V50 2012 naar oudere V70 D5 2001-2002
Geplaatst: 15.02.2014 - 00:06
Hallo,
Ik heb de afgelopen 2 jaar in een V50 Limited Edition gereden uit 2012. Ik werkte toen sinds een jaar voor mezelf en heb deze auto toen zelf geleased om precies te weten wat ik voor mijn auto kwijt zou zijn. Dit omdat ik het eerste jaar dat ik voor mezelf werkte een peugeot 407 uit de lease had overgenomen waar ik in datzelfde jaar privé 9000 euro op heb moeten afschrijven vanwege een reparatie die ik gezien de kilometerstand (over de 2K) veel te duur vond (differentieel kaduuk) en distributieriem stond eraan te komen.
De volvo (1.6 D2) is mij uitstekend bevallen al mis ik wel wat vermogen. 5.4 liter per 100km over ongeveer 60000 kilometer vind ik ook een erg mooi verbuik.
Nu ik twee jaar verder ben durf ik na mijn peugeot fiasco het wel weer aan om een auto tweedehands te kopen. Ik zat te denken aan een Volvo V70 D5 uit 2001 die ik eerst 2 jaar privé ga rijden (km vergoeding) en dan als youngtimer (mocht die regeling dan nog gelden) op mijn zaak zet om hem hopelijk tot het autokerkhof op te rijden.
Ik zie dat die rond de 5500 euro te krijgen zijn met dan wel een behoorlijke km stand (250k). Nu is mijn redenatie: al krijg ik kosten voor de kiezen, duurder dan de 407 kan het nooit worden en dan rijd ik wel weer een klasse beter dan de V50.
Ik wil ook niet teveel geld meer uitgeven aan een auto aangezien ik andere prioriteiten heb, dus een nieuwe V70 leasen is geen optie. De V50 lease kostte mij ongeveer netto 800 euro in de maand (dus zakelijke deel omgerekend naar netto + bijtelling). Daar moet ik toch ook wel privé een V70 uit 2000-2001 voor kunnen rijden met een redelijk onderhoudsbudget en afschrijving niet meegerekend
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf en waar ik een betrouwbare V70 D5 zou kunnen aanschaffen in de omgeving Eindhoven?
Het is de bedoeling om hem deze maand nog aan te schaffen aangezien mijn leasecontract tot 1 maart loopt en ik niet heel lang zonder auto kan.
Ik heb de afgelopen 2 jaar in een V50 Limited Edition gereden uit 2012. Ik werkte toen sinds een jaar voor mezelf en heb deze auto toen zelf geleased om precies te weten wat ik voor mijn auto kwijt zou zijn. Dit omdat ik het eerste jaar dat ik voor mezelf werkte een peugeot 407 uit de lease had overgenomen waar ik in datzelfde jaar privé 9000 euro op heb moeten afschrijven vanwege een reparatie die ik gezien de kilometerstand (over de 2K) veel te duur vond (differentieel kaduuk) en distributieriem stond eraan te komen.
De volvo (1.6 D2) is mij uitstekend bevallen al mis ik wel wat vermogen. 5.4 liter per 100km over ongeveer 60000 kilometer vind ik ook een erg mooi verbuik.
Nu ik twee jaar verder ben durf ik na mijn peugeot fiasco het wel weer aan om een auto tweedehands te kopen. Ik zat te denken aan een Volvo V70 D5 uit 2001 die ik eerst 2 jaar privé ga rijden (km vergoeding) en dan als youngtimer (mocht die regeling dan nog gelden) op mijn zaak zet om hem hopelijk tot het autokerkhof op te rijden.
Ik zie dat die rond de 5500 euro te krijgen zijn met dan wel een behoorlijke km stand (250k). Nu is mijn redenatie: al krijg ik kosten voor de kiezen, duurder dan de 407 kan het nooit worden en dan rijd ik wel weer een klasse beter dan de V50.
Ik wil ook niet teveel geld meer uitgeven aan een auto aangezien ik andere prioriteiten heb, dus een nieuwe V70 leasen is geen optie. De V50 lease kostte mij ongeveer netto 800 euro in de maand (dus zakelijke deel omgerekend naar netto + bijtelling). Daar moet ik toch ook wel privé een V70 uit 2000-2001 voor kunnen rijden met een redelijk onderhoudsbudget en afschrijving niet meegerekend
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf en waar ik een betrouwbare V70 D5 zou kunnen aanschaffen in de omgeving Eindhoven?
Het is de bedoeling om hem deze maand nog aan te schaffen aangezien mijn leasecontract tot 1 maart loopt en ik niet heel lang zonder auto kan.