Sinds een paar weken werken navigatiesystemen niet meer in mijn 2006 S60. Zodra ik het contact aanzet verliest het nav systeem de verbinding met de satellieten. Zodra ik het contact weer uitzet zijn ze er weer. Dit is met een Garmin Nuvi en Zumo apparaat. Het nav systeem van Volvo zelf deed het allang niet meer. Die kon ook geen verbinding meer krijgen ('oplossing' van dealer: koop een nieuw systeem...).
Heeft iemand een idee wat de verbinding zou kunnen storen en of dit te verhelpen is? Ik wil niet meer terug naar een papieren kaart
Nog iets anders in de auto wat een signaal uitzend?
We hebben dit ook weleens bij het GPS ontvangst voor de Duitse tol kasten in vrachtwagens.
GPS antenne moet 30 cm bij andere antennes vandaan zitten.
Storingen op GPS ontvangst kunnen veroorzaakt worden door een magnetisch veld in de cabine, Laptop, TV, andere GPS antenne.
Als je de navi op een andere plek zet heb je dan nog steeds geen ontvangst?
Laatst gewijzigd door Schorpioen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020) V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Het is een paar jaar goed gegaan, en van de een op de andere dag geen satellieten meer.
Andere plek zou ik eens moeten proberen...
Bij mijn oude Garmin 2610 kon je een losse antenne inprikken. Die zou ik nu ook kunnen gebruiken...