Geen remlichten meer

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Wullem
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo allemaal,

Zo vrolijk als ik vorige week was met mijn nieuwe Volvo, zo boos ben ik nu. Om de auto door de TÜV heen te krijgen was het noodzakelijk om het knipperlichtrelais te wisselen. Hier is het namelijk zo, dat op het moment dat een fietsendrager of caravan wordt aangekoppeld, het controlelampje in de tellerunit mee dient te knipperen.
Ik heb bij de Volvo-dealer het relais besteld en deze vandaag onvangen. Ik ben deze vrolijk gaan wisselen met het relais wat erin zat. Het begon al een beetje vreemd, omdat de gordel-verklikker niet werkte ( maar daar kan ik mee leven, gordel gaat altijd om ). Toen ging het mis, eerst een zacht zoemertje, geen werkende controlelamp ( zonder iets op of aan de trekhaakdient deze een keer mee te knipperen ). Later met de fietsendrager aangesloten op de trekhaakstekker alle lampjes oke, inclusief het controle-lampje.
Toen ik het remlicht controleerde, functioneerde dit dus helemaal niet meer, zowel op de auto niet als op de fietsendrager.

Nu zit ik dus met het probleem dat de auto geen remlichten ( incl. het derde remlicht ) meer heeft. Ik heb alle betreffende zekeringen gewisseld, ook die van de trekhaak, het oude relais teruggeplaatst, de remschakelaar nagekeken maar alles zonder resultaat.

Nu ben ik een ietwat wanhopig, dus mijn vraag aan jullie is, weet iemand een mogelijke oplossing?

Mijn dank is groot,

Wim
MarioC70
6th Gear member

Altijd handig om te weten om wat voor Volvo het gaat..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Wullem
2nd Gear member
Contacteer:

Oeps, sorry....

Een volvo v40 1.8 uit 1999, modeljaar 2000.
Maar het probleem is :( opgelost, het bleek dat de zekering van de seatbelt-reminder doorgebrand was :'( . En daar had ik niet naar gekeken.

Groetjes Wim
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”