Ben Peter - beter bekend als 'fret' - en werk in de ICT. Ben getrouwd, geen kinderen en we wonen in een gehucht in Noord-Holland. Werk bij een bedrijf met software voor o.a. kledingwinkels en daarvoor rijd ik de hele Benelux door, zo'n 55.000 km per jaar.
Zaterdag een V40 D4 Business besteld met de nodige opties (zie de signature), verwachte levering in week 27 2014. Beetje 'verpersoonlijkt' door 18" Heico velgen erbij te bestellen, terwijl de 16" velgen worden gebruikt voor winterbanden. Ik rijd nu een fijne BMW 125d 3 deurs met M-sport pakket, in het zwart met de nodige opties. Staan nu 80.000 km op de teller (sinds eind september 2012). Het zal niemand hier verbazen dat de Volvo is aangeschaft mede vanwege de bijtelling, want het scheelt mij bijna € 4.000 netto per jaar en de zaak ook nog eens € 5.000,-. Tot voor kort nooit naar auto's uit de 20 of zelfs 14% bijtelling gekeken vanwege - naar mijn mening - te weinig vermogen, maar nu Volvo 190pk/400Nm aanbiedt in een V40, is de tijd rijp om ook eens te gaan 'genieten' van lage(re) bijtelling.
Ik zal wat foto's posten zodra de auto er is. En in de tussentijd struin ik rond in de ampele hoeveelheid informatie die op dit forum staat!
De BMW (op wintersloffen):