http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =179170849
Hallo,
Ik ben inmiddels zo'n twee weken op dit forum aan het rondneuzen en vind het geweldig om al deze informatie te lezen. Ik ben zelf op zoek naar V50 en kwam op een Duitse site bovenstaande T5 tegen, met volgens mij, een groot aantal opties.
Volgens de verkoper had de auto alleen een electronicaprobleem, waardoor centrale deurvergendeling, ramen en het schuifdak niet functioneren. Hij kon mij geen indicatie van de reparatiekosten geven, aangezien hij geen Volvo-dealer is.
Hebben jullie enig idee hoeveel dit zal gaan kosten?
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Interesse V50 t5 met electronicaprobleem
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
GEEN idee. Kan echt helemaal NIKS zijn (stekkertje vies) of een kapotte UEM/DDM/PDM, je zegt het maar...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Fons099
- 3rd Gear member
Ik zou er 200 euro voor uit trekken en hem een dag bij een Volvo dealer parkeren.
Dan weet je waar je aan toe bent.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Fons099
- 3rd Gear member
Geen idee, maar tijdens het uitlezen hoeft er geen monteur naast te zitten.
Enkel bij het evalueren van de codes zal een monteur nodig zijn.
Ik heb trouwens de mijne bij een vakgarage uit laten lezen. Kreeg toen netjes een uitdraai mee met foutcodes.
En misschien kun je hiermee naar de dealer of anders uitzoeken op internet.
Enkel bij het evalueren van de codes zal een monteur nodig zijn.
Ik heb trouwens de mijne bij een vakgarage uit laten lezen. Kreeg toen netjes een uitdraai mee met foutcodes.
En misschien kun je hiermee naar de dealer of anders uitzoeken op internet.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Mwoa, dat lijkt me allemaal prachtig als je een auto hebt en er wat aan de hand is.
Als je een auto gaat kopen, zou ik gewoon willen weten (100%) wat er aan de hand is...
Dealers geven geen garanties op resultaten van conclusies, dus echt repareren eerst is bijna een "must".
Ik zou 'm mooi laten staan.
(zo goedkoop istie trouwens ook niet!)
Als je een auto gaat kopen, zou ik gewoon willen weten (100%) wat er aan de hand is...
Dealers geven geen garanties op resultaten van conclusies, dus echt repareren eerst is bijna een "must".
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 6th Gear member
Dat ga je voor 200 euro niet redden een goeie diagnose,ze kunnen namelijk helemaal vol zitten met storingen,dat kan veroorzaakt worden door verschillende oorzaken..Fons099 schreef:Ik zou er 200 euro voor uit trekken en hem een dag bij een Volvo dealer parkeren.
Vooral draadbomen die stuk zijn,oxidatieproblemen enz.
En zeker van dit bouwjaar..
Het forum staat er vol mee..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
Nu begreep ik inderdaad dat bouwjaar 2005 bekende problemen heft gehad met oxidative van stekkers en dat hier ook een terugroepactie op is geweest.
Is dit evt. snel te ontdekken, mocht ik tijdens een proefrit een afspraak maken bij de plaatselijke Volvo-dealer?
Is dit evt. snel te ontdekken, mocht ik tijdens een proefrit een afspraak maken bij de plaatselijke Volvo-dealer?
- Fons099
- 3rd Gear member
Ik denk dat je met het VIN nummer bij iedere dealer na kunt laten kijken of deze specifieke auto terug is geweest i.v.m. een recall actie.
-
- 6th Gear member
Er is geen actie geweest omtrent slechte bedrading enz,alleen voor de ruitensproeierpomp en deur bedrading.Fons099 schreef:Ik denk dat je met het VIN nummer bij iedere dealer na kunt laten kijken of deze specifieke auto terug is geweest i.v.m. een recall actie.
Ik heb bij deze bouwjaren complete draadbomen vervangen en daar wordt je niet vrolijk van gezien de kosten.
- Fons099
- 3rd Gear member
En wat waren precies de werkzaamheden van de ruitensproeierpomp? En kun je deze ook zelf uitvoeren?
Ging het hier om :
Recall Issue
Some Volvo V50s may experience a problem with washer fluid leaking inside the washer pump unit through the wires into the central control electronic module. This can impact a number of different features of the vehicle but in the worst case, it may lead to a fire.
Volvo will replace and then modify the wiring harness for the washer fluid pump. In addition to this, the washer pump connector will be inspected for any signs of corrosion and the washer pump will be replaced if necessary.
53,241 Volvos, across all models, are affected by this recall.
Ging het hier om :
Recall Issue
Some Volvo V50s may experience a problem with washer fluid leaking inside the washer pump unit through the wires into the central control electronic module. This can impact a number of different features of the vehicle but in the worst case, it may lead to a fire.
Volvo will replace and then modify the wiring harness for the washer fluid pump. In addition to this, the washer pump connector will be inspected for any signs of corrosion and the washer pump will be replaced if necessary.
53,241 Volvos, across all models, are affected by this recall.
-
- 1st Gear member
En in welke prijscategorie moet ik dan denken, mocht het dat zijn?MarioC70 schreef:Er is geen actie geweest omtrent slechte bedrading enz,alleen voor de ruitensproeierpomp en deur bedrading.Fons099 schreef:Ik denk dat je met het VIN nummer bij iedere dealer na kunt laten kijken of deze specifieke auto terug is geweest i.v.m. een recall actie.
Ik heb bij deze bouwjaren complete draadbomen vervangen en daar wordt je niet vrolijk van gezien de kosten.
-
- 6th Gear member
Varierend van 100 tot 2500 euro en soms meer..
Re Call kun je opvragen,,maar dit zegt niets over de storing die hij nu heeft.
Ze verkopen hem niet voor niets incl storing,denk dat ze er niet meer uit komen zelf.
Re Call kun je opvragen,,maar dit zegt niets over de storing die hij nu heeft.
Ze verkopen hem niet voor niets incl storing,denk dat ze er niet meer uit komen zelf.
- P3T3R V50
- 2nd Gear member
Helemaal mee eens. Ik heb eerder een auto gekocht met electronica problemen en na 2 jaar uit pure wanhoop de deur uit gedaan. Geloof me, je wilt echt nit beginnen met je nieuwe auto met problemen. En idd, voor die prijs kun je ze hier ook krijgen hoor. Zeker als je er vanuit gaat dat je ook nog invoerkosten krijgt.VolvoTech schreef:Mwoa, dat lijkt me allemaal prachtig als je een auto hebt en er wat aan de hand is.
Sapphire Black Volvo V50 2.0L benzine Edition II Sport, 2008
- Fons099
- 3rd Gear member
De mijne heeft binnen een week na aankoop alsnog 2 weken bij de garage gestaan met enkele A4-tjes aan wazige foutmeldingen.
Gelukkig alles onder garantie opgelost.
Heeft de verkopende partij alsnog een hoop geld gekost omdat de auto ook nog enkele dagen bij de Volvo dealer in onderzoek is geweest.
Maar als je de auto koopt en de verkoper zegt er bij dat er foutmeldingen zijn...
Als je geluk hebt, is het met contactspray opgelost en als je pech hebt kun je er compleet op leeg lopen.
Gelukkig alles onder garantie opgelost.
Heeft de verkopende partij alsnog een hoop geld gekost omdat de auto ook nog enkele dagen bij de Volvo dealer in onderzoek is geweest.
Maar als je de auto koopt en de verkoper zegt er bij dat er foutmeldingen zijn...
Als je geluk hebt, is het met contactspray opgelost en als je pech hebt kun je er compleet op leeg lopen.
- P3T3R V50
- 2nd Gear member
Inderdaad, als her makkelijk en goedkoop op er lossen was geweest, dan had de verkopende partij dat wel gedaan. Er is een reden waarom dat nu niet is gebeurd. Ik zou mijn vingers er niet aan branden.
Sapphire Black Volvo V50 2.0L benzine Edition II Sport, 2008
-
- 1st Gear member
Kijk, hartstikke mooi dit forum. Ik laat hem fijn staan en zoek nog wel even verder.
Er zullen er nog wel meer voorbij komen, vond alleen dat deze wel heel veel opties had en weinig kilometers voor deze prijs.
Ik ga verder zoeken!
Er zullen er nog wel meer voorbij komen, vond alleen dat deze wel heel veel opties had en weinig kilometers voor deze prijs.
Ik ga verder zoeken!
-
- Starter
- Contacteer:
Hi together,
my name is Daniel and I am from germany.
I registered on this portal after searching for some Volvo Specials in nl and on this way i read the Thread "electronicaprobleem" on a vehicle in Bielefeld.
I live in Lage, it's round about 20km from Bielefeld.
Only for interest i visited this dealer a few days ago, my old employer is in Bielefeld.
In my opinion this vehicle was in a bad condition.
Beside the electronic problem the interieur is dirty, the leather seats are crumbly. For my feel only 2 or 3 from 10 rating points.
Would somebody buy this car?
Does anybody know which version of navigation system is inside?
Our dealer takes round about 100 Euro/hour for diagnostics.
A fried (Volvo mech) told me, that this problem could come from the CEM (behind the glovebox). And only this part will cost only between 500 and 600 Euro plus diagnostic and software.
Electronic problems are heavy to find and very very expensive on Volvo... but we all know it
I drive also a V50 T5 , and we have to sell it for a Landy or Rover (my girlfried has two horses and we are mountaineer). After our last holidays in europe we decided to sell it
The problem is, we can't find a good car in good condition.
Does anybody drive this engines with LPG?
Kind regards from germany (and sorry for my poor english.)
Daniel
my name is Daniel and I am from germany.
I registered on this portal after searching for some Volvo Specials in nl and on this way i read the Thread "electronicaprobleem" on a vehicle in Bielefeld.
I live in Lage, it's round about 20km from Bielefeld.
Only for interest i visited this dealer a few days ago, my old employer is in Bielefeld.
In my opinion this vehicle was in a bad condition.
Beside the electronic problem the interieur is dirty, the leather seats are crumbly. For my feel only 2 or 3 from 10 rating points.
Would somebody buy this car?
Does anybody know which version of navigation system is inside?
Our dealer takes round about 100 Euro/hour for diagnostics.
A fried (Volvo mech) told me, that this problem could come from the CEM (behind the glovebox). And only this part will cost only between 500 and 600 Euro plus diagnostic and software.
Electronic problems are heavy to find and very very expensive on Volvo... but we all know it

I drive also a V50 T5 , and we have to sell it for a Landy or Rover (my girlfried has two horses and we are mountaineer). After our last holidays in europe we decided to sell it

Does anybody drive this engines with LPG?
Kind regards from germany (and sorry for my poor english.)
Daniel
Laatst gewijzigd door Daenni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.