Beste lezers,
Om een zo duidelijk mogelijk beeld van het probleem te geven even de volgende uitleg:
ECC staat op 22 graden en vol automatisch.
wanneer de auto s`morgens warm wordt blaast de Ecc op volle kracht warme lucht.
het wordt de eerste 10/15 minuten behaaglijk warm.
na deze tijd voel je dat het kouder wordt. de geblazen lucht wordt lauw/koud en de temp.in de auto zakt.
Ik moet vervolgens de verwarming op, of boven de 24 graden zetten om de verwarming weer warm te laten blazen.
Thermostaat is vervangen
motor temp. sensor is vervangen
Binnen temp. sensor is schoongemaakt en fan draait.
géén foutmeldingen op de ECC
Kv staat keurig op niveau
weet iemand wat er nu nog aan de hand kan zijn?
Vandaag eindelijk tijd gehad om de sensor te vervangen.
En.,, inderdaad, het probleem is opgelost!
Het kan dus, zonder waarschuwingslampjes van de ECC, evengoed een kapotte sensor zijn.
Ik wil graag iedereen bedanken voor de gegeven hulp en advies!
Het betreft een V70 2.5 10v `98
groet,
Luuk
ECC stopt met warme lucht blazen (opgelost)
- luuk123456
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22
Laatst gewijzigd door luuk123456 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb je echt geen storingscodes opgeslagen in het airco systeem als de auto wordt uitgelezen?
Het lijkt erop dat de binnen temp sensor niet goed meer is. Deze gaan heel vaak stuk. Als de auto verder geen storingen heeft in het verwarmings systeem zou ik dat als eerste proberen.
Het lijkt erop dat de binnen temp sensor niet goed meer is. Deze gaan heel vaak stuk. Als de auto verder geen storingen heeft in het verwarmings systeem zou ik dat als eerste proberen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- luuk123456
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22
Ten eerste bedankt voor je reactie en advies Ed. Je bent waarschijnlijk wederom m`n redder in noodedraket schreef: Heb je echt geen storingscodes opgeslagen in het airco systeem als de auto wordt uitgelezen?
Het lijkt erop dat de binnen temp sensor niet goed meer is. Deze gaan heel vaak stuk. Als de auto verder geen storingen heeft in het verwarmings systeem zou ik dat als eerste proberen.

Ik wilde de auto bij "mijn" garage uit laten lezen, maar omdat de V70 uit `98 is, schijnt deze te beschikken over het zogenaamde OBD 1.5. hier hebben zij de apparatuur niet voor.
Dus het wordt óf `n ritje naar de Dealer om uit te laten lezen, óf de gok nemen en `n nieuwe temp. sensor bestellen en monteren.
met 'geen storingen' doelde ik trouwens op de lampjes van de ECC die geen foutcode aangeven.
De auto zelf heb ik nog niet uit laten lezen.
wat ik ga doen hangt af van wat jij/jullie me adviseren
groet,
Luuk
Laatst gewijzigd door luuk123456 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou dan toch proberen de auto uit te laten lezen. Ligt er een beetje aan waar je woont natuurlijk, maar er zijn wel forum leden die dat voor je kunnen doen. Je mag hier altijd even langsrijden. Ik kan de obd 1.5 wel uitlezen op een alternatieve manier. Zowel vol-fcr als Vida werken niet op jouw auto.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- luuk123456
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22
Bedankt voor je vriendelijke aanbod Ed!
Ik vind het héérlijk om `n stuk te rijden, maar Venlo - Haarlemmermeer gaat/is misschien wat ver
Ik heb geen idee of het uitlezen van `n auto `n dure grap is bij de dealer?
Maar ondanks dat de fan van de sensor draait kan deze dus kapot zijn?
Ik lees op het forum namelijk allemaal verhalen over kapotte sensors, waarvan de fan dan ook niet meer draait...
hoe dan ook, uitlezen is dus stap één.
Wordt vervolgd!
Groet,
Luuk
Ik vind het héérlijk om `n stuk te rijden, maar Venlo - Haarlemmermeer gaat/is misschien wat ver

Ik heb geen idee of het uitlezen van `n auto `n dure grap is bij de dealer?
Maar ondanks dat de fan van de sensor draait kan deze dus kapot zijn?
Ik lees op het forum namelijk allemaal verhalen over kapotte sensors, waarvan de fan dan ook niet meer draait...
hoe dan ook, uitlezen is dus stap één.
Wordt vervolgd!
Groet,
Luuk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
de fan kan zeker nog draaien maar toch stuk zijn. Het temp elementje is een temp afhankelijke weerstand. De fan is er alleen maar voor om de interieur lucht langs de sensor te blazen. Ik denk uitlezen iets tussen de 30 en 50 euro, soms is het gratis.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Gebroken weerstandje pal achter het roostertje op je ecc-unit. Hoe te controleren:
Pennenhouder verwijderen met een plastic of houten spatel. 2 torxjes verwijderen en de unit kun je met enig wrikken verwijderen. Daarna het motorretje van de fan verwijderen (2 schroefjes). Vervolgens met een zaklamp in het gat kijken richting het rooster. Is de weerstand niet onderbroken dat is dit dus niet de oorzaak van je probleem. Is het wel gebroken dan is deze weerstand te repareren. In dit kader zie de forumsponsors.
Pennenhouder verwijderen met een plastic of houten spatel. 2 torxjes verwijderen en de unit kun je met enig wrikken verwijderen. Daarna het motorretje van de fan verwijderen (2 schroefjes). Vervolgens met een zaklamp in het gat kijken richting het rooster. Is de weerstand niet onderbroken dat is dit dus niet de oorzaak van je probleem. Is het wel gebroken dan is deze weerstand te repareren. In dit kader zie de forumsponsors.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- luuk123456
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22
Josw, bedankt voor je advies! en excuses voor deze late reactie!JosW schreef: Gebroken weerstandje pal achter het roostertje op je ecc-unit. Hoe te controleren:
Pennenhouder verwijderen met een plastic of houten spatel. 2 torxjes verwijderen en de unit kun je met enig wrikken verwijderen. Daarna het motorretje van de fan verwijderen (2 schroefjes). Vervolgens met een zaklamp in het gat kijken richting het rooster. Is de weerstand niet onderbroken dat is dit dus niet de oorzaak van je probleem. Is het wel gebroken dan is deze weerstand te repareren. In dit kader zie de forumsponsors.
Sinds het forum 'uit de lucht' is geweest krijg helaas geen mailtje meer wanneer er op `n actief topic gereageerd wordt...
Ik heb alles opnieuw ingesteld, maar niks helpt.
Ook deze optie ga ik bekijken en zoals beloofd, laat ik hier weten wat de oorzaak is geweest.
Nogmaals dank!
groet,
Luuk
Laatst gewijzigd door luuk123456 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21445
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Even hardop denken: bij een CV-ketel gaat die ook eerst vol vermogen branden en tegen de tijd dat het op temperatuur begint te komen gaat de gemiddelde ketel minder hard branden. Dat heet moduleren en dat doet een ECC ook.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- luuk123456
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22
maar zoals ik schreef; ZAKT de temperatuur na het opwarmen. dus van `n behaaglijke 22 graden in het begin van de rit, naar `n beduidend koudere temperatuur.Msuidgeest schreef: Even hardop denken: bij een CV-ketel gaat die ook eerst vol vermogen branden en tegen de tijd dat het op temperatuur begint te komen gaat de gemiddelde ketel minder hard branden. Dat heet moduleren en dat doet een ECC ook.
Toch bedankt voor het meedenken...