Hoi
ik ben in het bezit van een volvo s-40 1.9 TD cominrail injection, uit 2003. dit is helaas wel het type met de renault motor
nu rookt mijn auto al enige tijd hevig het is zwarte rook dat er uit komt.
dit doet hij bij een koude motor maar ook bij een warme motor.
nu is het ook zo als ik optrek dan heb ik net zoon gevoel dat die in houd en in een keer komt.
nu ben ik al aan het zoeken geweest of een turbo slang lek is of zo maar kan niks vinden
heb alle slang klemmen na gedraaid en na gekeken.
verder heb ik nieuwe olie op het blok gedaan, en de filters vervangen (zowel lucht als olie)
heb heel internet al af lopen zoeken wat er met men auto aan de hand is.
ik ben bij de volvo garage geweest hier in de buurt. hier hebben ze hem op de brug gehad en gekken na een lekke lijding, ook hun konden niks vinden. hij is aan de computer geweest maar daar kwam niks uit. nu zou ik zojuist terug komen om hem aan de rookmachine te doen om te kijken of hij toch ergens lekt. ze hadden het er van dat het ook de trubo druk regel ventiel kon zijn??
ik zou terug komen maar ze kunnen me pas inplannen eind van de maand en dat duurt me te lang.
ik wou jullie om raad vragen ??
wat ik zelf nog kan proberen of na kan kijken ?
alvast bedankt
Volvo s-40 rookt erg en houd in bij optrekken
-
- 6th Gear member
Wellicht een scheurtje in een van de slangen die aan de stuurzijde naast de cilinderkop zitten,die moet je echt even demonteren om goed te kunnen kijken..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- zwientie
- 2nd Gear member
ik zal morgen is een blik werpen, ik heb de slang die van de lucht uitlaat volgens mij die van de intercooler af komt er ook is afgetrokken bij die klep
als ik daar in schijn met een zaklamp ist helemaal aangekoekt daar achter in ik weet niet precies hoe ik hier fotos kan uploden want heb fotos gemaakt
als ik daar in schijn met een zaklamp ist helemaal aangekoekt daar achter in ik weet niet precies hoe ik hier fotos kan uploden want heb fotos gemaakt
-
- 2nd Gear member
Op basis van mijn ervaringen met deze motor (en die van mijn vader) met dezelfde klachten vermoed ik 1) een verstopte EGR klep 2) of een luchtmassameter die geen juiste waarden meer doorgeeft.
1) EGR klep: Bij mij hielp het om de stekker los te gooien en rijdt nu al 4 jaar zonder rond maar iets nieuwere versie vanaf halverwege 2003 verschijnt er dan een foutmelding op het dashboard.
2) Luchtmassameter: Deze kun je het beste even uitruilen met iemand die dezelfde motor heeft. Dit kan dus ook Renault Laguna of Mitsubishi Carisma zijn want daar zit deze motor ook in en testen of je een verbetering merkt. Is zeer gemakkelijk te (de)monteren. Was bij na 250.000km op.
1) EGR klep: Bij mij hielp het om de stekker los te gooien en rijdt nu al 4 jaar zonder rond maar iets nieuwere versie vanaf halverwege 2003 verschijnt er dan een foutmelding op het dashboard.
2) Luchtmassameter: Deze kun je het beste even uitruilen met iemand die dezelfde motor heeft. Dit kan dus ook Renault Laguna of Mitsubishi Carisma zijn want daar zit deze motor ook in en testen of je een verbetering merkt. Is zeer gemakkelijk te (de)monteren. Was bij na 250.000km op.
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
- zwientie
- 2nd Gear member
hoi ik ga vandaag kijken en ik denk dat dit het probleem geeft
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=108315
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=108315