Ik bezit nu 3 maanden de V60 PIH. Ik erger me dood aan een aantal punten van deze auto (zeker gezien de prijs):
-Lak is van discutabele kwaliteit. Zijn er meer mensen waarbij de auto al veel krassen heeft (ik ben er zeer zuinig op)
-Bij het sluiten van een deur hoor je een aantal zaken rammelen
Ik irriteer mij aan deze punten. Hiervoor een Audi gereden die 50% minder kostte dan deze Volvo en deze had na 2,5 nog geen last van dit soort punten. Ik ben vooral benieuwd of ik de enige ben? Zouden dit punten zijn die een dealer onder garantie oplost?
Afwerking/kwaliteit Volvo V60 PIH
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Mijn PIH heeft prima lak en geen krassen. Ook geen rammels in deur, wel gehad maar dat bleek een waterfleesje en wat muntjes te zijn. Wel hoor je bij het sluiten van de kofferbakdeksel de nummerplaat wat rammelen en maakt de klep een wat raar geluid dat laat ik bij de beur even verhelpen.
Heb je het al voorgelegd aan de dealer ? Mijn ervaring is dat men serieus omgaat met serieuze klachten en er geen aanleiding zou moeten zijn om je te irriteren. De relevantie van het tot twee keer toe verwijzen naar de prijs van de auto verbaast me overigens een beetje.
Heb je het al voorgelegd aan de dealer ? Mijn ervaring is dat men serieus omgaat met serieuze klachten en er geen aanleiding zou moeten zijn om je te irriteren. De relevantie van het tot twee keer toe verwijzen naar de prijs van de auto verbaast me overigens een beetje.
- jvov60
- 4th Gear member
Geen rammels bij dichtslaan deuren. Wel andere slechte kwaliteit van afwerking op meerdere gebieden die ik hier niet allemaal ga opsommen.
Slechte kwaliteit wat bij een auto van maar liefst €70.000 niet mag voorkomen.
Bij de Volvo-dealer heb ik ook (nog?) geen goed gevoel. Er wordt snel gezegd dat iets (een probleem) niet anders kan en zo hoort.
Het dealerbedrijf komt gewoon niet goed en professioneel over bij mij. Kan ook door (mijn) rommelige dealerbedrijf komen; de werkplaats is als bij een garage op de hoek: vies, vet en rommel.
Beide zaken maken dat ik waarschijnlijk niet weer voor Volvo zal kiezen na deze.
Maar ik laat me de komende jaren graag overtuigen door de kwaliteiten van mijn PIH, door de dealer en door het merk Volvo (wat toch wel fraaie dingen neerzet met de concepts modellen!).
Slechte kwaliteit wat bij een auto van maar liefst €70.000 niet mag voorkomen.
Bij de Volvo-dealer heb ik ook (nog?) geen goed gevoel. Er wordt snel gezegd dat iets (een probleem) niet anders kan en zo hoort.
Het dealerbedrijf komt gewoon niet goed en professioneel over bij mij. Kan ook door (mijn) rommelige dealerbedrijf komen; de werkplaats is als bij een garage op de hoek: vies, vet en rommel.
Beide zaken maken dat ik waarschijnlijk niet weer voor Volvo zal kiezen na deze.
Maar ik laat me de komende jaren graag overtuigen door de kwaliteiten van mijn PIH, door de dealer en door het merk Volvo (wat toch wel fraaie dingen neerzet met de concepts modellen!).
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- lint
- Geartronic member
Het is maar net wat je verwacht van een auto, onafhankelijk van de prijs bedoel ik dan. Sommige merken bouwen degelijke auto's, andere wat minder degelijke auto's en de rest zit daar tussenin.
