Melding storing C30 2.0d 2007

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Maicol Averdijk
Starter

Hoi,

Ik reed vanmiddag naar huis via de grote weg voor een bezoek aan onze lokale automaterialen zaak voor een nieuwe accu. Normaal rijd ik binnendoor op de B-wegen, dat schiet tenminste lekker op. Vanmorgen accu leeg, even aan de startkabels en hij starte direct. Naar mijn werk gereden zonder problemen.
Ook na werktijd pakte de motor goed aan. Tijdens de rit richting automaterialen zaak bokte de motor licht. Laag toerental, zo'n 1700 in zijn 5 bij 80 km/h. ook verscheen er een melding; Motorsysteem service vereist in beeld.
Ik kon op dat moment het vermogen van de motor niet testen door de drukte. Vlak voor de automaterialenzaak verdween de melding weer. Nieuwe accu gemonteerd ter plaatse, die ouwe was echt dood,dynamo laad netjes bij.
Op de weg naar huis kon ik de motor iets meer proberen en merkte ik dat het vermogen wat er normaal gesproken in zit er niet uit kwam. Melding kwam ook weer terug.
Ook het brandstofverbruik vind ik erg hoog al zolang ik de auto in bezit heb. (Net 6 weken) Zo'n 1 op 15.6 bij normaal woon-werk verkeer.

Heeft iemand ervaring met dit soort kwalen?
Mijn C30 2.0d van 2007 heeft inmiddels 166.000km gelopen en bij mijn weten is het roetfilter nog nooit vervangen of gereinigd. Ook is deze altijd netjes dealer onderhouden.

Groeten, Maicol\
C30 2.0d Summum R--Design 2007
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”