Standverwarming en aangeslagen ruiten

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
P-Stone
2nd Gear member

Als ik mijn standverwarming inschakel bewasemen alle ruiten na een aantal minuten. En wel in die mate dat het water soms gewoon langs de ruit afloopt (binnenkant uiteraard).
Nog een tijd later start de aanjager (ventilator), en op vrij korte tijd maakt die de ruiten weer droog.
Als ik eraan denk de standverwarming met de timer in te schakelen is dit geen probleem, tegen het ingestelde tijdstip is de auto immers warm en zijn de ruiten droog, maar als ik mijn vertrektijd niet plan, en een 10-tal minuten voor mijn vertrek de standverwarming (met de afstandsbediening) inschakel, kan ik op het gewenste tijdstip niet vertrekken omdat de ruiten helemaal aangeslagen zijn.
Eerst dacht ik dat dit normaal was omdat ik altijd rij met ingeschakelde airco, maar nu hoor ik dat anderen dit fenomeen niet hebben.
Dus mijn vraag voor de standverwarming-gebruikers : hebben jullie dit ook ?
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
Schorpioen
5th Gear member

Ik heb er soms ook last van.
Maar dat is dan alleen als de ruiten aan de binnenzijde niet schoon zijn.'
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”