Hallo, als ik muziek stream van mijn Samsung Galaxy S3 via bluetooth dan krijg ik in beeld alleen de tekst 'Streaming' te zien. Er wordt geen nummerinfo weergegeven. Bij een collega met een V60 wordt deze info wel weergegeven. Hij heeft een iPhone 4.
Ligt het verschil bij de type telefoons of zie ik een instelling op de telefoon of de auto over het hoofd? Alvast bedankt!
Muziekinfo wordt niet weergegeven bij streamen Spotify
- HakanC
- 3rd Gear member
Bij mij werkt het wel. Heb een Sony Xperia Z1. Maar was pas na update naar Android 4.2 of 4.3. (Maar Sony heeft ook eigen tussen updates gehad. Het kan ook daarvan een toegoevoegde functie zijn. Weet het niet meer zeker).
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- 1st Gear member
Hmm ok, ik heb nu ook 4.3 draaien dus lijkt me eigenlijk stug dat het daaraan ligt.
Volgende week gaan winterbanden er vanaf dus dan maar eens navragen of ze even kunnen kijken...
Volgende week gaan winterbanden er vanaf dus dan maar eens navragen of ze even kunnen kijken...
XC60 T5 FWD Polar+ MY16
Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra Sport Lease Edition
VW Golf Variant 1.0 TSI Highline
V40 2.0 D2 R-design MY13
V40 2.0 D2 R-design MY13
- HakanC
- 3rd Gear member
Zij kunnen er niks aan doen denk ik.jeroen733 schreef: Hmm ok, ik heb nu ook 4.3 draaien dus lijkt me eigenlijk stug dat het daaraan ligt.
Je telefoon bluetooth versie moet het ondersteunen. Bij mij dus ook pas na een update. Ligt aan je telefoon en niet de auto.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- HakanC
- 3rd Gear member
Wellicht tijd voor een nieuwe mobiel? 

-
- 1st Gear member
Net even gebeld naar de dealer. Als de winterbandjes eraf gaan wordt er ook gelijk een software update gedaan.
Hopelijk is het daarmee opgelost. Schijnt alleen wel een grote update te zijn, duurt een uur ongeveer. Maar ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden.
Hopelijk is het daarmee opgelost. Schijnt alleen wel een grote update te zijn, duurt een uur ongeveer. Maar ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden.
XC60 T5 FWD Polar+ MY16
V40 2.0 D2 R-design MY13
V40 2.0 D2 R-design MY13
- HakanC
- 3rd Gear member
Hmmm Dat kan natuurlijk ook..
Mijn auto heeft ook een update gehad. En ook mijn telefoon.. Dus kan toch aan beide liggen nu je het zegt. Maar ik heb die update van de auto best wel lang geleden gehad. Dus denk ik toch dat het aan de telefoon ligt.
Laat het ons weten. Ben er nu wel benieuwd naar.
Mijn auto heeft ook een update gehad. En ook mijn telefoon.. Dus kan toch aan beide liggen nu je het zegt. Maar ik heb die update van de auto best wel lang geleden gehad. Dus denk ik toch dat het aan de telefoon ligt.
Laat het ons weten. Ben er nu wel benieuwd naar.

-
- 1st Gear member
Ik vergeet telkens te kijken welke versie ik heb. Maar zal het vanmiddag/vanavond even doen.
Ben dan ook benieuwd wat er morgen na de update op staat.
Ben dan ook benieuwd wat er morgen na de update op staat.
XC60 T5 FWD Polar+ MY16
V40 2.0 D2 R-design MY13
V40 2.0 D2 R-design MY13
- reingraat
- 2nd Gear member
Dat is toch de navigatiesoftware? Niet de systeemsoftware van de V40?
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
-
- 1st Gear member
Nou, vanochtend een update gehad, helaas zonder resultaat.
Bluetooth versie is van 5.00.17u geupdate naar 5.00.90C
Maar ja, ik blijf dus alleen 'Streaming' in mijn beeldscherm zien ipv dat de daadwerkelijke titel van het nummer wordt getoond...
Bluetooth versie is van 5.00.17u geupdate naar 5.00.90C
Maar ja, ik blijf dus alleen 'Streaming' in mijn beeldscherm zien ipv dat de daadwerkelijke titel van het nummer wordt getoond...
XC60 T5 FWD Polar+ MY16
V40 2.0 D2 R-design MY13
V40 2.0 D2 R-design MY13
- emporionelis
- 2nd Gear member
wat raar! zelfs mijn (qua techniek) oude V50 kan dit.. (Iphone 5)
misschien toch iets met je gsm? kan de dealer het niet uitzoeken?

misschien toch iets met je gsm? kan de dealer het niet uitzoeken?

