Dynamo C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ethefox
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24.01.2009 - 13:31
Locatie: Steenbergen
Contacteer:

De dynamo in mijn C70 (Cabrio, MY 2000, 2.4T) geeft niet voldoende por (13 V stationair) om de accu in goede conditie te houden. Is zo'n ding een beetje redelijk te reviseren of wordt het gewoon vervangen...?
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen...
robert31
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01

Hallo,
Heb je op de dynamo gemeten of op de accu? Slechte kabels geven ook nog wel eens spanningsverlies!
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Is het een Dynamo met ogen of met een vaste steun al?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Ethefox
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24.01.2009 - 13:31
Locatie: Steenbergen
Contacteer:

Met vaste steun voor zover ik kan zien (en wat vida ook laat zien).
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen...
La Bruja
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 25.11.2011 - 20:19

Kan ook aan de accuklemmen zelf liggen. De kabels oxideren in de klem ->hogere overgangsweerstand, voltage zakt. Klemmen kunnen behoorlijk warm worden. Beste nieuwe klem aan zetten of nog beter hele kabel vervangen.

Ik heb dit ook gedaan en daarvoor reeds m'n dynamo laten reviseren. Is weer als nieuw (lagers, borstels, regelaar), is goedkoper dan een nieuwe. Een van de sloop kan natuurlijk ook. Bij een revisie weet je zeker dat het weer voor de komende 10 jaar in orde is. O ja, vergeet bij revisie niet een nieuwe vrijlooppoelie te laten monteren, dit is ook een slijtagedeel. zeker bij diesels is dit deel hoger belast. Bij m'n V40TD was de poelie was gelopen en de Multi-riem aan flarden gegaan. Als je pech hebt vernield dit ook je distributie!
Laatst gewijzigd door La Bruja op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70, 1999, MY2000, B5244S2, Denso
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”