graadje of 30 en de airco aan. Hij gaat niet echt het rood in, maar stijgt enorm snel naar boven. Airco uit en het probleem was over. Airco weer aan en hij steeg weer. Heb toen op een p-plaats de motorkap ff opengezet en daar kwam een enorme warme lucht vandaan. Daarna geen last meer van gehad (het koelde toen buiten ook af)
Tweede keer in Duitsland, graadje of 33, in de file gestaan, file over en het gas er op naar de 160. Toen ging hij ook omhoog, gas wat los, arco ff uit en het probleem was over. Ik denk dus idd dat de airco teveel koellucht wegtrekt of zo.
Is intussen een jaar geleden, 30000 km verder en nooit meer wat van gemerkt. koelvloeistof blijft op peil, geen rare dingen. Ik zou zeggen hou het in de gaten, let op je meter en zet af en toe je airco ff uit als het te gek wordt.
Eerste keer gehad toen ik met de caravan aan het sleuren was met een graadje of 30 en de airco aan. Hij gaat niet echt het rood in, maar stijgt enorm snel naar boven. Airco uit en het probleem was over. Airco weer aan en hij steeg weer. Heb toen op een p-plaats de motorkap ff opengezet en daar kwam een enorme warme lucht vandaan. Daarna geen last meer van gehad (het koelde toen buiten ook af)
Tweede keer in Duitsland, graadje of 33, in de file gestaan, file over en het gas er op naar de 160. Toen ging hij ook omhoog, gas wat los, arco ff uit en het probleem was over. Ik denk dus idd dat de airco teveel koellucht wegtrekt of zo.
Is intussen een jaar geleden, 30000 km verder en nooit meer wat van gemerkt. koelvloeistof blijft op peil, geen rare dingen. Ik zou zeggen hou het in de gaten, let op je meter en zet af en toe je airco ff uit als het te gek wordt.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 11.01.2006 - 17:00
- Locatie: ede
heb met mijn v40 1.9d van 1999 met 95 pk hetzelfde probleem maar alleen met echt warm weer en een hoge luchtvochtigheid (zweterig dus) heb alles al
schoongespoten werkt ook niet verder geen last airco uit helpt wel iets maar niet genoeg een kennis van me zei dat het kwam omdat bij dit type de intercooler ertussen zit tussen airco en radiateur dus krijgt ie nog minder koeling ben zelf al aan het zoeken naar een oplossing het mooiste zou zijn om mischien de intercooler te verzetten naar onder de bumper waar die bij de 90 pk versie ook zit maar weet niet of dat haalbaar is (dus voorlopig hopen op wat koeler weer )
schoongespoten werkt ook niet verder geen last airco uit helpt wel iets maar niet genoeg een kennis van me zei dat het kwam omdat bij dit type de intercooler ertussen zit tussen airco en radiateur dus krijgt ie nog minder koeling ben zelf al aan het zoeken naar een oplossing het mooiste zou zijn om mischien de intercooler te verzetten naar onder de bumper waar die bij de 90 pk versie ook zit maar weet niet of dat haalbaar is (dus voorlopig hopen op wat koeler weer )
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10.07.2006 - 23:30
Zijn net terug uit Italië en heb dezelfde problemen. Voor de vakantie al de thermostaat vervangen, toen de waterpomp. Toen leek het probleem verholpen te zijn, maar minder was waar.
Nu blijkt dat er een modificatie op dit type S40 1.9 TD is geweest en dat er een groote capaciteit radiateur in kan worden gezet. Ben op dit moment bezig te checken of dit op waarheid berust, want het bericht komt niet van de dealer.
Jullie horen het nog.....
Nu blijkt dat er een modificatie op dit type S40 1.9 TD is geweest en dat er een groote capaciteit radiateur in kan worden gezet. Ben op dit moment bezig te checken of dit op waarheid berust, want het bericht komt niet van de dealer.
Jullie horen het nog.....
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Lijkt me dat dit toch wel vanaf volvo gemodificeerd is. Het is in zweden bergachtig en warm, dan moet een auto toch in z`n thuisland goed kunnen presteren lijkt me. Je kunt er verder ook weinig aan veranderen lijkt me. Als je geen mistlampen hebt, kun je misschien die kapjes eruit halen en er racegaas in maken. Geen kijk, maar wel een oplossing.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Gertje83
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 16:07
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Jullie hebben het dus niet over de 1.9 diesel met 102pk? Ik ken het probleem namelijk niet, maar ben wel bang, heb namelijk een ritje naar Frankrijk voor de boeg. Whelp!
