Poelie Moer muur vast Subaru Vivio (opgelost)

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Hoi,

Ik ben aan een mini-autootje sleutelen, ik wil de distributie vervangen, maar de onderste poelie lijkt wel vast gelast, ik krijg deze met geen mogelijkheid los. Deze poelie moet eraf om de distributiekap te kunnen verwijderen, het volgende geprobeerd: 5e versnelling rem ingetrapt werkt niet, ratel met dop 17 werkt niet, special tool vastgeschroefd op poelie werkt niet(alu legering/schroefdraad is afgeknapt)dit kan ik niet meer herhalen. warm gestookt en met slagmoersleutel (440NM) geprobeerd werkt ook niet, terwijl aanhaalmoment 120NM is. schroefdraad is linksom voor eraf draaien naar mijn info.
Startmotor verwijderen om de tandkrans vast te zetten is niet mogelijk, de startmotor zit strak onder inlaatspruitstuk...idiote jappenzooi.
Ik heb me twijfels over de poelie waar ik een special tool voor heb, daar was al een stukje van afgebroken

Zijn er nog andere opties?.

Edit: 1-Mrt-2014, had de special tool aangepast die in de overige poelie( loze gaten) past, na proberen bout los te draaien heb ik uit eindelijk de poelie beschadigd er brak weer een stukje legering van af, alleen dit keer V waar de v-snaar doorheen loopt, die moet ik dus ook vervangen ondertussen. Geen goed idee dus.
Ik heb daarna toch de inlaatspruitstuk/carburateur verwijderd en startmotor, om de start-tandkrans te blokkeren met een breekijzer, dus Subaru Vivio rijders, laat de poelie met rust, en blokkeer via start-tandkrans. (op de tanden)
Het is me op deze wijze gelukt om de bout los te krijgen in m`n eentje. gereedschap: Een goede ratel ½ met anderhalve verlengstuk(dan kom je buiten het spatbord) en dop17, een pijp van 1 meter die over het handvat past en een breekijzer van c.a. 60 cm, ik heb de omgebogen klauw van de breekijzer gebruikt.
Als het blokkeren goed gaat zonder eraf te slippen, krijg je de bout eraf met die meter pijp.

Alvast bedankt,

Schilder
Laatst gewijzigd door Schilder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”