Volvo V50 MY2012 Limited Edition in Black Sapphire
-
- Starter
Jeroen,
vanuit de handleiding (blz 412) van een V40 kan ik lezen :
Voor alleen streamen word namelijk A2DP gebruikt.
Het is dus afhankelijk van je telefoon of dit ondersteund word. Ik heb even snel gezocht, maar kan alleen vinden dat je S3 ondersteuning heeft voor A2DP. En geen AVRCP heeft. Vanaf versie android 4.3 word het wel ondersteund. Misschien dat samsung dat alsnog in een latere versie van de software erbij stopt. Kan zijn dat de app (Spotify) het niet snapt. Probeer eens de standaard mp3 player app op de S3. Heb je ook al de connectie tussen auto en telefoon verwijderd en opnieuw gekoppeld?
Bron;
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_ ... .28A2DP.29
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_ ... 28AVRCP.29
vanuit de handleiding (blz 412) van een V40 kan ik lezen :
Volgens de scecificaties van AVRCP wordt er vanaf versie 1.3 inderdaad metadata (artist, albumnaam etc) meegestuurd. Heeft je telefoon geen support voor AVRCP versie 1.3 of hoger dan zal je dus alleen Streaming op het display staan.Bluetooth®-mediaspelers moeten ondersteuning
bieden voor de profielen Audio/
Video Remote Control Profile (AVRCP) en
Advanced Audio Distribution Profile
(A2DP). De speler dient AVRCP versie 1.3
en A2DP 1.2 te hanteren. Anders werken
bepaalde functies mogelijk niet.
Niet alle verkrijgbare mobiele telefoons en
externe mediaspelers zijn volledig compatibel
met de Bluetooth®-functie van de
mediaspeler van de auto. Volvo adviseert u
contact op te nemen met een erkende
Volvo-dealer of www.volvocars.com te
bezoeken voor informatie over compatibele
telefoons en externe mediaspelers.
Voor alleen streamen word namelijk A2DP gebruikt.
Het is dus afhankelijk van je telefoon of dit ondersteund word. Ik heb even snel gezocht, maar kan alleen vinden dat je S3 ondersteuning heeft voor A2DP. En geen AVRCP heeft. Vanaf versie android 4.3 word het wel ondersteund. Misschien dat samsung dat alsnog in een latere versie van de software erbij stopt. Kan zijn dat de app (Spotify) het niet snapt. Probeer eens de standaard mp3 player app op de S3. Heb je ook al de connectie tussen auto en telefoon verwijderd en opnieuw gekoppeld?
Bron;
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_ ... .28A2DP.29
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_ ... 28AVRCP.29
Laatst gewijzigd door MisterV op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Kurt1975
- 4th Gear member
Ik heb de Samsung S3 mini. De standaard mp3 speler geeft via bluetooth wel mooi de nodige info mee.MisterV schreef: Probeer eens de standaard mp3 player app op de S3. Heb je ook al de connectie tussen auto en telefoon verwijderd en opnieuw gekoppeld?
Wat Spotify betreft, weet ik niet, gebruik ik niet.
Oh ja, de GSM is ge-updated naar de laatst beschikbare versie van Android en dat is 4.1.2.
Ik weet niet of Samsung nog een recentere Android versie gaat uitbrengen voor de S3.
Het model is 2 jaar (in GSM termen oud te noemen) en de S5 is in aantocht.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 1st Gear member
Ok, ik heb nu Android 4.3 draaien, maar dat wil nog niet werken.
Ontkoppelen/koppelen zal ik eens proberen.
Als ik op deze pagina kijk zou de S3 i9300 gewoon moeten werken. Heel bijzonder dus...
Ontkoppelen/koppelen zal ik eens proberen.
Als ik op deze pagina kijk zou de S3 i9300 gewoon moeten werken. Heel bijzonder dus...
XC60 T5 FWD Polar+ MY16
V40 2.0 D2 R-design MY13
V40 2.0 D2 R-design MY13
-
- 1st Gear member
Nog even met de dealer gebeld. Op de website staat dat de S3 met Android versie 4.0.4 compatible is. Dat is dus echt een verouderde versie.
Met een nieuwe firmware werkt het dus niet helaas...
Met een nieuwe firmware werkt het dus niet helaas...
XC60 T5 FWD Polar+ MY16
V40 2.0 D2 R-design MY13
V40 2.0 D2 R-design MY13
-
- 2nd Gear member
Ik ondervind geen problemen met een Iphone 4S i.c.m. Spotify. Nummerinformatie wordt weergegeven en kan zelfs binnen de playlist nummers overslaan. Eén van de betere opties zal ik maar zeggen
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf