Geluid blijkt aandrijving 4x4

Gesloten
Raygron
Starter

Een tijdje terug postte ik iets , incl filmpje (http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=60710), over een gek geluidje in de XC70. De garage waar de winterbanden werden gemonteerd vond de auto ook niet mooi lopen. Uiteindelijk, ik sla wat stapjes over, werd dit door Diesel Buchli in Harderwijk bevestigd: er was een probleem met de verstuivers. 4 van de 5 waren niet goed, 1 verstuiver kwam eigenlijk helemaal niet meer mee. De verkoper van de auto heeft 5 verstuivers vervangen. Het idee was dat het geluid daarmee ook verholpen zou zijn (want het blok zou dan stabiel zijn en niet meer trillen richting de achterwielen)

Helaas was daarmee het probleem niet verholpen. Toen ik vorige week bij een andere garage kwam was het de monteurs daar snel duidelijk. De as die de aandrijving naar de achterwielen (4x4) moest verzorgen kon gewoon helemaal rondgedraaid worden. Volgens de garage was de haakse vertanding stuk. Vreemd dat dat bij diverse onderzoeken, bij de andere garage -die van de verkoper- niet geconstateerd was, maar goed. Het goede nieuws is: ook dit wordt onder garantie gerepareerd. Fijn, want ik begreep al dat dit een duur geintje is....
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dan is het handiger om daar verder te gaan.
Ik heb het toegevoegd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “XC70 t/m MY2007”