Sinds een aantal kilometers (ca. 150) stottert de motor af en toe en wil dan ook niet echt doortrekken. Dit gebeurt zowel met als zonder de BSR tuningssoftware geïnstalleerd. Tevens brandt het motormanagementlampje.
Bij stilstand getest hoeveel toeren de motor wil maken en bij ca. 4000 tpm houdt het op. Even vasthouden van dat toerental heeft geen knallen o.i.d. tot gevolg. M.a.w. hij loeit er dan lustig op los alsof er niets aan de hand is.
Uitlezen van de foutcodes, voor zover ik dat zelf kan met het PPC Diagnostic System van BSR (nog het oude model), levert de volgende foutcodes op:
ECM-261A Fuel pressure system
ECM-261A Long-term fuel trim
ECM-262A Long-term fuel trim
Graag wat meer duidelijkheid over de foutcodes. Waar de fout te zoeken ( ik doel dus op het onderdeel/de onderdelen) en is evt. zelf herstellen mogelijk ?
Rob
Foutmeldingen
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik doe een gok: gasklephuis.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Geen idee. Maar nu je het erover hebt, ik geloof niet dat dit vrij recent is gebeurd.......... In ieder geval maar eens doen, baat het niet dan schaadt het niet!haasje schreef:Hoe oud is je brandstoffilter?
Is ca. 40.000 km geleden al vervangen vanwege de beruchte problemen met de S80's van mijn bouwjaar. (99/00)V70/2.4D/2003 schreef:Ik doe een gok: gasklephuis.
Is ook vervangen. Nog niet zoveel km's geleden maar wanneer exact weet ik helaas niet meer. Is dit een storingsgevoelig of kwetsbaar onderdeel?MarioC70 schreef:Luchtmassameter stuk....
Bedankt voor de antwoorden tot zover maar ik heb nog een toevoeging die wellicht andere of meer antwoorden oplevert.
Ik heb zojuist de BSR tuningssoftware weer geïnstalleerd nadat ik de beide foutmeldingen had gewist. Vervolgens een proefritje gemaakt waarbij ik, zeer beslist tegen mijn gewoonte in (!), de auto met koude motor flink op zijn staart heb getrapt.
Als een raket en ook zonder problemen over de 4000 tpm.
Waarom met koude motor? Omdat ik me, na m'n eerste posting, realiseerde dat ik vergeten was te vermelden dat het motormanagementlampje pas gaat branden als de motor op bedrijfstemperatuur is. Volgens mij gebeurt dat random want ik kan me geen specifieke situatie voor de geest halen waarbij dat gebeurt. De ene keer gewoon tijdens het rijden met een constante legale snelheid. (80 - 120 km/u) , soms bij het gas loslaten en soms als hij net stationair draait vlak voordat ik de motor uit wil zetten.
Verandert deze wetenschap iets aan de zaak?
Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 6th Gear member
Nee,luchtmassameter vervangen door een nieuwe en het juiste type?
Geen temperatuursensor storing?
Anders goed uitlezen met Vida tijdens het rijden.
Geen temperatuursensor storing?
Anders goed uitlezen met Vida tijdens het rijden.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
2x Ja.MarioC70 schreef:Nee,luchtmassameter vervangen door een nieuwe en het juiste type?
Geen idee.MarioC70 schreef:Geen temperatuursensor storing?
Die mogelijkheid heb ik helaas zelf niet.MarioC70 schreef:Anders goed uitlezen met Vida tijdens het rijden.
Bedankt tot zover. Dat wordt dus maar weer een keer naar de dealer rijden die ongetwijfeld verder komt met zijn helse machines.
Niet vragen waarom ik die problemen niet meteen gemeld heb toen ik er vandaag toch al was............

Rob