1.6D gekieteld in Uden!

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
mrsplendid
1st Gear member

Voor de mensen die bewust een 1.6D hebben gekozen maar en deze toch nog ietsje zuiniger willen laten lopen en bij een zware rechtervoet ook behoorlijk extra vermogen willen hebben heb ik slechts 1 tip:

Volvotune in Uden. Ga hier niet heen met de illusie dat je in een uurtje klaar bent. Je krijgt namelijk koffie, een koek of iets fris en natuurlijk een uitgebreide uitleg over het hele tuning gebeuren.

Ik vond het erg leuk en leerzaam daar geweest te zijn en het verbaasd me echt hoe goed het verschil in vermogen merkbaar is. Bij hogere snelheden trekt de auto soepel en vooral vlot door tot de 195... daarna komt de toerenbegrenser in actie :-( ( om mensen meteen voor te zijn, is netjes getest in Duitsland! )

Bij normaal gebruik ( incl cruisecontrol ) is mijn verbruik nu gemiddeld gelijk gebleven ondanks dat ik af en toe een klein beetje extra vermogen aanspreek bij even inhalen oid.

Conclusie: Obbe is goed in wat hij doet en je auto is behoorlijk pittiger erna! Houd er wel rekening mee dat je met het extra vermogen niet je koppeling etc kapot rijdt oftewel gebruik het vermogen met je verstand :-)

gr Wouter
T!M
2nd Gear member

Wouter, goed verhaal!

Van welk bouwjaar is je V50? Is de tuning via de OBD aansluiting gegaan, of de is computer eruit geschroefd? Geen foutmeldingen op het dashboard?
MY2021 Volvo V60 T6 Recharge Inscription
mrsplendid
1st Gear member

Beetje late reactie.... betreft een S40 my 2010. Ik heb mijn eco deel af laten stemmen op 120 km/u wat neerkomt op zo'n 2500 tpm. Dit bevalt erg goed. Inmiddels ook de dpf aanpassing gedaan dus ben benieuwd wat dit nog aan brandstof voordeel gaat opleveren!
mrsplendid
1st Gear member

Kleine update:

mijn gemiddelde verbruik volgens de boardcomputer zit na de tuning, dpf en egr aanpassing nu op 4.2L / 100km. ik gebruik hierbij best wel eens vermogen bij invoegen en weer op cruise snelheid komen van 125km/u. Ik gebruik zo veel als mogelijk de cruisecontrol en heb de airco meestal niet aan staan. aan de pomp gemeten kom ik op ruim 1 op 21 waar ik erg tevreden mee ben.
Ondanks de vele negatieve verhalen over de 1.6D ben ik er na een dikke 15.000 km heel erg tevreden over! vermogen genoeg en erg zuinig!
foxtrot
2nd Gear member

ik ben in het voorjaar ook in uden geweest met mijn 2.0D. Ook voor deze uitvoering is het zeker een aanrader. Ik zit nu gemiddeld op 5,8 en geen gestotter meer door egr klep. De auto rijdt als een zonnetje
MY08 Volvo V50 2.5t T5 summun
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”