Beste fans,
Mijn V70 MY2007 2.4D op 222.000Km heeft een kleine issue met de handrem.
Als ik die aantrek dan kan de auto nog altijd een 5 à 10cm 'rollen'.
Is dat normaal?
Bedankt,
J
handrem: auto rijd nog een stukje
-
- 6th Gear member
prwi schreef: Kijk, dat vroeg ik me ook al af. Nuttige info Mario !
Het is een wat gedateerd systeem,maar het werkt goed,alleen tijdens het rijden nooit aan de handrem trekken,want dan vliegen de voeringen eraf of breken de veertjes..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
Ik heb gelezen dat de voeringen los kunnen gaan en dat dat een probleem kan zijn.
Ik zal eens eea losgooien deze week om eens te kijken hoe dat dit werkt.
Wat is een goede site om die remvoeringen te kopen?
Bedankt alvast, J
Bedankt alvast, J
Break from the pack
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
-
- 6th Gear member
Bij de dealer,die imitatie dingen passen vaak niet goed..of je krijgt de schijven er niet meer op..jajutho schreef: Ik heb gelezen dat de voeringen los kunnen gaan en dat dat een probleem kan zijn.
Bedankt alvast, J
- JosW
- 5th Gear member
Klopt. Ik ben genezen van dat aftermarket imitatie spul als het gaat om essentiele onderdelen. Twee weken geleden op de terugweg na een weekje wintersport met een gangetje van 180 op de Duitse autobaan plotseling een enorme knal onder de motorkap. Twee jaar geleden de trillingsdemper van de krukaspoelie vervangen door een imitatieding. Was dus finaal afgebroken, plus de distributieriem had een klap gehad ( 1 tandje verschoven, gelukkig niet gebroken). Resultaat van dit alles: Nieuwe trillingsdemper, multiriem, spanners en distributieriem. Goedkoop was dus duurkoop. Vanaf nu ga ik alleen voor origineel.MarioC70 schreef:Bij de dealer,die imitatie dingen passen vaak niet goed..of je krijgt de schijven er niet meer op..jajutho schreef: Ik heb gelezen dat de voeringen los kunnen gaan en dat dat een probleem kan zijn.
Bedankt alvast, J
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Marelli
- 3rd Gear member
half jaar geleden heb ik een losse remvoering van de handrem gehad tijdens het rijden. Schade enorm, alsof alles in een blender is vermalen. Resultaat een 'nieuw' achterwiellagerhuis, bijna nieuw van de sloop 10kkm. Dat die remvoeringen goed vast zitten is het belangrijkste, de handrem gebruik je toch vrijwel nooit bij een automaat.
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met niet volvo onderdelen. De V70 heeft het met mij toch nog lang uitgehouden met deze 'mindere' (=goedkopere) onderdelen.
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met niet volvo onderdelen. De V70 heeft het met mij toch nog lang uitgehouden met deze 'mindere' (=goedkopere) onderdelen.
V60 PIH (2013)
-
- 6th Gear member
Beter is het om hem wel te gebruiken,bij apk keuringen is het vaak drama omdat de boel vastzit.Marelli schreef: half jaar geleden heb ik een losse remvoering van de handrem gehad tijdens het rijden. Schade enorm, alsof alles in een blender is vermalen. Resultaat een 'nieuw' achterwiellagerhuis, bijna nieuw van de sloop 10kkm. Dat die remvoeringen goed vast zitten is het belangrijkste, de handrem gebruik je toch vrijwel nooit bij een automaat.
Ook bij een automaat gebruiken dus..