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Het gaat hier dus om de phase I motoren. Dus tot 2000.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Idd, het probeem komt voor bij de 1.9d van 95 pk, my 1999-2000.
Ik wist niet dat de TD er ook last van had??
Ik wist niet dat de TD er ook last van had??
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20779
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Niet zo heel erg vreemd.
Die 95 PK versie is een direct ingespoten versie, zonder Common Rail.
De 90 PK versie is indirect ingespoten. En dus van een andere orde. (Bijna hetzelfde blok als in de 400 serie)
De 102 en 115 PK zijn direct ingespoten Common Rail versies.
(Dit zijn in mijn optiek gewoon de beste dieselmotoren voor de X40 serie)
Zoals je uit bovenstaande kunt zien heeft het (in eerste instantie)daarmee te maken en niet met de radiateur of thermostaat. Het zijn heel andere motoren.
Die 95 PK versie is een direct ingespoten versie, zonder Common Rail.
De 90 PK versie is indirect ingespoten. En dus van een andere orde. (Bijna hetzelfde blok als in de 400 serie)
De 102 en 115 PK zijn direct ingespoten Common Rail versies.
(Dit zijn in mijn optiek gewoon de beste dieselmotoren voor de X40 serie)
Zoals je uit bovenstaande kunt zien heeft het (in eerste instantie)daarmee te maken en niet met de radiateur of thermostaat. Het zijn heel andere motoren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 13.10.2005 - 17:42
- Locatie: Amsterdam
Sorry: beetje lang verhaal hieronder, maar was, vond ik, nodig!
Ben vandaag teruggekomen van 2 weken trip naar Frankrijk (Alpen). Ik had al eerder een reactie gegeven op dit topic, maar deze keer sloeg alles: Tijdens het "beklimmen" van de Col du Galibier (+- 32 graden, maar liefst 4 x moeten stoppen vanwege een "rood lampje" op de koelvloeistoftemperatuurmeter (leuk woord voor galgje?). Echt niet leuk meer. Airco uit hielp niet, airco uit en kachel op allerhoogste stand hielp wel!
Ook op de heen en terugreis problemen indien airco aan, buitentemperatuur circa 32 Graden en heuvelop!
Om ernstige problemen te voorkomen Volvo Assistance gebeld en die raadden mij aan naar de Volvo Dealer in Grenoble te rijden. Daar kende men het probleem in zijn algemeenheid bij dit specifieke (renault!) blok niet (inderdaad, het gaat alleen om de 95 PK versie uit 1999-2000) maar dacht dat het vervangen van radiator en thermostaat (a EUR 450,-) het probleem misschien kon oplossen... Misschien vond ik iets teveel voor een gokje want als dat het probleem niet zou oplossen dan zou het wellicht aan het blok zelf liggen... Jaja, daar kunnen we wat mee...
Ok, nu mijn vragen aan alle andere 1.9D 95 PK uit 99/00 bezitters:
1: wat is bij jullie de kilomerstand (bij mij nu 254000 KM)
2: wat voor olie zit er in het blok (bij mij Castrol 5W40, 14.000 km "oud") (dit lijkt van invloed, aanbevolen olie volgens Handleiding voor "ons" blok is 5W40, echter: bij temperaturen boven de 10 graden raad men 15W40 aan, als ik de tabel goed lees...
3: wat zei de dealer/onderhoudsbedrijf over deze problemen? (mijne gaat over 3 weken voor zijn 255.000 KM beurt)
4: PaulusS40; is er inderdaad een modificatie voor deze motor geweest?
Ik ben benieuwd!
Bedankt voor jullie reacties!
Ben vandaag teruggekomen van 2 weken trip naar Frankrijk (Alpen). Ik had al eerder een reactie gegeven op dit topic, maar deze keer sloeg alles: Tijdens het "beklimmen" van de Col du Galibier (+- 32 graden, maar liefst 4 x moeten stoppen vanwege een "rood lampje" op de koelvloeistoftemperatuurmeter (leuk woord voor galgje?). Echt niet leuk meer. Airco uit hielp niet, airco uit en kachel op allerhoogste stand hielp wel!
Ook op de heen en terugreis problemen indien airco aan, buitentemperatuur circa 32 Graden en heuvelop!
Om ernstige problemen te voorkomen Volvo Assistance gebeld en die raadden mij aan naar de Volvo Dealer in Grenoble te rijden. Daar kende men het probleem in zijn algemeenheid bij dit specifieke (renault!) blok niet (inderdaad, het gaat alleen om de 95 PK versie uit 1999-2000) maar dacht dat het vervangen van radiator en thermostaat (a EUR 450,-) het probleem misschien kon oplossen... Misschien vond ik iets teveel voor een gokje want als dat het probleem niet zou oplossen dan zou het wellicht aan het blok zelf liggen... Jaja, daar kunnen we wat mee...
Ok, nu mijn vragen aan alle andere 1.9D 95 PK uit 99/00 bezitters:
1: wat is bij jullie de kilomerstand (bij mij nu 254000 KM)
2: wat voor olie zit er in het blok (bij mij Castrol 5W40, 14.000 km "oud") (dit lijkt van invloed, aanbevolen olie volgens Handleiding voor "ons" blok is 5W40, echter: bij temperaturen boven de 10 graden raad men 15W40 aan, als ik de tabel goed lees...
3: wat zei de dealer/onderhoudsbedrijf over deze problemen? (mijne gaat over 3 weken voor zijn 255.000 KM beurt)
4: PaulusS40; is er inderdaad een modificatie voor deze motor geweest?
Ik ben benieuwd!
Bedankt voor jullie reacties!
VOLVO V60 T3 RICA Stage 1 PASSION RED
Hiervoor:
Ford Focus II 2.0TDCI 5-Deurs
Volvo V40 1.9D Europa
Ford Focus I SW 1.8TDCI
Volkswagen Bora 1.9 TDI
Hiervoor:
Ford Focus II 2.0TDCI 5-Deurs
Volvo V40 1.9D Europa
Ford Focus I SW 1.8TDCI
Volkswagen Bora 1.9 TDI
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10.07.2006 - 23:30
Vanavond heb ik de koelvin en de radiator los gekoppeld, zover dit mogelijk was, want de ruimte is erg krap. Er was een soort "stof" te vinden onder aan de radior. Na onderzoek bleek dit van de beschermende bekleding te zijn welke aan de motorkap zit. Dit is van het jarenlang schuren over de diverse slangen in het motorcompartiment. We hebben dit zo goed als het kon schoon gemaakt.
Verder heb ik bij twee verschillende dealers gevraagd of er een modificatie is geweest op de radiator, maar beide zeggen hier niets vanaf te weten. Dit geeft nog geen 100% zekerheid, want ik kan me voorstellen dat ze dan bang zijn om deze alsnog te vervangen door een grotere op hun kosten natuurlijk. Toen ik dit vroeg heb ik duidelijk vermeld dat ik de Volvo op de particueiere markt heb gekocht.
Volgens radiateurleveranciers in de omgeving (Brabant) kan de huidige afmeting radiateur echter niet meer worden besteld en wordt hiervoor een met een grotere capaciteit geleverd. De enige manier om dus er achter te komen is hem te laten vervangen.
De km-stand is overigens 222.255. Van de olie kan ik helaas niets melden.
Naar mijn bevindingen denk ik tocht dat zodra de radiator vervuild raakt de problemen pas beginnen, wat dus betekend dat de radiator te klein is voor hard werken en warme temperaturen. Ik denk echter dat we dit nooit bevestigd krijgen van Volvo zelf, maar dat we dit proefondervindelijk zelf te weten moeten komen. Misschien is het een idee om de blokmaten aan elkaar door te geven. En iemand te vinden waarvan de radiator al eens van vervangen is, vanwege schade of verstopping.
Verder heb ik bij twee verschillende dealers gevraagd of er een modificatie is geweest op de radiator, maar beide zeggen hier niets vanaf te weten. Dit geeft nog geen 100% zekerheid, want ik kan me voorstellen dat ze dan bang zijn om deze alsnog te vervangen door een grotere op hun kosten natuurlijk. Toen ik dit vroeg heb ik duidelijk vermeld dat ik de Volvo op de particueiere markt heb gekocht.
Volgens radiateurleveranciers in de omgeving (Brabant) kan de huidige afmeting radiateur echter niet meer worden besteld en wordt hiervoor een met een grotere capaciteit geleverd. De enige manier om dus er achter te komen is hem te laten vervangen.
De km-stand is overigens 222.255. Van de olie kan ik helaas niets melden.
Naar mijn bevindingen denk ik tocht dat zodra de radiator vervuild raakt de problemen pas beginnen, wat dus betekend dat de radiator te klein is voor hard werken en warme temperaturen. Ik denk echter dat we dit nooit bevestigd krijgen van Volvo zelf, maar dat we dit proefondervindelijk zelf te weten moeten komen. Misschien is het een idee om de blokmaten aan elkaar door te geven. En iemand te vinden waarvan de radiator al eens van vervangen is, vanwege schade of verstopping.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
1) 271000
2) ik dacht ook 5w40
3) is een bekend probleem, motor loopt echter niet echt te warm..... met 34 graden en een caravan erachter is ook wel erg zwaar voor een motor.
Bij mij was airco uit voldoende om de temp te laten zakken.
2) ik dacht ook 5w40
3) is een bekend probleem, motor loopt echter niet echt te warm..... met 34 graden en een caravan erachter is ook wel erg zwaar voor een motor.
Bij mij was airco uit voldoende om de temp te laten zakken.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- Pasadena
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05.06.2006 - 16:20
- Locatie: Enschede
Goedenmorgen,
Ik bezit sinds kort een V40 19D, bj 10/02, Volgens een kenner in mijn omgeving is mijn auto gechip tuned. Het volgende probleem wil ik jullie nu voor leggen. A> Hij rookt behoorlijk, indien ik hem op zijn staart trap, is hiet iets aan te doen? ( afstelling ) B> Helpt het monteren van een roetfilter misschien?
hoop op reakties
Pasadena
Ik bezit sinds kort een V40 19D, bj 10/02, Volgens een kenner in mijn omgeving is mijn auto gechip tuned. Het volgende probleem wil ik jullie nu voor leggen. A> Hij rookt behoorlijk, indien ik hem op zijn staart trap, is hiet iets aan te doen? ( afstelling ) B> Helpt het monteren van een roetfilter misschien?
hoop op reakties
Pasadena
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 09.07.2006 - 12:25
Vindt het een interessante topic, ik heb namelijk ook die 1.9d uit '99.
Ik heb de auto nog niet zo lang (2 maanden, +/- 195.000) en heb 1 keer gemerkt bij 30 graden met airco aan dat de temperatuur opliep. Bleef wel constant op ongeveer 3 kwart staan.
Binnenkort op vakantie met caravan, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Ik heb de auto nog niet zo lang (2 maanden, +/- 195.000) en heb 1 keer gemerkt bij 30 graden met airco aan dat de temperatuur opliep. Bleef wel constant op ongeveer 3 kwart staan.
Binnenkort op vakantie met caravan, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat.
- EricV40
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 08:45
zoals eerder al vernoemd is geweest over de V40 uit "99 1.9D blijkt dat deze dus inderdaad erg warm kan worden maar als je inderdaad de verwarming aanzet, of te wel de warme lucht onder de kap vandaan haalt zie je deze dalen.
Ik ben afgelopen 2 jaren naar frankrijk (tegen zwitserland aan) geweest en in luxemburg door duitsland heen, hier had de auto/motor het ook erg moeilijk. Bij mij zit er als ik het goed zeg de 5W versie in qua olie.
Maar zelfs in nederland kan het oplopen toen het afgelopen paar dagen erg warm was gebeurde het. maar ja mijn Dymano is hierna ook geklapt, mischien in combinatie met elkaar.
Maar als er een update is geweest hoor ik er graag van.
PS ik heb er mistlampen inzitten maar begreep dat dit eigenlijk niet kon ivm olie koeler, klopt dit en zoja wie heeft er een plaatje/foto van want dat betekend dat ik moet gaan sleutelen.
eric
Ik ben afgelopen 2 jaren naar frankrijk (tegen zwitserland aan) geweest en in luxemburg door duitsland heen, hier had de auto/motor het ook erg moeilijk. Bij mij zit er als ik het goed zeg de 5W versie in qua olie.
Maar zelfs in nederland kan het oplopen toen het afgelopen paar dagen erg warm was gebeurde het. maar ja mijn Dymano is hierna ook geklapt, mischien in combinatie met elkaar.
Maar als er een update is geweest hoor ik er graag van.
PS ik heb er mistlampen inzitten maar begreep dat dit eigenlijk niet kon ivm olie koeler, klopt dit en zoja wie heeft er een plaatje/foto van want dat betekend dat ik moet gaan sleutelen.
eric
V40 1.9D Europa uitvoering kleur 241 (Rood)
276dkm (and counting) 95PK versie 2000
276dkm (and counting) 95PK versie 2000