Olie in koelvloeistof XC60 D5 185 PK

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
raydweep
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04.09.2006 - 09:49
Locatie: Selfkant

Mijn XC60 D5 185 PK staat al een tijdje in de garage ivm motorolie in de koelvloeistof.
Zij komen er niet meer uit en vrijwel alle mogelijke oorzaken zijn doorgesplit.
De kop is gecontroleerd, de oliekoeler is getest en ze vinden geen oorzaak :( .
Olieverlies is indrukwekkend, voor het garagebezoek moest in 1 weekend 2 liter olie worden bijgevuld.
Wat kan de oorzaak zijn en wie heeft er ervaring in?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Warmtewisselaar niet lek?Waar het oliefilter op geschroefd zit/?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28402
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een behoorlijk olieverlies, 2 liter in een weekend, is het geen lekkage?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Of via de turbo de uitlaat in..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
raydweep
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04.09.2006 - 09:49
Locatie: Selfkant

Is de warmtewisselaar niet de oliekoeler onder de motor? Het kleinere blokje is gecontroleerd.
Misschien is er een foto van zodat ik die kan doorsturen.
Turbo wordt maandag getest, ik mis geen vermogen, maar hoop niet dat dat de oorzaak is.
Garage vermoed ook het blok, maar ook dat lijkt mij stug.
Had ook al twijfels om de koppakking te controleren aangezien ik het vermoeden had dat daar geen lekkage in zit, het brengt allemaal extra kosten met zich mee.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Diagnose gesteld door een dealer of unigarage.?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
raydweep
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04.09.2006 - 09:49
Locatie: Selfkant

Nu door een motorrevisiebedrijf omdat de vakgarage geen oplossing wist.
Er is wel contact met diverse volvo dealers geweest, maar zonder resulaat.
Ze zeggen allemaal de koppakking, maar blijkt dus niet.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Waarom zoekt een vakgarage contact met een Volvodealer?
Ik zou met een dergelijke auto direct naar de Volvodealer gaan, diagnose stellen en laten maken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

diesel01 schreef: Waarom zoekt een vakgarage contact met een Volvodealer?
Ik zou met een dergelijke auto direct naar de Volvodealer gaan, diagnose stellen en laten maken.
Denk omdat die het ook vaak niet weten..
We lossen nogal is storingen op.waarmee sommige dealers geen raad weten.
Er zijn goeie vakgarages en minder goeie en dat geldt helaas ook voor dealers.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
raydweep
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04.09.2006 - 09:49
Locatie: Selfkant

Bij de dealer ben ik wellicht duurder uit want alle componenten wat de dealer mij aangeeft zijn gecontroleerd en niet defect.
Turbo is vanochtend ook uitgebouwd en getest en niet defect. Rest nu nog het uitbouwen van het blok.
Altijd Volvo gereden maar nooit problemen gehad, dit loopt wel erg uit de spuigaten.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”