Nog even terugkomend op de vraag mbt de algehele ervaring tot nu toe:
Het is een handbak. En dat geeft je altijd wel wat te doen als je op een N weg rijdt zo tussen de 70 - 90 km/h, het gewissel tussen de 4,5 en 6 vanwege het toch zuinig willen rijden maar je realiserend dat 1000rpm toch echt te weinig toeren zijn om iets te kunnen doen (en slecht voor de motor).
Boven de 100km/h in 6 (en je hebt geen haast) dan gaat het prima. Bijv. bij 105 loopt ie net iets boven 1500 toeren. Bij 125 net geen 2000.
Als die eenmaal rond de 1700 toeren maakt heb je geen behoefte meer aan terug schakelen als je even snelheid wilt maken.
De 1e en 2e wil je zo snel mogelijk uit, als je dan trapt kan die z'n kracht niet kwijt. In z'n 3 kan je mooi uithalen tot 100 km/h en dat gaat verdraaid snel.
Een keer doorgetrapt naar 200 km/h op de teller en dat gaat ook dusdanig snel dat ik het idee heb dat 220 de begrensde top is.
Ik moet volgende week naar Frankfurt, dan zal ik eens kijken naar het geluidsniveau bij hogere snelheden.
Verder tot nu toe een geweldige rij ervaring. Geluidsniveau is eenmaal warm heel laag, zeker in vergelijking met wat ik hiervoor had.
Ik heb 3 jonge kinderen en achterin gaat het prima, in het midden het kinderzitje (wel een smaller exemplaar gekocht) en de geintegreerde zitverhogers voor de andere 2.
en ach ja, de kleur. Thuis waren ze helemaal blij, sterker nog, thuis heeft meestal veel invloed op de kleur!
Voor degenen die nog in de wachtkamer zitten, succes daarmee! De wagen/motor combinatie is het wachten meer dan waard!