Nu zal het wel snel over zijn met de lol....
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Gelet op de bedragen die het de staat "kost" om deze volledig uit de hand gelopen Sinterklaasregeling te financieren zal het wel net zo gaan als, indertijd, de grijskenteken regeling. Toen half Nederland met een verlengde VW transporter in "aannemersuitvoering" reed ging de stekker er uit, kon iedereen de volle bak aan MRB betalen, zakte de tweedehandsmarkt, en dus de waarde, van dat spul volledig in.
En wetende dat ik geen helderziende ben zie ik toch iets soortgelijks aan de horizon ontstaan. Ik voorspel dat over 2 tot 3 jaar, als al dat spul uit de lease op de markt komt, de waarde significant lager zal zijn dan gecalculeerd, de kosten voor het onderhoud en vervanging van delen de gewone man er van zal weerhouden om zo'n ding aan te schaffen etc etc.
Maar, ik ben don ook pessimist en milieu barbaar.
En wetende dat ik geen helderziende ben zie ik toch iets soortgelijks aan de horizon ontstaan. Ik voorspel dat over 2 tot 3 jaar, als al dat spul uit de lease op de markt komt, de waarde significant lager zal zijn dan gecalculeerd, de kosten voor het onderhoud en vervanging van delen de gewone man er van zal weerhouden om zo'n ding aan te schaffen etc etc.
Maar, ik ben don ook pessimist en milieu barbaar.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Ik ben het helemaal met je eens, dit is de zoveelste zeepbel die genadeloos wordt doorgeprikt. Blijkbaar leren wij te weinig van gebeurtenissen uit het verleden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- jp-v60
- 4th Gear member
Dit geldt alleen voor nieuwe rijders. De huidige rijders blijven profiteren van de regelingen 2013 of zoals ze nu gelden. En de restwaarde is niet echt belangrijk. Grootste besparing is de fiscale bijtelling. Van de mia kia en vamil wordt je niet rijk hoor, het zijn alleen maar aftrekposten en daarvan krijg je in het geval van een BV 25% terug. Dus omgerekend bij een aanschafwaarde van 62.000,- excl. btw heb je in die 5 jaar 10.000,- voordeel.
Vamil is een sigaar uit eigen doos. je mag de auto versneld afschrijven, maar een ( gewone ) mag je ook afschrijven alleen verspreid over 5 jaar.
Vamil is een sigaar uit eigen doos. je mag de auto versneld afschrijven, maar een ( gewone ) mag je ook afschrijven alleen verspreid over 5 jaar.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
jp-v60: Dat zeg ik dus. Die stekkerauto's zijn straks niks waard en dat, boekhoudkundig gezien, het de zakelijke rijder de bekende worst zal zijn is ook duidelijk. Alleen jammer dat we het met elkaar weer mogen betalen, dat dan weer wel.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- jp-v60
- 4th Gear member
Ik ben het ook met je eens, er wordt teveel de nadruk gelegd op de ( subsidie's ) terwijl het gewoon aftrekposten zijn en dat alleen maar bij winst in de onderneming. Het wordt neergezet alsof je de auto voor niets krijgt en deze betaald is door de belastingbetaler. Voor de goede orde, ik ben hier in gestapt door de 0% regeling anders had ik mijn oude auto naar prive overgeschreven en had ik helemaal niets aangeschaft. Dan had de staatskas ook geld misgelopen ( dat wat ik niet had uitgegeven )
-
- 5th Gear member
Toch gaan de hybride ontwikkelingen in de autobranche in rap tempo door.
2014> mercedes C klasse. Diverse auto's uit het verre oosten, enz.
Daarnaast zien we dat turbo(benzine) motoren qua levensduur / olie verbruik ook niet zo goed scoren als de jaren 1990/2000 auto's.
We verwachten dat de "turbo" boost steeds vaker komt uit een extra elektromotor.
Ook al is de accu capaciteit laag, je kunt bij het accelereren er kort / maar flink van profiteren. Daarbij is het relatief eenvoudig om het remverlies voor een groot deel op te slaan in de accu voor hergebruik.
Kijk eens wat je normaal allemaal aan energie verspeelt met al dat remmen.
Bovenstaande is allemaal al verwerkt in "onze PIH" Zelfs nog meer dan dat, we hebben een diesel ipv een benzine. We kunnen ook nog eens ruim 40km achter elkaar elektrisch rijden.
Zeker zal de branche nog een lange weg te gaan hebben.
Natuurlijk is het niet vreemd dat de bovag tegen is. Al die merken die geen hybride hebben zijn tegenstanders, en dat is de grote meerderheid.
