Auto: 2.4 BI-FUEL 140 PK (2003)
Veranderen Audio Systeem
Huidige systeem:
-Pioneer radio
-1 speaker midden boven op dashboard
-2 langwerpige speakers boven op dashboard
-3 speakers per deur voor
-2 speakers per deur achter
Wat momenteel niet werkt zijn de speakers op het dashboard. Zou het kunnen dat deze er niet zitten, kan niet goed achter rooster zien of dat zo is namelijk. Mochten deze er wel zitten, hoe krijg ik deze dan aan de praat met mijn pioneer?? Of moet ik een orginele volvo radio aanschaffen om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb zelf een aardige versterker staan die 4x220 W RMS aan kracht heeft. Kunnen de standaard speakers van volvo dit geweld aan ?? Mijn mid speaker is 16 cm, past dit in de voordeur? Hoe gaat de voordeur eruit
LPG PROBLEEM
Als ik op gas rij en voor een stoplicht wil gaan stoppen, slaat de motor soms af. Dit gebeurt bij een snelheid van 25-40 km/u als ik de koppeling intrap en aanrem. Hij zakt heel snel van 2000 toeren naar 750 zakt door naar 500 en slaat af. Rij ik op benzine is er niets aan de hand. Rij ik met de airco uit is er ook op gas niets aan de hand. (tot nu toe). Iemand enige idee hoe dit zou kunnen komen? Stationair lijkt hij goed te lopen, zo rond de 750 toeren. Wisselen van benzine naar gas en andersom geeft geen zichtbare toerenverschillen. Wat er nu ook 2x is gebeurd is dat hij tijdens het rijden van gas naar benzine ging (automatisch), overschaklen op gas liet hij niet toe.
Een heel hoop vragen al vrees ik. Heb hem ook pas en moet nog veel ontdekken. Heb al uitgebreid gezocht op forum maaar kon geen antwoorden vinden op mijn vragen.
Vast bedank.
Audio Systeem veranderen/ LPG probleem
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Filter is niet goedkoop, maar zit normaal gesproken wel bij een bifuel in het service programma. Mischien staat het om www.hbase.nl (even je kenteken invoeren).
V40
Over het demonteren van de deurpanelen is al veel geschreven.
Even de zoek functie gebruiken.
automatisch overschakelen gebeurd, omdat er even onvoldoende gas geleverd wordt.
Dit kan inderdaad het filter zijn, maar dan moet het regelmatig gebeuren en storing melding krijgen.
Wat ook kan dat er ergens valse lucht wordt gezogen bij het inlaat spruitstuk.
Even onder druk laten zetten.
Zelf test: klep voor benzinedampen (wil heel soms stuk gaan) van tank naar spruitstuk (links vooraan tegen radiateur).
Deze kan je even afstoppen op spruitstuk, andere gedeelte gewoon los laten. Tijdje rond rijden en afwachten.
Even de zoek functie gebruiken.
automatisch overschakelen gebeurd, omdat er even onvoldoende gas geleverd wordt.
Dit kan inderdaad het filter zijn, maar dan moet het regelmatig gebeuren en storing melding krijgen.
Wat ook kan dat er ergens valse lucht wordt gezogen bij het inlaat spruitstuk.
Even onder druk laten zetten.
Zelf test: klep voor benzinedampen (wil heel soms stuk gaan) van tank naar spruitstuk (links vooraan tegen radiateur).
Deze kan je even afstoppen op spruitstuk, andere gedeelte gewoon los laten. Tijdje rond rijden en afwachten.
Het afslaan en het toeren verval ligt mogelijk aan het gasverdeelhuis.
De vraag is; hoeveel km heeft je auto nu gedraaid?
Ik heb hier al eens wat over geschreven:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2398
Oja, Laat je GEEN nieuw verdeelhuis bij de Volvo-dealer aansmeren, daar rekenen ze € 700,- ex. voor en dit is ex. de montage, terwijl je voor het zelfde onderdeel bij de gasboer iets meer dan € 200,- kwijt bent.
Succes en ik ben benieuwd wat de diagnose van de garage zal zijn.
De vraag is; hoeveel km heeft je auto nu gedraaid?
Ik heb hier al eens wat over geschreven:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2398
Oja, Laat je GEEN nieuw verdeelhuis bij de Volvo-dealer aansmeren, daar rekenen ze € 700,- ex. voor en dit is ex. de montage, terwijl je voor het zelfde onderdeel bij de gasboer iets meer dan € 200,- kwijt bent.
Succes en ik ben benieuwd wat de diagnose van de garage zal zijn.
Het lijkt dat je je vergist omtrent 2 speakers op het dashboard, alleen een center speaker.
Heb zelf de uitgebreidste installatie van volvo 4x75+25 watt versterker, audio max 11 speakers.
Dus 1 center, 3 inde voordeur, 1 achterdeur, 1 in de hoede plank.
Wat je ziet zijn volgens mij lang werpende zwarte roosters deze zijn voor ventilatie.
Jeroen
Heb zelf de uitgebreidste installatie van volvo 4x75+25 watt versterker, audio max 11 speakers.
Dus 1 center, 3 inde voordeur, 1 achterdeur, 1 in de hoede plank.
Wat je ziet zijn volgens mij lang werpende zwarte roosters deze zijn voor ventilatie.
Jeroen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
bedankt voor alle antwoorden. Jullie horen wel wat de diagnose van volvo is. Ik denk dat ik zo een beter verhaal heb naar hun toe.
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Ok mensen, ik kom net bij de dealer vandaan en dit is gedaan en verteld
Electronische gasklep was vuil -- gereinigd
Resultaat: geen
km-stand auto: 150.000
Alleen als motor goed warm is (45 min drukke stad verkeer rijden), is het laten lopen op gas onmogelijk.
Analyse Volvo dealer:
Kleppen dienen gesteld te worden. Dan kunnen we zien of er problemen zijn met mengstuk/verdeelstuk. Volgens hun loopt de motoe momenteel 80%. Dit zou te maken hebben met de kleppen. Rede die gegeven wordt wat betreft dat de auto op benzine wel goed loopt, ligt aan het feit dat benzine 'toleranter' is dan GAS.
Wat vinden jullie hiervan ??
Oja, kleppen stellen bij Volvo 600 a 700 euro !!
Geen goedkoop geintje dus.
Electronische gasklep was vuil -- gereinigd
Resultaat: geen
km-stand auto: 150.000
Alleen als motor goed warm is (45 min drukke stad verkeer rijden), is het laten lopen op gas onmogelijk.
Analyse Volvo dealer:
Kleppen dienen gesteld te worden. Dan kunnen we zien of er problemen zijn met mengstuk/verdeelstuk. Volgens hun loopt de motoe momenteel 80%. Dit zou te maken hebben met de kleppen. Rede die gegeven wordt wat betreft dat de auto op benzine wel goed loopt, ligt aan het feit dat benzine 'toleranter' is dan GAS.
Wat vinden jullie hiervan ??
Oja, kleppen stellen bij Volvo 600 a 700 euro !!
Geen goedkoop geintje dus.
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hoe oud zijn de bougies? Deze zijn wat kritischer op LPG dan op benzine. Het kan zijn dat de bougies al voor de vaste termijn op zijn bij rijden op lpg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
eerlijk waar geen idee, zou het probleem daar aan kunnen liggen. Ik weet wel zeker dat de kleppen nooit gedaan zijn.
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
Op zich zou het kunnen dat de kleppen gesteld moeten worden.
Hebben ze bij de dealer niet verteld dat ze eerst gecontroleerd kunnen worden?
Dat zou trouwens erg beschamend zijn.
Trouwens als je handig bent kun je het zelf.
Ook hier heb ik al eens wat over geschreven.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Zelf denk ik toch aan valse lucht, misschien wel via één van de "klepinjectoren". Toch even onder druk zetten en met lektest rond gaan.
Loopt de motor trouwens mooi "rond", ligt niet een beetje te schudden?
Als je, je hand dicht bij de uitlaat (uiteinde) houdt, hoor je dan ook af en toe een plof?
Hebben ze bij de dealer niet verteld dat ze eerst gecontroleerd kunnen worden?
Dat zou trouwens erg beschamend zijn.
Trouwens als je handig bent kun je het zelf.
Ook hier heb ik al eens wat over geschreven.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Zelf denk ik toch aan valse lucht, misschien wel via één van de "klepinjectoren". Toch even onder druk zetten en met lektest rond gaan.
Loopt de motor trouwens mooi "rond", ligt niet een beetje te schudden?
Als je, je hand dicht bij de uitlaat (uiteinde) houdt, hoor je dan ook af en toe een plof?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Volgens mn dealer loopt motor op 80-90 % vermogen dit te wijten aan kleppen. Ik ben wat dit betreft absoluut niet technisch en zou zo'n dergelijk operatie niet zelf uit kunnen voeren.
Wel weet ik dat compressie gemeten is en dat daar niets schokkends uit kwam. Zelf weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft.
