hallo,
ik ben hier nieuw op het forum
heb een volvo v50 uit 2005 2.0 D
nu in de wintermaanden begint me auto slecht te starten
ik dacht zelf gelijk aan een accu die niet goed zou zijn maar die is reeds vervangen? ( misschien een slechte accu)
tijdens het starten geeft ie soms aan anti slijd kid of skid weet het niet exact
en als ik dan gas geen tijdens starten dan start ie wel.
er komt dan ook witte rook uit de uitlaat
ik hoorde van een ( auto monteur) die ik niet zo vertrouw dat het mijn egr klep kan zijn.
die is wel reeds helemaal schoon gemaakt!
maar ik denk ik gooi het is op het forum en kijken of iemand dit ook eens ervaren of een antwoord weet...
hoor graag van jullie?
volvo v50 2.0D start slecht
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Ik had destijds met de S40 een soortgelijk probleem. Bij mij waren de gloeibougies niet helemaal jofel meer. Even uit laten lezen bracht dat inderdaad aan het licht. Daarna was het weer starten lopen.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.01.2014 - 09:14
Fout code c301 zegt iemand dit wat.
Uitgelezen bij kwikfit
Uitgelezen bij kwikfit
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.01.2014 - 09:14
zo de stekker van egr klep afgehaald
en starten lopen!!!
en starten lopen!!!
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Heb je geen foutmelding (motormanagement oid) na het loskoppelen van de EGR? anders heb ik daar ook wel baat bij, dat het systeem niet meer werkt.
Maar wanneer trek je de stekker dan uit, als de wagen koud staat, als hij al draait, of warm staat ofzo?
Maar wanneer trek je de stekker dan uit, als de wagen koud staat, als hij al draait, of warm staat ofzo?
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- Luuk87
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40
Op lange termijn zijn de gevolgen dat je het milieu iets meer belast hebt, maar je motor heel blijft. Motortechnisch heeft het ding geen voordelen, maar de katalysator kan zijn werk iets beter doen doordat de uitlaattemperatuur wat meer binnen de perken blijft.
Ik heb geen foto's of filmpjes maar het is allemaal geen raketwetenschap. Volg de metalen leiding bovenlangs je blok (onder de plastic kap natuurlijk) naar de EGR. Je kunt er niet best bij, maar dat ding moet dus los. Stekker eraf is eigenlijk genoeg, maar alles loshalen en schoonmaken kan zeker geen kwaad en dat weet je zeker dat je er vervolgens nooit meer last van hebt. Tussen de EGR en het inlaatspruitstuk kun je een plaatje zetten (zelf even maken) waardoor het ding nooit meer z'n werk kan doen.
In principe hoef je hem voor de APK niet eens te hebben, komt er heus wel door. Voordeel van afdoppen is dat je de stekker er weer aan kunt doen, ding kan toch niet ademen.
Ik heb geen foto's of filmpjes maar het is allemaal geen raketwetenschap. Volg de metalen leiding bovenlangs je blok (onder de plastic kap natuurlijk) naar de EGR. Je kunt er niet best bij, maar dat ding moet dus los. Stekker eraf is eigenlijk genoeg, maar alles loshalen en schoonmaken kan zeker geen kwaad en dat weet je zeker dat je er vervolgens nooit meer last van hebt. Tussen de EGR en het inlaatspruitstuk kun je een plaatje zetten (zelf even maken) waardoor het ding nooit meer z'n werk kan doen.
In principe hoef je hem voor de APK niet eens te hebben, komt er heus wel door. Voordeel van afdoppen is dat je de stekker er weer aan kunt doen, ding kan toch niet ademen.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
