Beste allemaal,
Mijn vader heeft een Volvo XC90 D5 automaat uit 2003, een van de allereersten geloof ik. Een waanzinnige auto die ons al veel plezier heeft opgeleverd, maar de laatste tijd (jaar misschien wel) hebben we toch het gevoel dat de dealer iets over het hoofd ziet.
Inmiddels staat er zo'n 230.000 kilometer op de teller en is het bekende probleem met de haakse overbrenging al eens langsgeweest en gerepareerd. Op de wintersport kwamen we erachter toen we met onze "stoere" 4x4 even een heuveltje op moesten rijden. Dat lukte dus niet tot onze verbazing. Goed, inmiddels is dat euvel achter ons.
Help:
Wel blijft er iets vaags met de versnellingsbak. Voorheen had ik al het idee dat er iets niet goed zat bij het afdalen van een heuvelachtig gebied en dus het afremmen op de motor. Dan kwam er vanuit de motorruimte wel een aardige trilling voort, behoorlijk merkbaar voor de oplettende amateur-techneut. Ondanks het telkens melden bij de dealer, is het probleem nog altijd niet door hun geconstateerd en dus niet opgelost.
De laatste tijd is er nog iets bijgekomen of het probleem is wat verergerd: bij koude motor hakkelt de motor ernstig. Als ik hem handmatig boven de 2.500 RPM houdt, valt het mee, maar daaronder is het net of alles loshangt. Ook nu kan de dealer niet echt wat vinden. De versnellingsbak zou een gesloten systeem zijn en daarom niet kunnen lekken en bijna niet kapot kunnen. Wel hebben we hem laten doorspuiten voor de zekerheid.
Komt dit iemand bekend voor of hebben we een individueel probleem? Of is er een specialist in de omgeving Den Haag / Delft die je echt moet hebben bezocht als Volvo-rijder in plaats van de dealer? Ik noem geen namen, want we hebben een goede verstandshouding met hem, het is alleen vervelend dat de auto nu al een tijdje niet tiptop is.
Overigens zag ik in de "search-functie" niet echt iets vergelijkbaars, vandaar het nieuwe topic.
Alvast ontzettend bedankt,
Patrick
Mijn vader heeft een Volvo XC90 D5 automaat uit 2003, een van de allereersten geloof ik. Een waanzinnige auto die ons al veel plezier heeft opgeleverd, maar de laatste tijd (jaar misschien wel) hebben we toch het gevoel dat de dealer iets over het hoofd ziet.
Inmiddels staat er zo'n 230.000 kilometer op de teller en is het bekende probleem met de haakse overbrenging al eens langsgeweest en gerepareerd. Op de wintersport kwamen we erachter toen we met onze "stoere" 4x4 even een heuveltje op moesten rijden. Dat lukte dus niet tot onze verbazing. Goed, inmiddels is dat euvel achter ons.
Help:
Wel blijft er iets vaags met de versnellingsbak. Voorheen had ik al het idee dat er iets niet goed zat bij het afdalen van een heuvelachtig gebied en dus het afremmen op de motor. Dan kwam er vanuit de motorruimte wel een aardige trilling voort, behoorlijk merkbaar voor de oplettende amateur-techneut. Ondanks het telkens melden bij de dealer, is het probleem nog altijd niet door hun geconstateerd en dus niet opgelost.
De laatste tijd is er nog iets bijgekomen of het probleem is wat verergerd: bij koude motor hakkelt de motor ernstig. Als ik hem handmatig boven de 2.500 RPM houdt, valt het mee, maar daaronder is het net of alles loshangt. Ook nu kan de dealer niet echt wat vinden. De versnellingsbak zou een gesloten systeem zijn en daarom niet kunnen lekken en bijna niet kapot kunnen. Wel hebben we hem laten doorspuiten voor de zekerheid.
Komt dit iemand bekend voor of hebben we een individueel probleem? Of is er een specialist in de omgeving Den Haag / Delft die je echt moet hebben bezocht als Volvo-rijder in plaats van de dealer? Ik noem geen namen, want we hebben een goede verstandshouding met hem, het is alleen vervelend dat de auto nu al een tijdje niet tiptop is.
Overigens zag ik in de "search-functie" niet echt iets vergelijkbaars, vandaar het nieuwe topic.
Alvast ontzettend bedankt,
Patrick
Ik kom overigens net het volgende topic tegen: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=801211
Rubbers zijn volgens mij al vervangen bij die van ons. Hopelijk is de revisie niet het enige wat er mis kan zijn.