cilinderkop revisie B21A

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
65-FU-14
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 05.11.2013 - 21:38

Ha allen,

Mijn cilinderkop is uitgesteld.
Ik overweeg een revisie te laten doen en gasklaar te laten maken.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Kan ik het af met een pakkingset en een distributieset?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30315
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ja, de gereviseerde cylinderkop is goed zelf te monteren. Er zijn complete pakkingsets te koop en de distributie is ook een set inclusief geleiderol.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
65-FU-14
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 05.11.2013 - 21:38

is het zo dat de kopbouten ook vervangen moeten worden?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

65-FU-14 schreef: is het zo dat de kopbouten ook vervangen moeten worden?

Beter van wel..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
65-FU-14
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 05.11.2013 - 21:38

beter...
Zitten er rekbouten in?
Anders lijkt het mij niet nodig.
In het werkplaats handboek wordt niets gezegd over nieuwe bouten. Ook niet elke leverancier levert kopbouten.
Als het zonder ook kan, ik hoor graag ervaringen.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als je het zelf niet nodig vindt,dan gebruik je de oude..
En hoeveel bouten wil je hebben,ze kosten 35 euro bruto ex btw.
In het Volvo handboek staat bij twijfel vervangen. (orgineel Volvo werkplaatshandboek)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”