Moest vanmorgen even een adresje ingeven in mijn RTI in mijn volvo V50 uit 2004. Blijkt dat het ding me de weg aan het wijzen was ergens 35km verder op. Even bij GPS ontvangst staat daar dat hij 0 satellieten ontvangt. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heeft vorige week gewoon gefunctioneerd......
Groeten Mark
RTI geen GPS ontvangst
- 360Degreez
- 5th Gear member
De haaienvin op het dak is voor de GPS en de Telefoon antenne (als je deze hebt)
Als je de achterklep opendoet kan je de plastic plaat (met het lampje) lostrekken (recht naar beneden).
Hierna kan je voorzichtig met je arm richting de GPS antenne waar de stekkers aan de onderzijde zitten. Het verstevigingsmateriaal in je dakbekleding kan breken dus niet verder naar beneden trekken dan strikt noodzakelijk!
Hierna de stekker(s)even aandrukken en kijken of dit helpt.
Werkt dit niet moet je aan de andere kant van de kabel zijn, bij de GPS ontvanger zelf.
De GPS ontvanger zit op de versterker gemonteerd (High Performance audio) en deze bevind zich in de kofferbak, achter de bekleding aan de bestuurderszijde.
De RTM module (verkeersinformatie) zit aan de passagierszijde in de kofferbak.
Bekleding loshalen : Torx setje, klein doppensetje, wat geweld en geduld.
-Last ogen (doppie 8~10) loshalen
-Plastic deel direct onder het raam loshalen (zit een torx in dacht ik)
Klikkerdeklak, en dan je bekleding voorzichtig loshalen, hierna kom je direct bij de GPS module. Stekkertjes even aandrukken en proberen.
LET OP: De dunne, wat stijvere "kabels" op de GPS module zijn glasvezelkabels, deze mag je NIET verder buigen dan noodzakelijk anders kunnen ze beschadigen.
Tip: Instappen, contact aan, en op de bedieningspook van de RTI even "Back-Enter-Back" indrukken als het schermpje opmhoogklapt, dan kan je nog wat diagnostische informatie inzien mbt je RTI/
Succes!
Als je de achterklep opendoet kan je de plastic plaat (met het lampje) lostrekken (recht naar beneden).
Hierna kan je voorzichtig met je arm richting de GPS antenne waar de stekkers aan de onderzijde zitten. Het verstevigingsmateriaal in je dakbekleding kan breken dus niet verder naar beneden trekken dan strikt noodzakelijk!
Hierna de stekker(s)even aandrukken en kijken of dit helpt.
Werkt dit niet moet je aan de andere kant van de kabel zijn, bij de GPS ontvanger zelf.
De GPS ontvanger zit op de versterker gemonteerd (High Performance audio) en deze bevind zich in de kofferbak, achter de bekleding aan de bestuurderszijde.
De RTM module (verkeersinformatie) zit aan de passagierszijde in de kofferbak.
Bekleding loshalen : Torx setje, klein doppensetje, wat geweld en geduld.
-Last ogen (doppie 8~10) loshalen
-Plastic deel direct onder het raam loshalen (zit een torx in dacht ik)
Klikkerdeklak, en dan je bekleding voorzichtig loshalen, hierna kom je direct bij de GPS module. Stekkertjes even aandrukken en proberen.
LET OP: De dunne, wat stijvere "kabels" op de GPS module zijn glasvezelkabels, deze mag je NIET verder buigen dan noodzakelijk anders kunnen ze beschadigen.
Tip: Instappen, contact aan, en op de bedieningspook van de RTI even "Back-Enter-Back" indrukken als het schermpje opmhoogklapt, dan kan je nog wat diagnostische informatie inzien mbt je RTI/
Succes!