Meegespoten Achterdiffuser

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Cascam
2nd Gear member

Ik dacht dat het misschien interessant zou zijn als ik ff mijn zojuist gespoten rear diffuser zou laten zien op het forum,

Ik irriteerde me er namelijk telkens aan dat alles aan mijn summum in hoogglans zwart of in de kleur gespoten was,... Behalve de rear diffuser, dus wilde ik deze toch nog eens in de kleur of bij voorkeur in hoogglans zwart laten spuiten.

nou had ik een paar weken geleden een ongelukje met een paaltje :'( , en ja ik weet dat ik parkeersensoren heb maar de manoeuvre die ik maakte was voor de sensoren niet genoeg om adequaat te reageren,.. Zelfs tegen het paaltje aan hoorde ik nog piep,...piep,....piep,.. Ipv pieieieieieieiep!!!!

Maar om deze deuk in mijn trots nog beter weg te kunnen werken heb ik heel brutaal toch mijn voordeel uit dit nadeel proberen te halen, door te vragen of de spuiter ff zou kunnen uitschieten met z'n spuitje, en dan per ongeluk m'n diffuser kun meenemen,

En dat was volgens Care Alkmaar geen probleem (top service!)

Ik heb het hele internet afgezocht voor een foto van een meegespoten standaard D2 diffuser, nergens kunnen vinden, dus blijkbaar ben ik nu uniek, hij is dus in de kleur gespoten, zwart was geen optie, achteraf ook heel mooi , maakt de kont dikker!

En hierbij dus een indicatie over ,hoe het eruit gaat zien,voor mensen met hetzelfde idee ,

Afbeelding
Auw!,,,

Afbeelding

auw, auw!!!

Afbeelding
Heee gefixt! En ziet er vet uit! Vind ik zelf dan, de middelste sensoren zijn niet meegespoten ivm verminderde werking als de verflaag te dik is op de sensor, Dat vind ik niet heel storend

Zo zag hij er ongespoten uit, en zonder schade en vuil,..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cascam op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
Jumpman
4th Gear member

Netjes, doe je goed, elk nadeel heb zo een voordeel ;-)
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
Medusa07
1st Gear member

Ik heb onder mijn V40 D2 Summum een diffusor kit met dubbele (platte) uitlaatpijp laten monteren. Die diffuser is wel standaard in kleur gespoten en ziet er geweldig uit. De uitlaten geven de auto ook een sportievere uitstraling en de achterkant ziet er niet meer zo kaal uit.
Volvo V40 D2 Summum MY14, Caspian Blue, 17 inch Mannan, adaptive bi-xenon, business pack pro, difussor kit met dubbele uitlaat, afneembare trekhaak
Fiat 500 S cabrio TwinAir, zwart, 16 inch
Renault Megane Estate dCi 130 Privilege
Volvo V50 2.0D Edition I MY08
Volvo V50 2.0D Momentum MY05
Alfa 147 1.6 Twin Spark Veloce, 5 drs
Alfa 146 1.9 TD
Alfa 33 1.5 IE MY91
Alfa 33 1.3 MY87
Cascam
2nd Gear member

Vond ik ook wel mooi, maar wel een dure optie, en dan moest ik iets anders schrappen,.. Maar dubbelle pijpen is zeker gaaf
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
danceplaza
2nd Gear member

ziet er mooi uit! :)
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Kurt1975
4th Gear member

Staat inderdaad niet slecht. Toch vind ik wat contrast aan de achterkant persoonlijk mooier.
Zoveel smaken, zoveel verschillen ...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Ook niet zo'n fan van. Persoonlijk vind ik de originele achterkant zoals op de T3/D3, met dubbele ronde uitlaat het mooist.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Cascam
2nd Gear member

Tja, hoogglans zwart had ik ook mooi gevonden voor het contrast, maar dit wat makkelijker en goedkoper,
De dubbele uitlaten vind ik ook mooier, maar dan kun je geen reservewiel nemen, ja enkel met een verhoogde vloer,
maar dan passen mijn gereedschapskoffers niet meer,

En reparatie setje heb ik slechte ervaring mee, 2 uur wachten op sleepauto vanwege scheur in band, en dan wachten op vervangend vervoer, kortom, 6uur later thuis, en mijn auto die aan de andere kant van het land staat ivm een stukke band!!!,
Doe mij maar een thuiskomertje
Plaats reactie

Terug naar “V40”