Eerst gekeken naar een Mitsibishi Outlander, vanwege de belachelijk lage bijtelling kon ik daar niet omheen, maar zoals zo vaak: Goedkoop is duurkoop. Voor iemand die tussen de 40 en 50k per jaar rijdt is het niet handig om een actieradius van 450km te hebben en qua weggedrag viel hij me ook erg tegen. Geen rijdersauto. V60 PHEV werd me te duur (ondanks lage bijtelling), bovendien vind ik van bijna allle automerken de station uitvoeringen gewoon niet mooi. Liever een minder praktische sedan voor mij dus.

Er stond een prachtige zwarte S60 R-Design bij de dealer. Mijn interesse was gewekt.
Besteld is nu een S60 D2 PowerShift R-Design met als extra's
- Kleur Inscription Rebel Blue
- WinterLine
- Business Pack Connect
- R-Design PlusLine
- BLIS
- Parkeersensoren vóór (belachelijk dat je dit nog appart moet bestellen met bovenstaande pakketten)
- Schakel flippers (handig voor in heuvelachtige gebieden om makkelijk op de motor af te remmen)
Ik overweeg nog om het Scandinavian Line pakket aan te schaffen, niet zozeer voor de standverwarming (ik hem in mijn config immers al een verwarmbare voorruit en verwarmde stoelen), maar mocht ik het ook kunnen gebruiken om de auto voor te koelen in de zomer dan vind ik dat een mooie nuttige optie. Is er iemand die weet of dat kan?