Ook de politici zijn vaak niet technisch en hebben op dit soort vlakken weinig tot geen inzicht, dat blijkt maar al te vaak. Dat is ook de oorzaak dat dit soort stimulaties doorschieten.
Echter voor ons is het ook niet allemaal koek en ei. Immers wij helpen de industrie door ons als proefkonijn beschikbaar te stellen in ruil voor wat belasting voordeel. Dat hoort blijkbaar bij ondernemerschap.
Ieder voordeel heeft haar nadeel. Dat is hier ook het geval. Echter dat lees je niet in de krant.
Over 5 jaar bouwen we een accu in met dubbele capaciteit en de taxi branche staat dan weer te dringen om ze te mogen kopen.
Een prius kan met de basis elektronica 500k km halen zonder problemen op het hybride vlak.
Wat dacht je van al die treinen en trams. Hebben allemaal elektrotractie. Alle machines in onze frabrieken, alle voorzien van elektronisch geregelde aandrijvingen.
Bepaalde ontwikkelingen gaan gewoon sneller dan dat we ooit voor mogelijk hielden.
- Smartphone met apps (ongelofelijk toch wat daar mee kan)
- koppeling van data, betalingsverkeer enz.
- in 1969 hadden ze al de boeing 747.
-???
2014> mercedes C klasse. Diverse auto's uit het verre oosten, enz.
Daarnaast zien we dat turbo(benzine) motoren qua levensduur / olie verbruik ook niet zo goed scoren als de jaren 1990/2000 auto's.
We verwachten dat de "turbo" boost steeds vaker komt uit een extra elektromotor.
Ook al is de accu capaciteit laag, je kunt bij het accelereren er kort / maar flink van profiteren. Daarbij is het relatief eenvoudig om het remverlies voor een groot deel op te slaan in de accu voor hergebruik.
Kijk eens wat je normaal allemaal aan energie verspeelt met al dat remmen.
Bovenstaande is allemaal al verwerkt in "onze PIH" Zelfs nog meer dan dat, we hebben een diesel ipv een benzine. We kunnen ook nog eens ruim 40km achter elkaar elektrisch rijden.
Zeker zal de branche nog een lange weg te gaan hebben.
Natuurlijk is het niet vreemd dat de bovag tegen is. Al die merken die geen hybride hebben zijn tegenstanders, en dat is de grote meerderheid.
Ook de politici zijn vaak niet technisch en hebben op dit soort vlakken weinig tot geen inzicht, dat blijkt maar al te vaak. Dat is ook de oorzaak dat dit soort stimulaties doorschieten.
Echter voor ons is het ook niet allemaal koek en ei. Immers wij helpen de industrie door ons als proefkonijn beschikbaar te stellen in ruil voor wat belasting voordeel. Dat hoort blijkbaar bij ondernemerschap.
Ieder voordeel heeft haar nadeel. Dat is hier ook het geval. Echter dat lees je niet in de krant.
Over 5 jaar bouwen we een accu in met dubbele capaciteit en de taxi branche staat dan weer te dringen om ze te mogen kopen.
Een prius kan met de basis elektronica 500k km halen zonder problemen op het hybride vlak.
Wat dacht je van al die treinen en trams. Hebben allemaal elektrotractie. Alle machines in onze frabrieken, alle voorzien van elektronisch geregelde aandrijvingen.
Bepaalde ontwikkelingen gaan gewoon sneller dan dat we ooit voor mogelijk hielden.
- Smartphone met apps (ongelofelijk toch wat daar mee kan)
- koppeling van data, betalingsverkeer enz.
- in 1969 hadden ze al de boeing 747.
-???
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Deze kan er ook nog wel bij Milieueffecten van verhoging autobelastingen uit Begrotingsakkoord 2014 verwaarloosbaar
En trouwens het wordt ook hoogste tijd dat het uit is met de lol want de klimaatverandering wordt niet door de mens veroorzaakt althans daar is geen enkel wetenschappeljk bewijs voor en als Greenpeace dat zegt dan is dat zo want die hebben samen met Al "Useles' Gore al die shit toch uitgevonden!
Greenpeace co-founder Patrick Moore tells US Senate there is "no proof" humans cause climate change
Rob
En trouwens het wordt ook hoogste tijd dat het uit is met de lol want de klimaatverandering wordt niet door de mens veroorzaakt althans daar is geen enkel wetenschappeljk bewijs voor en als Greenpeace dat zegt dan is dat zo want die hebben samen met Al "Useles' Gore al die shit toch uitgevonden!
Greenpeace co-founder Patrick Moore tells US Senate there is "no proof" humans cause climate change
Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- RichieB
- 6th Gear member
Het is wel een beetje jammer dat de Volkskrant de fiscale maatregelen niet even heeft geanalyseerd voordat ze dit artikel schreven. De 0% bijtelling voor zeer schone auto's bestaat al sinds 1 januari 2010. Het terugschroeven van de maatregelen is in de Wet uitwerking autobrief in 2011 besloten. Per 1 januari 2014 is de bijtelling 7%, en vanaf 1 januari 2016 weer 14% zoals die in 2009 ook was. Zakelijke automobilisten die tijdens deze afbouwperiode zo'n schone auto gaan rijden mogen 5 jaar genieten van het op moment van eerste registratie geldende bijtellingstarief.
Waar de autobranche tussen 2011 en 2013 "krachtig voor lobbyde" weet ik niet, maar het was niet voor fiscaal gunstige maatregelen voor zeer schone auto's. Die waren er sinds 2010 al. Ook dat de maatregelen "sinds 1 januari flink zijn teruggeschroefd, omdat niemand had voorzien dat het zo hard zou gaan" is onzin. Dit was al in 2011 besloten.
Waar de autobranche tussen 2011 en 2013 "krachtig voor lobbyde" weet ik niet, maar het was niet voor fiscaal gunstige maatregelen voor zeer schone auto's. Die waren er sinds 2010 al. Ook dat de maatregelen "sinds 1 januari flink zijn teruggeschroefd, omdat niemand had voorzien dat het zo hard zou gaan" is onzin. Dit was al in 2011 besloten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 1st Gear member
Ja,
Het voordeel is inderdaad groot, maar:
Het voordeel is inderdaad groot, maar:
- Het wordt in mindering gebracht op de te betalen belasting, is iets anders dan subsidie
- We maken technologische ontwikkeling mogelijk
- Ik had niet zo een dure auto gekocht zonder dit fiscale voordeel.
Volvo V60 D6 MY 2014 crystal white
BMW 535d
Volvo C70 D5
BMW 535d
Volvo C70 D5
- jvov60
- 4th Gear member
Gaan we het hier nu weer over hebben? Zogenaamde subsidie en een auto voor niks voor de ondernemers? Kan er een moderator ingrijpen?
Dat er enkele niet PIH-rijders zijn die zelf de boot hebben gemist en daarom maar al te graag hun afgunst op de PIH-rijders botvieren wordt vervelend.
Dat er enkele niet PIH-rijders zijn die zelf de boot hebben gemist en daarom maar al te graag hun afgunst op de PIH-rijders botvieren wordt vervelend.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Deze zin uit het artikel is belangrijk: 'Zo weet niemand of hybrides wel worden opgeladen of gewoon op benzine rijden en intussen wel alle groene voordelen opstrijken.'
Ik weet het antwoord wel als het veelrijders betreft.....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- lint
- Geartronic member
Precies en dat heeft niets te maken met de boot gemist hebben of afgunst maar is slecht een nuchtere vaststelling van feiten.Mart van der Steeg schreef: Deze zin uit het artikel is belangrijk: 'Zo weet niemand of hybrides wel worden opgeladen of gewoon op benzine rijden en intussen wel alle groene voordelen opstrijken.'
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- fluz
- 3rd Gear member
Inderdaad niemand is geinteresseerd in een 285 pk auto met een acceleratie van iets meer dan 6 sec.V70/2.4D/2003 schreef: jp-v60: Dat zeg ik dus. Die stekkerauto's zijn straks niks waard.....
Dat zijn typisch de auto's die je onverkoopbaar bij bosjes aan de kant van de weg ziet staan......
2001: S60 D5 (163pk)
2007: S60 D5 (185pk)
2010: S60 D3 (163pk)
2013: V60 D6
2007: S60 D5 (185pk)
2010: S60 D3 (163pk)
2013: V60 D6
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
@fluz: Iets met vraag en aanbod, afgezet tegen de kosten van belastingen en onderhoud.
Die diesel weegt er lekker in met al die accu's aan boord en tegen de tijd dat je ze als 2e handsje aan de kant van de weg ziet staan is de kans groot dat het accupack vervangen moet worden of dat er ergens in die hele elektronica- en digitale handel storingen of defecten zitten.
Dus: loop je het risico van hoge kosten ten aanzien van reparatie en tik je elke maand een kleine 160 euro af aan houderschapsbelasting, los van de verzekeringspremie over een auto van 65K.
@jvov60: Voor de duidelijkheid, je schreeuwt wel maar.....klok en klepel.
Het heeft niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets met afgunst te maken. Het is gewoon een kwestie van rekenen, feiten en een blik op de toekomst, afgezet tegen fiscale bewegingen uit het verleden, meer niet.
Dus, please, hou op met janken dat wij anti-PIH zijn. Want, als ik een zakelijke rijder zou zijn dan had ik exact dezelfde keuze gemaakt......ook al had er Kia of Hyundai op gestaan
.
Die diesel weegt er lekker in met al die accu's aan boord en tegen de tijd dat je ze als 2e handsje aan de kant van de weg ziet staan is de kans groot dat het accupack vervangen moet worden of dat er ergens in die hele elektronica- en digitale handel storingen of defecten zitten.
Dus: loop je het risico van hoge kosten ten aanzien van reparatie en tik je elke maand een kleine 160 euro af aan houderschapsbelasting, los van de verzekeringspremie over een auto van 65K.
@jvov60: Voor de duidelijkheid, je schreeuwt wel maar.....klok en klepel.
Het heeft niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets met afgunst te maken. Het is gewoon een kwestie van rekenen, feiten en een blik op de toekomst, afgezet tegen fiscale bewegingen uit het verleden, meer niet.
Dus, please, hou op met janken dat wij anti-PIH zijn. Want, als ik een zakelijke rijder zou zijn dan had ik exact dezelfde keuze gemaakt......ook al had er Kia of Hyundai op gestaan

Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
Ik ben een typische "gebruikt" rijder, heb geen zin in de eerste afschrijving maar heb wel een paar centen te besteden.fluz schreef:Inderdaad niemand is geinteresseerd in een 285 pk auto met een acceleratie van iets meer dan 6 sec.V70/2.4D/2003 schreef: jp-v60: Dat zeg ik dus. Die stekkerauto's zijn straks niks waard.....
Dat zijn typisch de auto's die je onverkoopbaar bij bosjes aan de kant van de weg ziet staan......
Laten we zeggen een middenklasser als een Mondeo nieuw met een paar optie of een gebruikte dikke Volvo, BMW5, Mercedes E met veel extra en een potente motor.
Ik kan je nu al zeggen dat ik geen gebruikte PIH of Hybrid koop puur gebaseerd op wat ik in "jullie" topics lees..
En als ik jullie zo hoor over hoe slecht de pih is ben ik erg blij dat ik de boot(waar ik overigens helemaal niet op heb gewacht) gemist heb.
Just my 2cents.
Ben groot voorstander om dit soort voordeel onmiddelijk terug te draaien en bijv. de besparing daadwerkelijk bij ouderen aan het bed te krijgen in de verzorging.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- RichieB
- 6th Gear member
Ik geloof dat er zo'n 10 forumleden klagen over problemen met hun PIH. Dus de overige 3990 werken probleemloos.
Zoals gezegd zijn de voordelen allang teruggedraaid. Het "per direct" aspect is juridisch niet haalbaar.. het kost een paar rechtszaken maar daarna moet de staat toch de in wet beloofde voordelen geven. Dus niet meer zeuren, en je energie gebruiken voor nuttigere zaken.

Zoals gezegd zijn de voordelen allang teruggedraaid. Het "per direct" aspect is juridisch niet haalbaar.. het kost een paar rechtszaken maar daarna moet de staat toch de in wet beloofde voordelen geven. Dus niet meer zeuren, en je energie gebruiken voor nuttigere zaken.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- jp-v60
- 4th Gear member
Ben groot voorstander om dit soort voordeel onmiddelijk terug te draaien en bijv. de besparing daadwerkelijk bij ouderen aan het bed te krijgen in de verzorging.
[/quote]
Dan was er dus niets bespaart, want dan had ik niks gekocht
[/quote]
Dan was er dus niets bespaart, want dan had ik niks gekocht

- lint
- Geartronic member
Jij gaat er vanuit dat alle PIH kopers lid zijn van het forum anders gaat bovenstaande stelling niet op.RichieB schreef: Ik geloof dat er zo'n 10 forumleden klagen over problemen met hun PIH. Dus de overige 3990 werken probleemloos.![]()
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Toch zou ik particulier best een hybride willen hebben. De techniek is wel erg mooi, elektromotor die helpt bij optrekken en daarna lekker op de diesel. Moet je eens zien wat dat aan brandstof scheelt, moet je natuurlijk wel met zo'n auto om kunnen gaan. Maar die 160 euro per maand plus verzekering, alleen om het ding legaal op de weg te hebben, kom op man.
De regeltjes gaan inderdaad nergens over. Alsof er ook maar één milieukikker in zo'n V60 rijdt.
De regeltjes gaan inderdaad nergens over. Alsof er ook maar één milieukikker in zo'n V60 rijdt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi