Benzine lek xc70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Volvo fan
2nd Gear member

Ik wilde vandaag de auto eens op de put zetten wegens enorme stank van benzine.
Dit was echter niet eens nodig. Nu het droog is zie je dat er al snel een flinke plas ligt voor het achterwiel.
Het komt dus van bovenaf :( als de motor wordt gestart. Heb dit al eerder gehad en ging toen vanzelf weer weg??
Ik heb. 2 deksels gevonden in de bagageruimte. In een verdwijnt er wat bedrading en kan je de tank niet eens zien zitten. En in de ander zie je idd de tank.... En een boel slangen. Als de benz verdampt is kan ik nog eens proberen te achterhalen waar het vandaan komt.
Het lijkt of de benz nog verder van uit de richting van de passagierskant komt....
Iemand een idee waar het vandaan komt??
Is er miss nog een plaatje wat ik kan openen? Miss bij voetenbak van achterpassagier?
Waar zit het benzinefilter?
Is het echt zo dat als ik er niet bij kan dat dan de hele aandrijving er onder vandaan moet?

Ik hoor het graag....
Verbruik is al hoog genoeg :D
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
dbosker
6th Gear member

heb je pas onderhoud laten plegen en brandstoffilter laten vernieuwen?
Ik weet niet hoe het bij een XC70 is, maar bij een S60 (benzine) zit het brandstoffilter voor het achterwiel. Op de brandstofslangen zitten snelkoppelingen. Het zou kunnen dat 1 van de koppelingen niet goed (meer) vast zit.

laatste Volvo (960) verkocht
Volvo fan
2nd Gear member

Geen onderhoud en zie totaal geen mogelijkheden (op die 2 gaten na dan) om te kijken waar de lek vandaan komt.
Ik hoop dat iemand mij kan melden dat er in de voetenbak van de achterpass.nog een luikje zit
Volvo fan
2nd Gear member

Afbeelding
Voor de forumleden die miss iets weten en willen reageren :-/
Het lijkt toch uit de dikke slang te komen na het starten....
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”