Wat denk jij van het feit dat het aan de bougies zou kunnen liggen. Nogmaals ik ben NIET technisch, hoe zou ik dat zelf kunnen controleren??
Af en toe een plof, moeilijk waar te nemen. Ga vanmiddag nog evev luisteren.
Vast bedankt
Wel weet ik dat compressie gemeten is en dat daar niets schokkends uit kwam. Zelf weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft.
Wat denk jij van het feit dat het aan de bougies zou kunnen liggen. Nogmaals ik ben NIET technisch, hoe zou ik dat zelf kunnen controleren??
Af en toe een plof, moeilijk waar te nemen. Ga vanmiddag nog evev luisteren.
Vast bedankt
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
Als niks schokkend uit het compressiemeten komt kan dit betekenen dat alle kleppen iets te strak staan en daar geloof ik niet in. Want door compressie meten krijg je over het algemeen een goed beeld van de klepspeling.
Toch even de speling laten meten, uurtje werk.
Hebben ze trouwens niet gelijk ook een lektest gedaan? Want dan had het beeld compleet gehad. Alles lag toch al los :?
Ik zou gaan naar een bougie met 1 electrode inplaats van drie.
Is ook al wat over geschreven;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5143
Het einde van dit verhaal eindigde minder leuk, op een gegeven moment bleek bij de mijne: een lekke klep in de cilinder kop. Dus koprevisie.
Dit verhaal heb ik nog niet klaar, maar komt tzt.
Toch even de speling laten meten, uurtje werk.
Hebben ze trouwens niet gelijk ook een lektest gedaan? Want dan had het beeld compleet gehad. Alles lag toch al los :?
Ik zou gaan naar een bougie met 1 electrode inplaats van drie.
Is ook al wat over geschreven;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5143
Het einde van dit verhaal eindigde minder leuk, op een gegeven moment bleek bij de mijne: een lekke klep in de cilinder kop. Dus koprevisie.
Dit verhaal heb ik nog niet klaar, maar komt tzt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Laatse update. Heb nog even gebeld met de dealer vandaag en nu zeggen ze dat kleppen stellen niet nodig is omdat ik hydraulische kleppen zou hebben. Nu snap ik helemaal niets meer van.
Als het dan niet die kleppen zijn, wat is het dan ??
Als het dan niet die kleppen zijn, wat is het dan ??
Ik denk dat het nu snel tijd wordt dat jij een andere dealer gaat zoeken.
Want als ze gaan beweren dat jij geen kleppen hoeft te stellen omdat ze hydraulisch zijn, twijfel ik zeer aan de daar aanwezige kennis.
Is dit trouwens wel een Volvo-dealer of Volvo-specialist?
Want als ze gaan beweren dat jij geen kleppen hoeft te stellen omdat ze hydraulisch zijn, twijfel ik zeer aan de daar aanwezige kennis.
Is dit trouwens wel een Volvo-dealer of Volvo-specialist?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Dit is een Volvo Dealer. Om precies te zijn de Volvo dealer uit Amstelveen (Bangarage). Ik krijg hier nu tegenstrijdige berichten van. Eerst werd mij namelijk wel versteld dat deze gesteld dienden te worden
Ik heb nu twee garages gebeld, beide zeggen dat afstellen niet hoeft ivm hydraulische kleppen. Is er iemand die dit voor mij kan verduidelijken, wat zo wordt ik er echt niet wijzer van.. !!
Ik heb nu twee garages gebeld, beide zeggen dat afstellen niet hoeft ivm hydraulische kleppen. Is er iemand die dit voor mij kan verduidelijken, wat zo wordt ik er echt niet wijzer van.. !!
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
Ik heb even in Vadis gekeken en volgens Volvo heb jij de B5244SG motor er in liggen. Dus kleppen stellen.
Volvo kan er misschien toch een andere motor er bij jou ingelegd hebben.
Als je het zeker weten, stuur mij dan (via PM) het chassisnummer.
Oja Bangarage, daar is mijn Volvo ook altijd in onderhoud geweest.
De kleppen zijn nooit door hen gesteld en daar heb ik nu de gevolgen van gehad.
Tja.............
Volvo kan er misschien toch een andere motor er bij jou ingelegd hebben.
Als je het zeker weten, stuur mij dan (via PM) het chassisnummer.
Oja Bangarage, daar is mijn Volvo ook altijd in onderhoud geweest.
De kleppen zijn nooit door hen gesteld en daar heb ik nu de gevolgen van gehad.
Tja.............