Volvo koelbox & parkeersensoren

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Thom
5th Gear member

Weet iemand ook of de koelbox uit de Volvo zomerfolder ook kan koelen wanneer de auto stilstaat (met motor uit)? Het is wel een mooie aanbieding en voor de vakantie wel praktisch. Of kun je beter de speciale XC70 box nemen, die in het midden van de achterbank staat?

De park assist: is het aan te raden dit af-dealer te laten doen? Of wordt het dan minder mooi weggewerkt dan af-fabriek?

Thom
HMG
4th Gear member

Die koelbox tussen de bank in heeft een kleinere inhoud maar zit er wel erg mooi uit. Het middelste deel van de achterbank zou er dan wel uitmoeten. 3 delige bank is dus een must. Hij kan koelen wanneer de auto stilstaat, dit gebeurt natuurlijk op de accu. De boordcomputer geeft dit als het goed is aan bij het uitdoen van de motor.

Parkeersensoren achteraf ziet er gewoon netjes uit, ik kan niet anders zeggen. De sensoren worden verzonken ín de bumper.
menjo
7th Gear member

Die gaat op de 12V aansluiting en die is inderdaad permanent. Mijn ervaring met die dingen is dat je ze met gemak een hele nacht uit kan zetten en nog is binnenin alles goed koel. Ze verkopen die dingen trouwens ook voor een euro of 50 bij campingwinkels, makro, etc. Die van Volvo is niet zo bijzonder dat ie ineens 265 euro waard is lijkt me.
Thom
5th Gear member

Het middelste deel van de achterbank zou er dan wel uitmoeten. 3 delige bank is dus een must.
Er zit toch haast nooit iemand achterin, en die 3-delige bank zit erin. Maar is die box dan permanent (zeg maar verankerd) of kun je m eenvoudig verwijderen indien nodig? En idd, had er nog niet zo over nagedacht, maar die koelboxen worden natuurlijk niet alleen bij Volvo verkocht (voor de hoofdprijs)...

Thom
HMG
4th Gear member

Ze verkopen die dingen trouwens ook voor een euro of 50 bij campingwinkels, makro, etc. Die van Volvo is niet zo bijzonder dat ie ineens 265 euro waard is lijkt me.
Klopt, ik vind het wel buitensporig duur. Je heb al een fatsoenlijke koelbox vanaf €50,-.
Een omvormer erbij naar 230V is ook handig, voor mij tenminste, heb geen koelkast in m'n De Waard.
Je kunt de box tussen de stoelen vrij eenvoudig verwijderen.
Thom
5th Gear member

heb geen koelkast in m'n De Waard.
Degelijke auto, degelijke tent ::wink:
Paul
Geartronic member

Hebben die box van Volvo en je kan inderdaad ook naar zo'n camping winkel en daar vindt je ze ook. Moet wel zeggen hij geeft ons al jaren heerlijk koude drankjes als we naar spanje rijden. En het is ook zo cool. Dus het is niet erg als je hem snachts even uitzet, tenzij je magnums mee wilt nemen maar dat lijkt me stug...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Battlecruiser
8th Gear member

HMG schreef:
Parkeersensoren achteraf ziet er gewoon netjes uit, ik kan niet anders zeggen. De sensoren worden verzonken ín de bumper.
Ik zie nogal wat Volvo's rondrijden met dikke "opgelegde" sensoren. Fabriekssensoren zijn verdiept, omdat daar een andere bumper voor wordt gebruikt. Achteraf is dit moeilijk te realiseren, behalve als men een andere bumper gaat monteren...
Achterafmontage moet altijd meer of minder bovenop het bumpermateriaal plaats vinden. Er zijn meerdere merken op dit gebied dus zal het ene product iets meer vlak zijn dan het andere.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het is dus andersom, af fabriek ligt er bovenop, achteraf ligt verzonken
Volvo for life
NOS
7th Gear member

die van mij zijn achteraf en ze liggen erop
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Achteraf geplaatste worden vanaf de achterzijde van de bumper geplaatst.
Volvo for life
Battlecruiser
8th Gear member

bart simpson schreef:Het is dus andersom, af fabriek ligt er bovenop, achteraf ligt verzonken
Die van mij zijn toch echt verzonken en door de fabriek geleverd.

Wellicht zijn de methodes de laatste jaren veranderd.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Thom
5th Gear member

De 30k beurt komt eraan, dan maar es kijken of het wat is. Als we ze nemen, dan wel voor en achter. De neus is zoals bij zo'n btje elke auto lastiger in te schatten dan de achterkant eigenlijk. In de laatste Autoweek staat idd een 12v koelbox voor in de auto voor 50€, van Halfords...

Thom
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:
bart simpson schreef:Het is dus andersom, af fabriek ligt er bovenop, achteraf ligt verzonken

Volvo levert pas een jaar of 3 de "af fabriek" parkassist
dcc
2nd Gear member

Battlecruiser S80 schreef:

Betekent verzonken hier dat de sensoren egaal in de bumper zijn weggewerkt? Ik ben namelijk vandaag naar de dealer geweest voor een grote beurt en heb gezien dat bij de paar Volvo's die er stonden de parkeersensoren er gewoon uitsteken. Dus niet glad weggewerkt, ers teken gewoon een aantal van die rondjes uit de bumper. Dit is hetzelfde affabriek als achteraf monteren. Tenminste dat vertelde de medewerker mij. Ik had wel interesse, maar die uitstekende noppen (zo noem ik ze maar) zien er niet echt mooi uit. Iemand die een andere versie van de dealer heeft gehoord? Ik ben bij de dealer in Leidsche Rijn geweest.
Battlecruiser
8th Gear member

Verzonken betekent dat ze een milimeter of 2-3 dieper liggen dan het vlak van de bumper. De sensor zit in een soort verdiept kommetje, zodat er geen lelijke haakse hoeken zijn ontstaan in het sensorgat.
Volgens de Volvoverkoper was dat af-fabriek, maar volgens de info van Bart is dat toch achterafmontage geweest. Het is heel erg netjes gedaan, dus wellicht moet dat hier en daar nog geleverd kunnen worden. Bij achterafmontage zijn er mogelijk meerdere merken te koop, die echter niet door iedereen geleverd worden.
Dus misschien een beetje rondvragen bij dealers her en der?
Volvo Rules the Road
dcc
2nd Gear member

Vreemd dat de dealer mij vertelt dat de achteraf versie dezelfde is als de af-fabriek versie. Daarnaast vertelde hij mij dat er besteld wordt bij Volvo Zweden. Ik ging er dus van uit dat iedere dealer dezelfde procedure volgt. Dit hoeft dfus niet zo te zijn? Ik ben namelijk wel geinteresseerd in een verzonken versie en absoluut niet in een uitstekende versie. Iemand laatst nog een paarkeersensor laten monteren bij de Volvo dealer waarbij er een verzonken versie gemonteerd is?
Emiel
3rd Gear member

Verzonken = achteraf montage
Uitstekend = af-fabriek
Afbeelding
NordicTurbo.nl
Rofoxc70
2nd Gear member

Zie hier een foto van parking support achteraf aangebracht. Ben er zelf heel tevreden mee.
Afbeelding
Daanh78
3rd Gear member

Dat is pas een kont he ;-)
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”