Ik moet andere schijven en blokken hebben, simpelweg omdat mijn armen op de snelweg zowat uit de kom worden gerukt bij stevig remmen.
en dat soort getril heb ik een hekel aan en het is ook niet goed. Schijven zijn inderdaad ook aan vervanging toe.
Ik wil geboorde schijven omdat ik weet dat dat harder remt, en omdat het er gewoon geil uitziet,
Nu zit ik alleen te kijken bij autopartsonline.nl (een partij waar ik vaker goed zaken mee heb gedaan)
En die hebben sets van Brakemax te koop waar ik toch positieve dingen over gelezen heb dus daar is mijn keuze op gevallen.
Maar als ik op mijn kenteken zoek krijg ik meerdere mogelijkheden.
twee verschillende types schijven voor de voorkant,
twee verschillende types schijven voor de achterkant.
en idemdito voor de blokken .
Is er iemand die me kan vertellen welke ik nou wel zou moeten hebben, of waar ik naar moet kijken om de juiste vast te stellen?
Link naar de site met de types die ik krijg.
Brakemax remmerij voor mijn V70 2.3T R AWD,
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 21:53
1999 V70 AWD R (532.000km)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Voor moet je sowieso de 16" variant hebben, die andere zijn kleiner. En als ik het me goed herinner, zijn de schijven van een AWD achter anders.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Cream4u
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20.09.2012 - 13:21
- Locatie: Brabant
Ik heb een C70 T5 GT van 1998... een Engelse wagen... omdat ik daar gewoond heb.
Bij mij had ik ook heb probleem dat mijn remschijven voor iedere keer krom waren/werden.
Ook merkte ik dat ze heel snel inliepen/slijtage hadden.
Ik het het toen maar drastisch aangepakt en bij European Tuning een volledige conversie set van XYZ gekocht. (6 zuigers met een geboorde dikke schijf)
Zelf gemonteerd.... het kost iets meer.... maar daarna heb je ook geen enkel probleem meer met kromme schijven.
En de remvertraging is nu achterlijk goed te noemen. Maar goed dat ik dan mijn veiligheidsgordel om heb.
Bij mij had ik ook heb probleem dat mijn remschijven voor iedere keer krom waren/werden.
Ook merkte ik dat ze heel snel inliepen/slijtage hadden.
Ik het het toen maar drastisch aangepakt en bij European Tuning een volledige conversie set van XYZ gekocht. (6 zuigers met een geboorde dikke schijf)
Zelf gemonteerd.... het kost iets meer.... maar daarna heb je ook geen enkel probleem meer met kromme schijven.
En de remvertraging is nu achterlijk goed te noemen. Maar goed dat ik dan mijn veiligheidsgordel om heb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VOLVO C70 GT T5 from 1998, 2.3 full options
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 21:53
Good for you cream.........
230 euro of 1500 tot 2000 euro is nogal een verschil weet niet of je dat zelf een beetje in de gaten hebt, mij vraag was wat ik nodig had van brakemax.
wat jij daar hebt heb ik dus niet nodig, dus jammer van het off topic antwoord.
Maar goed voorkant is in ieder geval klaar, remt als een tijger en de eland zijn gewei rammelt er niet meer af als we in de ankers gaan.
heb de zaak na montage wel ingeremd.
zat eerst nog te kijken welke kant de schijven op moesten draaien, stond namelijk geen links of rechts op.
maar dat schijnt ook geen fuck uit te maken, alleen de stand van de koelvinnen in de schijf is daar van op invloed, en deze staan recht naar het middelpunt dus ook niet interessant.
230 euro of 1500 tot 2000 euro is nogal een verschil weet niet of je dat zelf een beetje in de gaten hebt, mij vraag was wat ik nodig had van brakemax.
wat jij daar hebt heb ik dus niet nodig, dus jammer van het off topic antwoord.
Maar goed voorkant is in ieder geval klaar, remt als een tijger en de eland zijn gewei rammelt er niet meer af als we in de ankers gaan.
heb de zaak na montage wel ingeremd.
zat eerst nog te kijken welke kant de schijven op moesten draaien, stond namelijk geen links of rechts op.
maar dat schijnt ook geen fuck uit te maken, alleen de stand van de koelvinnen in de schijf is daar van op invloed, en deze staan recht naar het middelpunt dus ook niet interessant.
Laatst gewijzigd door Cyclofrene op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1999 V70 AWD R (532.000km)
- Cream4u
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20.09.2012 - 13:21
- Locatie: Brabant
Cyclofrene schreef: Good for you cream.........
230 euro of 1500 tot 2000 euro is nogal een verschil weet niet of je dat zelf een beetje in de gaten hebt, mij vraag was wat ik nodig had van brakemax.
wat jij daar hebt heb ik dus niet nodig, dus jammer van het off topic antwoord.
Maar goed voorkant is in ieder geval klaar, remt als een tijger en de eland zijn gewei rammelt er niet meer af als we in de ankers gaan.
heb de zaak na montage wel ingeremd.
zat eerst nog te kijken welke kant de schijven op moesten draaien, stond namelijk geen links of rechts op.
maar dat schijnt ook geen fuck uit te maken, alleen de stand van de koelvinnen in de schijf is daar van op invloed, en deze staan recht naar het middelpunt dus ook niet interessant.
Good for you Cyclo.....
Als je het al zo veel beter weet... hoezo dan deze topic van jou kant?
Ook al is het advies wat ik je nu toch nog wil geven waarschijnlijk ook off topic voor jou.... met het vernieuwen van je remschijfjes/blokken (fabrikaat Brakemax) zul jij je probleem niet oplossen. Geloof me... binnen no time heb je weer hetzelfde trillende/rammelende probleem. Tja... en dan is goedkoop/duurkoop. Mark my words.
En met de prijs van 1500- 2000 euro lig je helemaal verkeerd. Ik heb via ET niet meer dan Euro 1250,00 voor de XYZ set betaald. Klopt is nog steeds geen 230,00 low budget euries maar ik blijf nu fluitend door rijden zonder terugkomende trilling of rammel.
VOLVO C70 GT T5 from 1998, 2.3 full options
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 21:53
Inmiddels alweer 10.000 gereden met de nieuwe remmen, en nog steeds geen trillingen.
Wil dit toch even melden, en af en toe even updaten, dan kunnen anderen ook zien of het fatsoenlijk materiaal is.
MODS EDIT: Even geen prikjes onder water aub
Wil dit toch even melden, en af en toe even updaten, dan kunnen anderen ook zien of het fatsoenlijk materiaal is.
MODS EDIT: Even geen prikjes onder water aub
Laatst gewijzigd door Cyclofrene op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1999 V70 AWD R (532.000km)
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik heb een hele tijd met Brakemax schijven gereden op mijn gekietelde 850 T-5 en heb er nooit problemen mee gehad. Remde veel beter dan de originele schijven. Ik heb alleen de Textar blokken er onderuit gehaald. Die bevielen me niet. Redstuff blokken zijn er onder gegaan.
Laatst gewijzigd door elianmars op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk