hallo,
Ik heb dus een 2.5D van het jaar 2001 met 220 000km op de klok.
Nu is het zo sinds een tijdje dat op stationair draaien de motor een tikkend geluid heeft als hij warm is. Als hij koud is is er niets te horen.
En dit enkel op stationair, dan hoor je een wat rare tik om de ongeveer 0.5sec.
Iemand een idee?
Overlijd de vacuumpomp frequent bij deze auto's?
Zouden het de klepstoters kunnen zijn?
Of dient hij gewoon zo te klinken?
Ben nog even een filmpje aan het uploaden met het geluid. Dat zet ik hier direct nog even bij want dat praat een beetje makkelijker.
Bedankt!
Tikken 2.5D op stationair
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dat is het geluid van de bekende vacuümpomp.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Als hij zo tikt en je trapt de koppeling in is het dan weg?
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 10:49
neen, koppeling indrukken maakt niets uit.
Is het erg als ik zo blijf rondrijden? Kan het kwaad als dat ding kapotgaat? Want heb juist al een deel kosten gehad en zou deze even willen uitstellen als het weldegelijk de vacuumpomp is....
Is het erg als ik zo blijf rondrijden? Kan het kwaad als dat ding kapotgaat? Want heb juist al een deel kosten gehad en zou deze even willen uitstellen als het weldegelijk de vacuumpomp is....
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Maar je kan er ook mee doorrijden! Dat kan geen kwaad
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 10:49
Oké, en stel dat de pomp kapot gaat, is er niet het risico dat je iets anders stuk maakt? Want hoe ik het zie staat die rechtstreeks op de nokkenas...Thijs schreef:Maar je kan er ook mee doorrijden! Dat kan geen kwaad
Is dit te riskeren?
http://www.skandix.de/en/spare-parts/br ... m/1045190/
http://www.polar-parts.de/bremsanlage/v ... 1642_0.htm
http://www.benl.ebay.be/itm/Vakuumpumpe ... 7ad&_uhb=1
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Pomp gaat niet stuk,het probleem van het tikken is,er zit een dikke veer in de pomp,de spanning van de veer is in de loop van tijd minder geworden,waardoor de aandrijfpen die op de nokkenas zit wat ruimte krijgt en gaat tikken.
Als je paar keer op de rem trapt wordt het tikken minder of is helemaal weg.
De oplossing is,de veerspanning te verhogen door middel van een vulring,maar dan moet de pomp uit elkaar.
Als je paar keer op de rem trapt wordt het tikken minder of is helemaal weg.
De oplossing is,de veerspanning te verhogen door middel van een vulring,maar dan moet de pomp uit elkaar.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 10:49
Kijk hier zijn we wat mee!!MarioC70 schreef:Pomp gaat niet stuk,het probleem van het tikken is,er zit een dikke veer in de pomp,de spanning van de veer is in de loop van tijd minder geworden,waardoor de aandrijfpen die op de nokkenas zit wat ruimte krijgt en gaat tikken.
Als je paar keer op de rem trapt wordt het tikken minder of is helemaal weg.
De oplossing is,de veerspanning te verhogen door middel van een vulring,maar dan moet de pomp uit elkaar.
Ik heb gezien dat je de pomp makkelijk uit mekaar kan schroeven, maar is er iets speciaal waar je rekening mee moet houden of krijg je hem dan gewoon niet meer in mekaar?