Volvo On Call Track&Trace icm warmtereflecterende voorruit

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
ruffie
3rd Gear member

Ik ben een beetje in de war, dus misschien dat iemand wat opheldering kan geven.
Op de Volvo site (bij accessoires) staat o.a. dit:
Het opsporingssysteem werkt alleen bij auto’s met Volvo On Call en valt niet te combineren met warmtereflecterende voorruit.
In de handleiding van de auto (XC60 in bestelling met VOC en T&T) staat dit:
De voorruit is voorzien van een warmtereflecterende film (IR) die de ingestraalde warmte in de passagiersruimte beperkt. Montage van elektronische uitrusting, zoals een transponder, achter een ruit met een warmtereflecterende film heeft mogelijk een negatieve invloed op de werking en prestaties
van de uitrusting.
Voor optimale werking van dient de elektronische uitrusting dan ook gemonteerd te worden op dat deel van de voorruit waar geen warmtereflecterende film is aangebracht (zie gemarkeerd veld op bovenstaande afbeelding).
M.a.w. de auto is dus standaard voorzien van deze warmtereflecterende voorruit (als ik het zo lees). In hoeverre klopt de 1e quote dan wel? Als het in die combinatie te bestellen is, mag ik dan aannemen dat het tracking gedeelte wel gaat werken en bijv af-fabriek de gps (toch?) in het deel van de voorruit komt waar de film NIET aanwezig is (zoals voorgeschreven in de handleiding)?

Wie weet het?
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
ruffie
3rd Gear member

*kick* :)
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”