Remblokken vervangen V70 > 2008

Plaats reactie
HansEindhovenV70
4th Gear member

Hoi allemaal,
Ik heb nu een V70N en doe veel onderhoud aan de auto zelf. Auto bevalt prima, maar je wilt ook weer eens wat anders. Ik ben me aan het orienteeren op een V70NN. Ik hoorde onlangs dat je bij een V70NN zelf niet eens meer de remblokken kunt vervangen, dat hiervoor een computer met VIDA nodig is omdat de klauwen anders niet loskomen. Is dit echt zo, of is dit een fabel? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het vervangen van remblokken ineens wezenlijk anders is dan bij een N. Wie kan mij uitsluitsel geven?
Alvast bedankt,
Hans
MarioC70
6th Gear member

HansEindhovenV70 schreef: Hoi allemaal,
Ik heb nu een V70N en doe veel onderhoud aan de auto zelf. Auto bevalt prima, maar je wilt ook weer eens wat anders. Ik ben me aan het orienteeren op een V70NN. Ik hoorde onlangs dat je bij een V70NN zelf niet eens meer de remblokken kunt vervangen, dat hiervoor een computer met VIDA nodig is omdat de klauwen anders niet loskomen. Is dit echt zo, of is dit een fabel? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het vervangen van remblokken ineens wezenlijk anders is dan bij een N. Wie kan mij uitsluitsel geven?
Alvast bedankt,
Hans

Dat is dus geen fabel,het betreft de achterremmen ivm met de electrische handrem.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
HansEindhovenV70
4th Gear member

Ok, het vervangen van remblokken kun je daarmee dus alleen door de dealer laten doen...
Zijn er nog meer wezenlijke verschillen waardoor de NN minder eenvoudig zelf te onderhouden is als een N?
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”