Hallo,
Ik ben in het bezit van een V70 uit 2008. 135.000 op de klok en een benzinemotor 2.5 FT voorzien van een BRC LPG installatie. Auto heeft recent een grote beurt gehad en voorzien van nieuwe (lpg)bougies. Ik merk de laatste tijd dat de auto bij het door accelereren (bijv. inhlalen op de snelweg) en ik veel vermogen vraag de auto af en toe licht inhoudt en soms wat sputtert. Bij normaal rijden doet de auto het goed. Ook bij hoge constante snelheden rijdt de auto prima. De Volvodealer heeft de auto uitgelezen en kan geen storingen vinden evenals de LPG boer. Op benzine bemerk ik het inhouden/licht stotteren niet. Iemand een vergelijkbaar probleem (graag ook de oplossing) gehad?
Op het dashboard branden geen (storings)lampjes. Iemand enig idee?
Inhouden/sputteren bij volaccelaratie
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Op mijn S80 was het de turbo control valve (TCV). Nieuwe van IPD geinstalleerd en probleem weg. Meteen ook een op de c70 gezet.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
ik had zelfde probleem, na nieuwe orginele bougies te plaatsen begon auto te stotteren enz bij vol vermogen. bij uitlezen kwam er ook niks uit. na een week onderzoeken bleek de probleem bij 1van de bougies te liggen...
zat fabrieksfout tussen... mocht je auto nog goed gedraaid hebben met vorige bougies...dan zou ik beginnen met je bougies opnieuw wie weet.....
zat fabrieksfout tussen... mocht je auto nog goed gedraaid hebben met vorige bougies...dan zou ik beginnen met je bougies opnieuw wie weet.....
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Tsja, bij mijn V70 R gaat er elk jaar een bobine stuk...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Een TCV van IPD is ca $90 plus verzendkosten, niet zoveel dus. Heet een veel beter onderdeel te zijn dan origineel Volvo. Velen hebben 'em al geinstalleerd. Trouwens ben ik het eens met de anderen dat het waarschijnlijker is dat iets in wat gedaan is niet correct is.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Mijn IPD TCV ging na 1,5 jaar kapot. Liet plots veel meer druk toe dan hoort. Leuk als de wagen ineens sneller gaat, maar ik wil het wel graag heel houden.cees klumper schreef:Een TCV van IPD is ca $90 plus verzendkosten, niet zoveel dus. Heet een veel beter onderdeel te zijn dan origineel Volvo. Velen hebben 'em al geinstalleerd. Trouwens ben ik het eens met de anderen dat het waarschijnlijker is dat iets in wat gedaan is niet correct is.
Daarom een soortgelijke TCV aangeschaft in Amerika http://www.snabb.us/Snabb-Precision-TCV_p_134.html
Er zijn trouwens wel meer klachten over de IPD versie.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk