Vanmorgen is mijn vrouw met onze V50 naar haar werk gegaan. Toen zijn de tellers uitgevallen. Daarbij traden er nog enkele symptomen op.
- hele tellerbak doet het niet meer.
- meldingslampje brandt
- ramen voor doen het niet meer.
- richtingaanwijzer niet hoorbaar
- richtingaanwijzers in de spiegels doen het niet.
mijn vrouw is ermee doorgereden. Ik wil het eigenlijk vanavond wel gefixt hebben.
Daarom mijn vraag: Zit dit allemaal op 1 zekering of moet ik aan iets ergers denken? kan dit dan ook een meldingslampje geven?
tellers en meer uitgevallen
- lint
- Geartronic member
Kan een storing in de CEM zijn, auto laten uitlezen kan meer duidelijkheid geven over het probleem.
Laatst gewijzigd door lint op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
weer wat geleerd...bedankt...Vanavond iig de zekeringen toch maar even nalopen en wellicht even de accupool los...niet geschoten altijd mis...zeer binnenkort maar eens uit laten lezen...vervelende is alleen dat ik zaterdag pas een moment heb en dat schikt vast niet met de werkplaatstijden.
En alvast maar kijken naar de kosten voor een CEM...2e hands ofzo...zitten hier nog verschllen in qua modellen?
Uiteraard kan ik de CEM vanavond ook nog visueel inspecteren en eventueel de relais doormeten.
En alvast maar kijken naar de kosten voor een CEM...2e hands ofzo...zitten hier nog verschllen in qua modellen?
Uiteraard kan ik de CEM vanavond ook nog visueel inspecteren en eventueel de relais doormeten.
Laatst gewijzigd door hendrik jan de volvoman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
Ik weet niet of ik een opmerking mag plaatsen..
Het is een vochtprobleem er loopt wellicht vocht via de kabelboom de CEM in.
Wellicht ruitensproeiervloeistof als hij de modificatie nog niet heeft gehad.
Zomaar een andere CEM van de sloop,dat gaat dus niet werken.
Verder kan het zijn dat er een draadboom onder de kap weg geoxideerd is gedeeltelijk.
Van 2004 denk ik de Volvo?
Verder kan het zijn dat er een draadboom onder de kap weg geoxideerd is gedeeltelijk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- lint
- Geartronic member
Natuurlijk mag jij een opmerking plaatsen, is meestal een goede aanvulling en bijdragend aan de oplossing van een probleemMarioC70 schreef: Ik weet niet of ik een opmerking mag plaatsen..

MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
De auto is (helaas) van 2004. Ik heb er vandaag idd al meer over gelezen. Ik weet niet wat er in het verleden aan gebeurd is, maar hij is wel altijd dealeronderhouden geweest.
Mocht dit probleem het geval zijn, moet hier toch iets zichtbaar van zijn.
- lint
- Geartronic member
Natuurlijk is dat zichtbaar maar dat geeft MarioC70 ook al aan in zijn antwoord.hendrik jan de volvoman schreef: De auto is (helaas) van 2004. Ik heb er vandaag idd al meer over gelezen. Ik weet niet wat er in het verleden aan gebeurd is, maar hij is wel altijd dealeronderhouden geweest.
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
Maar die doet maar een schot in het duister..lint schreef:Natuurlijk is dat zichtbaar maar dat geeft MarioC70 ook al aan in zijn antwoord.hendrik jan de volvoman schreef: De auto is (helaas) van 2004. Ik heb er vandaag idd al meer over gelezen. Ik weet niet wat er in het verleden aan gebeurd is, maar hij is wel altijd dealeronderhouden geweest.

- lint
- Geartronic member
Daar hebben wij het al eerder over gehad, je weet nooit hoe dicht je op het doel zit bij die schoten in het duister, maar meestal is het wel raakMarioC70 schreef:Maar die doet maar een schot in het duister..lint schreef:Natuurlijk is dat zichtbaar maar dat geeft MarioC70 ook al aan in zijn antwoord.hendrik jan de volvoman schreef: De auto is (helaas) van 2004. Ik heb er vandaag idd al meer over gelezen. Ik weet niet wat er in het verleden aan gebeurd is, maar hij is wel altijd dealeronderhouden geweest.
Mocht dit probleem het geval zijn, moet hier toch iets zichtbaar van zijn.![]()
![]()

MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
Ik hoop niet dat ik in het andere topic verkeerd begrepen ben dat ik genoeg weet...want dat weet ik...het onderwerp week alleen wel een beetje af...wat dat betreft: gewoon naar een garage..evenals bovenstaand probleem...
-
- 6th Gear member
Ik hoop dat ze het probleem snel vinden,want het kan een hele zoektocht worden is mijn ervaring,vooral als het een draadboom betreft die niet fris meer is..hendrik jan de volvoman schreef: Ik hoop niet dat ik in het andere topic verkeerd begrepen ben dat ik genoeg weet...want dat weet ik...het onderwerp week alleen wel een beetje af...wat dat betreft: gewoon naar een garage..evenals bovenstaand probleem...
Iemand zoeken die er ervaring mee heeft en weet waar hij moet zoeken lijkt me verstandig..
Succes..
-
- 2nd Gear member
Alles schijnt het weer te doen. Dat is uiteraard geen garantie dat het uitblijft. Eerder alarmsignalen dat het vaker kan voorkomen. Maar de hoofdschuldige zou in dat geval het pompje van de ruitensproeier zijn?
-
- 6th Gear member
Kijk of er geen ruitensproeier vloeistof lekt in de buurt van de pomp en of je geen groene sporen ziet op de kabelboom..
Laat hem voor de zekerheid ook uitlezen.
Laat hem voor de zekerheid ook uitlezen.
- Fons099
- 3rd Gear member
Grote connectoren op CEM onder dashboardkastje loshalen en eventueel inspuiten met contactspray.
Heb dezelfde problemen gehad en op deze manier kan ik er weer minstens voor een half jaar tegen.
Heb hier trouwens meerdere keren gevraagd wat de wijziging aan de ruitensproeierpomp precies inhoudt, maar nooit echt een antwoord op gekregen zodat ik zelf kan kijken of het al opgelost is of dat ik het zelf kan uitvoeren...
Heb dezelfde problemen gehad en op deze manier kan ik er weer minstens voor een half jaar tegen.
Heb hier trouwens meerdere keren gevraagd wat de wijziging aan de ruitensproeierpomp precies inhoudt, maar nooit echt een antwoord op gekregen zodat ik zelf kan kijken of het al opgelost is of dat ik het zelf kan uitvoeren...
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 6th Gear member
Daar is meerdere malen antwoord op gegeven en misschien heb je nog recht op die modificatie,dus informeren bij de dealer was in eerste instantie simpeler geweest.Fons099 schreef: Grote connectoren op CEM onder dashboardkastje loshalen en eventueel inspuiten met contactspray.