2 weken geleden:
Bij ongeveer 105.000 km ineens een melding op het display, motormanagement.
En de wagen trok niet meer. Ging in een noodloop modus draaien.
Bleek de turboslang lek te zijn. Heb al in het forum gezocht, ik lijk de eerste te zijn?
Wel ff 160 euro lichter...
Laatst gewijzigd door silverado op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Hé Silverado, niet dat ik van het jaloerse type ben, maar enkele maanden geleden op kmstand 80.000, is mij hetzelfde overkomen.
Heb blijkbaar een iets goedkopere dealer met een rekening van 148€.
Al bij al heb ik zeker niet te klagen want dit is het enige dat ik ben tegengekomen.
Ik vind wel dat de remblokjes er vrij snel doorzitten, achterste op 80.000 en nu de voorste op 90.000 km. Wellicht omwille van de mindere motorrem met de GT? Mte vorige handgeschakelde versies deed ik minimaal 120.000 km met de voorste en ruim 160.000 km met de achterste. Of zou volvo een iets mindere kwaliteit bestellen??
De turboslang komt naw door vervuiling van de motor ná de EGR klep.
De uitlaatgassen die deels recirculeren en olie achtig zijn, tasten het rubber aan.
Echt veelvuldig gassen doe ik niet, maar wel heel veel 80 km wegen.
Dan de remmen,
Heb je ACC ? Dan is dat de oorzaak van de remblokken achter.
Als de wagen iets moet afremmen, gaat dat eerst met de achterremmen, slijtage dus...
Pas als je serieus in de ankers moet gaan de voorremmen meedoen.
Bij mij, bij 80k de achterblokken én schijven...
Laatst gewijzigd door silverado op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben wel een rustige (ecologische) chauffeur, probeer echt in de ankers gaan te vermijden.
Wist echt niet dat bij flauw afremmen de achterste remmen het meer voor de kiezen krijgt.
GT zal er ook wel voor een stuk mee gepaard gaan, maar wil zeker niet terug naar een handgeschekelde, zeker niet met de nieuwe 8-traps.
Ter info : op BC scoor ik regelmatig 5.5 l/100 km op een tank , in werkelijkheid is dit 5.8 l/100km of 1/17.25 km/l. Meer dan tevreden hiermee trouwens.
Met alle snelheidsbeperkingen, drukke verkeer, files, en rekening houdend met het gegeven dat de GT het graag op lage toerentallen houdt, zou je eigenlijk regelmatig een handmatig moeten schakelen en de motor hogere toerentallen laten draaien. misschien stelt het probleem met de turboslang zich niet of alleszins later. Maar waarom heb ik dan geinvesteerd in een automaat?