dynamo kapot; wel erg late waarschuwingen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
prodigy
1st Gear member

Vrijdag op weg naar huis in een paar minuten tijd de meeste foutmeldingen (en daadwerkelijke fouten) die er zijn langs zien komen. Laadsysteem, ABS, stuurbekrachtiging, remmen, lampen, ruitenwissers etc etc. Dynamo dus naar de <piep> :-(
Wat mij verbaast is dat er vooraf geen enkele waarschuwing kwam. Als je 10 minuten de radio aan hebt zonder draaiende motor krijg je al een melding dat de accuspanning minder wordt, maar tijdens het rijden mag je blijkbaar de accu tot op de bodem leegmaken. Mijn allereerste auto, AX van 1987, gaf al aan dat de dynamo niet draaide zodat je die tijdig met een hamer kon bewerken, maar bij de V50 is dat kennelijk overbodige info :-) De accu was zo leeg dat de motor niet eens bleef draaien na starthulp. Gelukkig zit er een echte sleutel bij zodat ik kon afsluiten, want echt niets deed het meer.

De enige waarschuwing (die ik niet herkende) was kennelijk een geluid wat mij nog het meest deed denken aan valse lucht, maar gezien de storm buiten dacht ik eigenlijk dat dit gewoon door de wind werd veroorzaakt.
'08 Volvo V50 1.6d Edition II - Barents Blue pearl - 17"; Spartacus
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”