Heel veel PIH's zijn op andere gronden aangeschaft dan degelijkheid.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
Uiteraard heb ik deze auto ook niet helemaal voor de degelijkheid aangeschaft. Toch vind ik dat een bepaalde kwaliteitsstandaard verwacht mag worden bij dit prijsniveau. Ik ga ermee naar de dealer, kijken wat zij ervan zeggen. Overigens komt mijn dealer (Helmond) zeer professioneel over.lint schreef: Het is maar net wat je verwacht van een auto, onafhankelijk van de prijs bedoel ik dan. Sommige merken bouwen degelijke auto's, andere wat minder degelijke auto's en de rest zit daar tussenin.
@jvov60: Ik zou echt een andere dealer zoeken want er zitten zeker professionele tussen. Overigens lost een slechte dealer zich vroeg of laat vanzelf op als maar genoeg klanten weglopen.
-
- 2nd Gear member
Mijn ervaringen met Volvo (7 stuks) zijn tot nu toe zeer goed te noemen, waarbij mij opvalt dat elk nieuw model steeds weer beter in elkaar zit. Op de 1e Volvo na (een V40 uit 2000 met toch wel wat problemen) zijn de laatste 6 uitmuntende auto's geweest. Ik heb zelf het idee dat de kwaliteit van Volvo vanaf ca 2004 op een constant hoog staat. Ik rij om de ca 2 jaar een nieuwe Volvo, waarbij me opvalt dat de nieuwe auto steeds net weer stiller is, strakker afgewerkt etc. Ook motorisch zijn er reuze-sprongen gemaakt. Zo herinner ik me nog goed hoeveel fijner mijn S40 2.0d uit 2004 reed dan de V40 uit 2000.
En ook de V60D6 (2014) is een wereld van verschil met een S80D5 (2008) waar ik eerder in reed. Deze waren qua prijs vergelijkbaar, maar de V60 overtroeft daarbij de S80 op vrijwel alle punten..... Deuren sluiten fraaier en naadlozer, veel stiller, beter onderstel, en vooral een veel betere motor. Waar de d5 uit 2008 een hoop herrie maakte en op lage toeren niet veel fut had, is de D6 bijna perfect (enorme kracht bij elk toerental, en vooral veel stiller). Het fiscale aspect van de D6 is voor mij nauwelijks interessant, maar ik zou op dit moment niet snel voor een andere Volvo kiezen (alleen misschien een V70 in leuke voordeelverpakking (Limited Edition oid)). Met de lak heb ik ook nog geen problemen gehad. Wel vond ik dat op een eerdere zwarte Volvo krassen etc. veel betere zichtbaar waren dan op de lichtere Volvo's die ik had. Kleur maakt dus wel degelijk verschil!
Dus, mijn persoonlijke ervaring is:
- kwaliteit in de zin van "stortingen/mankementen"? Sinds 2004 op een constant hoog niveau;
- kwaliteit in de zin van "vooruitgang" Elke nieuwe Volvo lijkt toch weer beter dan de vorige, waarbij de V60PIH wel een hele grote stap voorwaarts is.
Hierbij merk ik overigens op dat het niet geheel redelijk is om aan de PIH (omdat deze duurder is) op bepaalde punten hogere eisen te stellen dan een "gewone" V60. De meerprijs van ca 25.000 euro van een PIH zit uitsluitend in de electro-onderdeeltjes etc. Qua lak, bekleding etc. zal ie gelijk zijn aan iedere andere V60.
Qua vergelijkingsmateriaal gebruik ik meestal Audi en BMW. Op het moment dat ik aan een nieuwe auto toe ben, kan ik het vaak toch niet laten om even bij andere garage's binnen te kijken. Om persoonlijke subjectieve redenen kom ik toch altijd bij Volvo terug, alhoewel ik die andere 2 merken ook erg fraai vind. Eigen ervaring met de kwaliteit van Audi en BMW heb ik niet, maar collega's van mij hebben daar toch wel slechte ervaringen mee gehad (veel storingen bij de BMW op electronisch gebied en met de banden, en de Audi had motorische problemen). Voor wat betreft kwaliteit is het sowieso niet verstandig om op de ervaring van 1 persoon af te gaan. Elk merk zal wel een keer een "maandagochtend"auto afleveren. En als je net degene bent die de pech heeft een dergelijke auto te rijden, dan kan ik me voorstellen dat je vertrouwen in een merk wel snel verdwijnt.
En ook de V60D6 (2014) is een wereld van verschil met een S80D5 (2008) waar ik eerder in reed. Deze waren qua prijs vergelijkbaar, maar de V60 overtroeft daarbij de S80 op vrijwel alle punten..... Deuren sluiten fraaier en naadlozer, veel stiller, beter onderstel, en vooral een veel betere motor. Waar de d5 uit 2008 een hoop herrie maakte en op lage toeren niet veel fut had, is de D6 bijna perfect (enorme kracht bij elk toerental, en vooral veel stiller). Het fiscale aspect van de D6 is voor mij nauwelijks interessant, maar ik zou op dit moment niet snel voor een andere Volvo kiezen (alleen misschien een V70 in leuke voordeelverpakking (Limited Edition oid)). Met de lak heb ik ook nog geen problemen gehad. Wel vond ik dat op een eerdere zwarte Volvo krassen etc. veel betere zichtbaar waren dan op de lichtere Volvo's die ik had. Kleur maakt dus wel degelijk verschil!
- kwaliteit in de zin van "stortingen/mankementen"? Sinds 2004 op een constant hoog niveau;
- kwaliteit in de zin van "vooruitgang" Elke nieuwe Volvo lijkt toch weer beter dan de vorige, waarbij de V60PIH wel een hele grote stap voorwaarts is.
Hierbij merk ik overigens op dat het niet geheel redelijk is om aan de PIH (omdat deze duurder is) op bepaalde punten hogere eisen te stellen dan een "gewone" V60. De meerprijs van ca 25.000 euro van een PIH zit uitsluitend in de electro-onderdeeltjes etc. Qua lak, bekleding etc. zal ie gelijk zijn aan iedere andere V60.
Qua vergelijkingsmateriaal gebruik ik meestal Audi en BMW. Op het moment dat ik aan een nieuwe auto toe ben, kan ik het vaak toch niet laten om even bij andere garage's binnen te kijken. Om persoonlijke subjectieve redenen kom ik toch altijd bij Volvo terug, alhoewel ik die andere 2 merken ook erg fraai vind. Eigen ervaring met de kwaliteit van Audi en BMW heb ik niet, maar collega's van mij hebben daar toch wel slechte ervaringen mee gehad (veel storingen bij de BMW op electronisch gebied en met de banden, en de Audi had motorische problemen). Voor wat betreft kwaliteit is het sowieso niet verstandig om op de ervaring van 1 persoon af te gaan. Elk merk zal wel een keer een "maandagochtend"auto afleveren. En als je net degene bent die de pech heeft een dergelijke auto te rijden, dan kan ik me voorstellen dat je vertrouwen in een merk wel snel verdwijnt.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
- lint
- Geartronic member
Mooi gesproken, ben het helemaal met je eens.Jan Hagel schreef: Mijn ervaringen met Volvo (7 stuks) zijn tot nu toe zeer goed te noemen, waarbij mij opvalt dat elk nieuw model steeds weer beter in elkaar zit. Op de 1e Volvo na (een V40 uit 2000 met toch wel wat problemen) zijn de laatste 6 uitmuntende auto's geweest. Ik heb zelf het idee dat de kwaliteit van Volvo vanaf ca 2004 op een constant hoog staat. Ik rij om de ca 2 jaar een nieuwe Volvo, waarbij me opvalt dat de nieuwe auto steeds net weer stiller is, strakker afgewerkt etc. Ook motorisch zijn er reuze-sprongen gemaakt. Zo herinner ik me nog goed hoeveel fijner mijn S40 2.0d uit 2004 reed dan de V40 uit 2000.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dit topic lijkt heel erge op deze: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61951
Laten we daar maar verder gaan.
Laten we daar maar verder gaan.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70