Dynamo C70
- Ethefox
- Starter
- Contacteer:
De dynamo in mijn C70 (Cabrio, MY 2000, 2.4T) geeft niet voldoende por (13 V stationair) om de accu in goede conditie te houden. Is zo'n ding een beetje redelijk te reviseren of wordt het gewoon vervangen...?
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen...
- Ethefox
- Starter
- Contacteer:
Met vaste steun voor zover ik kan zien (en wat vida ook laat zien).
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen...
-
- 2nd Gear member
Kan ook aan de accuklemmen zelf liggen. De kabels oxideren in de klem ->hogere overgangsweerstand, voltage zakt. Klemmen kunnen behoorlijk warm worden. Beste nieuwe klem aan zetten of nog beter hele kabel vervangen.
Ik heb dit ook gedaan en daarvoor reeds m'n dynamo laten reviseren. Is weer als nieuw (lagers, borstels, regelaar), is goedkoper dan een nieuwe. Een van de sloop kan natuurlijk ook. Bij een revisie weet je zeker dat het weer voor de komende 10 jaar in orde is. O ja, vergeet bij revisie niet een nieuwe vrijlooppoelie te laten monteren, dit is ook een slijtagedeel. zeker bij diesels is dit deel hoger belast. Bij m'n V40TD was de poelie was gelopen en de Multi-riem aan flarden gegaan. Als je pech hebt vernield dit ook je distributie!
Ik heb dit ook gedaan en daarvoor reeds m'n dynamo laten reviseren. Is weer als nieuw (lagers, borstels, regelaar), is goedkoper dan een nieuwe. Een van de sloop kan natuurlijk ook. Bij een revisie weet je zeker dat het weer voor de komende 10 jaar in orde is. O ja, vergeet bij revisie niet een nieuwe vrijlooppoelie te laten monteren, dit is ook een slijtagedeel. zeker bij diesels is dit deel hoger belast. Bij m'n V40TD was de poelie was gelopen en de Multi-riem aan flarden gegaan. Als je pech hebt vernield dit ook je distributie!
Laatst gewijzigd door La Bruja op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70, 1999, MY2000, B5244S2, Denso